Mielen kuivausrumpu - hintoja joka lähtöön. Onko kalliimpi parempi?
Halvimmillaan saisi noin tonnilla, kalleimmat yli 3000 euroa.
Mikä ero noissa siis käytännössä sitten on?
Haen kestävää konetta, joka kestäis mahdollisimman pitkään.
Kommentit (37)
Meillä on Mielen kuivausrumpu käytössä jo 18:a vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kannattaa valita sellainen joka perustuu lämpöpumpputekniikkaan.
Tuskin niitä 80-luvun letkuvehkeitä enää löytyy muualta kuin kierrätyskeskuksesta.
Nykyään on kondensoiva lämpöpumpullinen malli.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että ihan se halvin ei ole hyvä. Hajosi kuukaudessa ja oli huollossa puoli vuotta eikä vikaa löytynyt. Nykyään luen kaiken mitä kuivausrummusta sanotaan todella tarkkaan. Viimeisin hankinta oli 60% vähemmän energiaa käyttävä invertterikone pitkällä takuuajalla. Toiminut 2 vuotta hyvin, katsotaan miten käy kun takuuaika alkaa lähestyä loppuaan.
Siis Mielen rumpu hajosi kuukaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin niitä 80-luvun letkuvehkeitä enää löytyy muualta kuin kierrätyskeskuksesta.
Katopa huviksesi vaikka gigantin valikoimaa.
Katsottu. En löytänyt. Onkohan sinulla joku vanha Gigantin paperinen mainoslehti kädessä?
https://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/pyykinpesu-ja-kuivaus/kuiva…
Mielen pesutorni täytti meillä 21 vuotta. Pesukonetta on kerran korjattu. Halvimmasta päästä olivat ostohetkellä mutta ihan tarpeeksi on eri ohjelmia.
Mielen 'kuivatukseen" löytyy lääkkeet ja niitä lääkärit innokkaasti määräävät.
Minulla on sellainen missä AI jotenkin mukana kuvauksessa. Muka havaitsee kun pyykit kuivat. Jättää kosteaksi joka kerta. Pitää valita manuaalinen aika kuivaukseen jotta kuivuu oikeasti. Eli kaikki hienot ohjelmat ihan turhia siinä koneessa. Tai sitten en vaan osaa käyttää. Alessa oli n 800€.
Vierailija kirjoitti:
Mielen pesutorni täytti meillä 21 vuotta. Pesukonetta on kerran korjattu. Halvimmasta päästä olivat ostohetkellä mutta ihan tarpeeksi on eri ohjelmia.
Meillä Rosenlew torni ollut 17 vuotta, ostin käytettynä kierrätys keskuksesta alle puoleen uuden hinnasta, ei ole tietoa iästä. Ei ole vikoja ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti löytyy kaupoistakin, koska ei esimerkiksi meidän vanhassa talossa ole mahdollisuutta kytkeä poistoilmaan, vaan vesi pitäisi lirutella viemäriin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta se olikin 20 v sitten se. Ei nykyään saa enää mitään yhtä pitkäikäistä.
Vierailija kirjoitti:
Kysy myyjältä jos et itse löydä eroa. Itse olen älyttömän tyytyväinen omaan pesukoneeseeni. Ostin hiukan vanhemman mallin, jossa kuitenkin hyvä energialuokka. Hintaeroa tämän koneen eduksi teki varmaan kaikenlaiset huippuominaisuudet ja ajastimet, mitä en tarvitse. Siinä tuo hurisee ilman vikoja jo kahdettatoista vuotta. Apk ja jääkaappipakastin samoin. Koen saaneeni laatua.
16 v meilläkin Mielen torni. Olikohan 3000€ yhteensä.
Ehdottomasti kuivari lämpöpumpulla! Maksavat vähän enemmän, mutta nopeita, hiljaisia ja energialtaan A-luokkaa.
Siis mitä ihmettä.
Mielen sivuilla lukee näin:
KÄTEVÄ VEDENPOISTO
Integroitu kondenssiveden poisto
Kaikissa Mielen kondensoivissa kuivausrummuissa sekä lämpöpumppumalleissa on sisäänrakennettu viemärisarja kondenssiveden poistoa varten. Näin voit pumpata tiivistyneen veden viemäriin tai vesialtaaseen säästäen kondenssivesisäiliön tyhjentämisen vaivan.
Meillä on yhdellä seinällä pesukoneelle ja kuivausrummulle paikka ja vastakkaisella seinällä on käsienpesulavuaari ja lattiakaivo. Siitä välistä kuljetaan jatkuvasti esim. vessanpöntölle.
Täytyykö vetää joku hiton letku siitä koneesta lattian poikki sinne viemäriin, siis keskeltä meidän kodinhoitohuoneen lattiaa??? Siihenhän kompastuu sitten kokoajan.
Eikö näissä ole perinteistä lokeroa, joka itse otetaan ulos ja kaadetaan käsienpesualtaaseen????
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä.
Mielen sivuilla lukee näin:
KÄTEVÄ VEDENPOISTO
Integroitu kondenssiveden poisto
Kaikissa Mielen kondensoivissa kuivausrummuissa sekä lämpöpumppumalleissa on sisäänrakennettu viemärisarja kondenssiveden poistoa varten. Näin voit pumpata tiivistyneen veden viemäriin tai vesialtaaseen säästäen kondenssivesisäiliön tyhjentämisen vaivan.
Meillä on yhdellä seinällä pesukoneelle ja kuivausrummulle paikka ja vastakkaisella seinällä on käsienpesulavuaari ja lattiakaivo. Siitä välistä kuljetaan jatkuvasti esim. vessanpöntölle.
Täytyykö vetää joku hiton letku siitä koneesta lattian poikki sinne viemäriin, siis keskeltä meidän kodinhoitohuoneen lattiaa??? Siihenhän kompastuu sitten kokoajan.
Eikö näissä ole perinteistä lokeroa, joka itse otetaan ulos ja kaadetaan käsienpesualtaaseen????
VOIT pumpata.
On siinä se vesilokero, jos sitä haluat käyttää. Letkulla viemäriin on vain kätevämpi, niin ei tarvii lokeroa tyhjennellä ollenkaan. Automaaginen :)
Olen huomannut että ihan se halvin ei ole hyvä. Hajosi kuukaudessa ja oli huollossa puoli vuotta eikä vikaa löytynyt. Nykyään luen kaiken mitä kuivausrummusta sanotaan todella tarkkaan. Viimeisin hankinta oli 60% vähemmän energiaa käyttävä invertterikone pitkällä takuuajalla. Toiminut 2 vuotta hyvin, katsotaan miten käy kun takuuaika alkaa lähestyä loppuaan.