Apua! Henkkarit menneet vanhaksi ja hostelliyöpyminen edessä Suomessa.
Maksoin juuri kahden yön yöpymisen kotimaiseen hostelliin ja tajusin, että henkkarini ovat menneet pari kuukautta sitten vanhaksi. Olen menossa tapahtumaan joka on niin pian, etten ehdi saada uusia millään.
Nyt en muista yhtään, että täytyykö henkkarit näyttää kun Suomessa suomalainen kirjautuu sisään vai täytetäänkö siinä vain se matkustajailmoitus?
Onkohan mitään mahdollisuutta päästä sisään vanhoilla henkkareilla jos vaikka lisäksi kirjautuu omilla pankkitunnuksillaan mobiilipankkiinsa ja näyttää että pystyi sinne kirjautumaan? Monissa nettipalveluissahan todistetaan oma henkilöllisyys kirjautumalla nettipankkiin.
Hotellivirkailijoita linjoilla?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Ei suomessa hotelleissa tai muissakaan majoituspaikoissa henkilöllisyys todistusta tarvitse esittää missään vaiheessa. Huoneenvarausnumero saatetaan kysyä, mutta sitäkin hyvin harvoin. Käytännössä riittää kun ilmoittautuu respassa ja ilmaisee oman nimensä. Tai nimen jolla varaus on tehty. Tyhmähän sinä olet, mutta en minä sinua siitä soimaa, sillä ymmärrän että se johtuu vain geeneistä..
Kyllä niitä henkkareita välillä kysellään, mutta yleensä riittää että yksi huoneesta näyttää. Hotellin täytyy varmistua, että hotellissa kirjoilla olevat ihmiset ovat niitä joita väittävät olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan 1970- 2010 luvuilla hotellissa koskaan kysytty majoittuvalta suomalaiselta passia tai henkkaria! Nyt en ole enää majoittunut majoitusliikkeissä, mutta tuskin sitä kysellään vieläkään.
Maksoitko huoneesi SYPin vai KOPin kortilla?
Ap tässä informoi tulevaisuuden kanssasähläreitä:
Kun menin hostellin vastaanottoon, sanoin varausnumeroni. Täytin matkustajailmoituksen. Henkkareita ei kysytty.
Myöskään apteekissa ei ollut ongelmaa, vanhentuneen henkkarin viivakoodi toimi normaalisti.
Kiitos kaikille kommentoijille paitsi niille jotka olivat ilkeitä.
P.s: Hostellissa oli vanhuksia, lapsiperheitä yms normi porukkaa. Tuskin siellä kukaan oli mitään huumeita käyttämässä tms.
Menet vaan ja jos kysyvät papruja, vilautat vanhoja, tuskin huomaavat päivämäärää ja jos huomaavat, olet olevinasi yllättynyt että oho, niinpäs onkin vanhentuneet, kiitos kun huomasit, pitääkin käydä uusimassa.
Vierailija kirjoitti:
Provo. Väliaikaisen henkilötodistuksen saa miltä hyvänsä poliisiasemalta eikä kukaan saa edes pakettia postin tiskiltä vanhentuneilla henkkareilla.
Täällä saa ilman henkkareita postin paketin. Riittää kun muistaa henkilöturvatunnuksen loppuosan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin kysytään, mutta näytä vaan ne vanhat, ei ne niitä päivämääriä katso.
Miksi sinulla ei ole ajokorttia? Ei tarvitse uusia jatkuvasti ja pätee lähes kaikkialla.
Asun Helsingissä jossa on kaikki palvelut lähellä niin en tarvitse ajokorttia. Rahaa tarvitsisin kyllä,että voisin niitä palveluja käyttää =/ on todella vaikeaa löytää kykyjäni vastaavia töitä koska olen kyvytön mitään työtä tekemään. Koulutukseltani olen karjakko,eikä niitä töitä oikein tahdo löytyä tästä kotini läheltä. =(
Voi mahoton paikka 🤣🤣🤣
Kävin juuri hakemassa uuden henkilökortin. Maanantaina valokuvaan ja hakemus poliisilaitokselle sormenjälkineen. Saman viikon torstaina tuli tekstari, että saa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri hakemassa uuden henkilökortin. Maanantaina valokuvaan ja hakemus poliisilaitokselle sormenjälkineen. Saman viikon torstaina tuli tekstari, että saa hakea.
Sepä oli nopeaa! Eikö sen sormenjäljen antamiseen tarvitse varata aikaa poliisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomessa hotelleissa tai muissakaan majoituspaikoissa henkilöllisyys todistusta tarvitse esittää missään vaiheessa. Huoneenvarausnumero saatetaan kysyä, mutta sitäkin hyvin harvoin. Käytännössä riittää kun ilmoittautuu respassa ja ilmaisee oman nimensä. Tai nimen jolla varaus on tehty. Tyhmähän sinä olet, mutta en minä sinua siitä soimaa, sillä ymmärrän että se johtuu vain geeneistä..
Kyllä niitä henkkareita välillä kysellään, mutta yleensä riittää että yksi huoneesta näyttää. Hotellin täytyy varmistua, että hotellissa kirjoilla olevat ihmiset ovat niitä joita väittävät olevansa.
" Yleensä riittää että yksi näyttää. " Tässä tapauksessa olin yksin liikenteessä sen vanhan henkkarini kanssa.
Mulla on riittänyt ajokortti äänestämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä oli nopeaa! Eikö sen sormenjäljen antamiseen tarvitse varata aikaa poliisille?
Ilman ajanvarausta pääsee, tosin voi joutua jonottamaan useita tunteja..ainakin Tampereella. Itse kävin toisella paikkakunnalla tunnistautumassa, koska vapaat varattavissa olevat ajat meni pitkälle syksyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään vain joka ainoa kerta. Henkkari/ajokortti.
tän viikon maanantaina ei kysytty et koskahan on tullut voimaan?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aina. Minäkin sain nopsasti, kun uusin vanhentuneen hlökortin uuteen netin kautta. Ne sormenjäljet hän ovat jo siellä, sen entisen kortin takia. Samoin siellä on passiin annetut sormenjäljet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisella aikuisella ei ole henkilöpapereita?
Sellaisella, joka on yleensä lapsen kanssa kotona umpi väsyneenä eikä osta alkoholia, tupakkaa tai tilaa Postista haettavia paketteja ja joka ei koko ajan muista kytätä onko henkkarit vielä voimassa vai eivät. Kun en myöskään ole aikoihin matkustanut minnekään. Ne ovat näköjään menneet toukokuun lopussa vanhaksi.
Etkö koskaan maksa kortilla ostoksiasi? Sitä varten pitää olla henkkarit, kassalla on oikeus kysyä ne ja varmistaa että olet käyttämäsi kortin omistaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisella aikuisella ei ole henkilöpapereita?
Sellaisella, joka on yleensä lapsen kanssa kotona umpi väsyneenä eikä osta alkoholia, tupakkaa tai tilaa Postista haettavia paketteja ja joka ei koko ajan muista kytätä onko henkkarit vielä voimassa vai eivät. Kun en myöskään ole aikoihin matkustanut minnekään. Ne ovat näköjään menneet toukokuun lopussa vanhaksi.
Etkö koskaan maksa kortilla ostoksiasi? Sitä varten pitää olla henkkarit, kassalla on oikeus kysyä ne ja varmistaa että olet käyttämäsi kortin omistaja.
Ei ole koskaan kysytty kun en ole mitään kovin kallistakaan ostosta tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aina. Minäkin sain nopsasti, kun uusin vanhentuneen hlökortin uuteen netin kautta. Ne sormenjäljet hän ovat jo siellä, sen entisen kortin takia. Samoin siellä on passiin annetut sormenjäljet.
Mulla ei ole ollut passia kuin viimeksi joskus 90-luvulla eikä entisessä henkkarissa ole myöskään sormenjälkeä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on riittänyt ajokortti äänestämiseen.
Ei tässä oltu menossa äänestämään vaan yöpymään. Ei ole ajokorttia.
😂😂