Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Henkkarit menneet vanhaksi ja hostelliyöpyminen edessä Suomessa.

Vierailija
11.07.2024 |

Maksoin juuri kahden yön yöpymisen kotimaiseen hostelliin ja tajusin, että henkkarini ovat menneet pari kuukautta sitten vanhaksi. Olen menossa tapahtumaan joka on niin pian, etten ehdi saada uusia millään. 

Nyt en muista yhtään, että täytyykö henkkarit näyttää kun Suomessa suomalainen kirjautuu sisään vai täytetäänkö siinä vain se matkustajailmoitus? 

Onkohan mitään mahdollisuutta päästä sisään vanhoilla henkkareilla jos vaikka lisäksi kirjautuu omilla pankkitunnuksillaan mobiilipankkiinsa ja näyttää että pystyi sinne kirjautumaan? Monissa nettipalveluissahan todistetaan oma henkilöllisyys kirjautumalla nettipankkiin. 

Hotellivirkailijoita linjoilla? 

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hostelleissa en ole koskaan majoittunut, mutta jos on ennakkoon varattu ja maksettu yöpyminen, ei multa ainakaan ole hotellissa koskaan kysytty henkkaria.

Kiitos tästä vastauksesta. Joo maksoin Booking.comin kautta. 

Vierailija
22/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvii papereita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin kysytään, mutta näytä vaan ne vanhat, ei ne niitä päivämääriä katso.

Miksi sinulla ei ole ajokorttia? Ei tarvitse uusia jatkuvasti ja pätee lähes kaikkialla.

Asun Helsingissä jossa on kaikki palvelut lähellä niin en tarvitse ajokorttia. Rahaa tarvitsisin kyllä,että voisin niitä palveluja käyttää =/  on todella vaikeaa löytää kykyjäni vastaavia töitä koska olen kyvytön mitään työtä tekemään. Koulutukseltani olen karjakko,eikä niitä töitä oikein tahdo löytyä tästä kotini läheltä. =(

Tää en sit ole minä. T: AP

Vierailija
24/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma moka, nuku teltassa.

Mieti kun raahaisin teltan mukaan ja pääsisin sinne huoneeseeni sisään. 😆

Vierailija
25/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suomessa hotelleissa tai muissakaan majoituspaikoissa henkilöllisyys todistusta tarvitse esittää missään vaiheessa. Huoneenvarausnumero saatetaan kysyä, mutta sitäkin hyvin harvoin. Käytännössä riittää kun ilmoittautuu respassa ja ilmaisee oman nimensä. Tai nimen jolla varaus on tehty. Tyhmähän sinä olet, mutta en minä sinua siitä soimaa, sillä ymmärrän että se johtuu vain geeneistä..

Nykyään vain joka ainoa kerta. Henkkari/ajokortti.

Ehkäpä se johtuu epämääräisestä ulkonäöstäsi? Itseltäni ei henkkareita ole kyselty ja majoituspalveluja käytän työni vuoksi noin kolmisenkymmentä kertaa vuodessa. Ehkä sinun kannattaisi ajaa partasi ja olla käyttämättä turbaania kun ilmoittaudut?

Vierailija
26/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ajokortti kelpaa henkilöllisyyden todentamiseksi kuin ehkä jos haet jonkun kuppasen paketin sieltä kenokaulateinin kassalta.

Vierailija
27/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse näyttää mitään papereita yleensä. Eikä se kyllä huomaa sitä vanhentumistakaan, jos nyt sattuisi kysymään. Katsoo nimen ja vilkaisee kuvaa. 

Niin ja olisko se niin pikkumainen ettei päästäis reilusti täysi-ikäistä maksavaa asiasta yöpymään tuon takia...? 🤔 

Kiinnostais onko kellään tästä kokemusta tai hotellivirkailijaa linjoilla, joka osaisi kertoa miten he yleensä suhtautuvat vanhentuneisiin henkkareihin. 

Vierailija
28/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse näyttää mitään papereita yleensä. Eikä se kyllä huomaa sitä vanhentumistakaan, jos nyt sattuisi kysymään. Katsoo nimen ja vilkaisee kuvaa. 

Niin ja olisko se niin pikkumainen ettei päästäis reilusti täysi-ikäistä maksavaa asiasta yöpymään tuon takia...? 🤔 

Kiinnostais onko kellään tästä kokemusta tai hotellivirkailijaa linjoilla, joka osaisi kertoa miten he yleensä suhtautuvat vanhentuneisiin henkkareihin. 

Vierailija
29/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään tarvitse todistaa henkilöllisyyttään. Yhtään enempää kuin vaikkapa lähikaupassa tai kampaajallakaan.

Vierailija
30/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just muistin et viime kesänä kun olin perheen kanssa majoittumassa kotimaassa, multa kysyttiin vain nimeä ja koska nimeni on erikoinen, ojensin itse henkkarit ja sanoin että ehkä helpompi katsoa tästä. 

Vierailija
31/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen useita kertoja, mm. äänestämään mennessä, näyttänyt vanhentunutta henkkaria ja läpi on aina mennyt, kukaan ei ole sanonut mitään. Ehkä muistan tai ymmärsin väärin, mutta muistelen kuulleeni lakiasioita tuntevalta tyypiltä, että jos henkilön tunnistaa kuvasta, myös vanhentunut henkkari kelpaa...?

Vierailija
32/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövyin viime viime viikolla Booking.comin kautta varaamassani hotellihuoneessa Helsingissä. Minulta ei kysytty hotellissa papereita eikä myöskään toiselta yöpyjältä. Matkustajailmoitus piti tiskillä täyttää.

Vierailija
33/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen useita kertoja, mm. äänestämään mennessä, näyttänyt vanhentunutta henkkaria ja läpi on aina mennyt, kukaan ei ole sanonut mitään. Ehkä muistan tai ymmärsin väärin, mutta muistelen kuulleeni lakiasioita tuntevalta tyypiltä, että jos henkilön tunnistaa kuvasta, myös vanhentunut henkkari kelpaa...?

Totta kai kelpaa. Se tunnistaminenhan siinä on toiminnan tarkoitus, eikä mikään byrokratia byrokratian vuoksi.

Mutta hostellissa yöpymiseen tämä asia ei kyllä liity millään tavalla.

Vierailija
34/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vanhene vaan se siru sähköinen tunnistautuminen,mitä helvataa hotelli tekee sillä eikö sinun pärstäkuva riitä.

Vierailija
35/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Väliaikaisen henkilötodistuksen saa miltä hyvänsä poliisiasemalta eikä kukaan saa edes pakettia postin tiskiltä vanhentuneilla henkkareilla.

Kyllä muuten saa paketin vanhoilla prujuilla. Riippuu ihan "virkailijasta".

Vierailija
36/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan 1970- 2010 luvuilla hotellissa koskaan kysytty majoittuvalta suomalaiselta passia tai henkkaria! Nyt en ole enää majoittunut majoitusliikkeissä, mutta tuskin sitä kysellään vieläkään.

Vierailija
37/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passi vanhentui 5.2008. On kelvannut tänä vuonna molemmissa äänestyksissä ja ajokortin uusinnassa. Maksetun tavaran noudossa liikkeessä vaadittiin yllättäen henkkaria, eikä kuittia. Myyjä ihmetteli mitä jos en hyväksy tätä? Sanoin että perun 240€  kaupan. Myyjä: tässä tuote ja nauttikaa siitä. 

Ihmeelliseksi on mennyt.

Vierailija
38/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Kuvasta kun tunnistaa se riittää useimmiten. Pilkun tarkastajia on sitten julkisella puolella aivan kamalasti.

Vierailija
39/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin kysytään, mutta näytä vaan ne vanhat, ei ne niitä päivämääriä katso.

Miksi sinulla ei ole ajokorttia? Ei tarvitse uusia jatkuvasti ja pätee lähes kaikkialla.

Ajokortti ei enää ole virallinen henkilötodistus joten sitä ei tarvitse hyväksyä, jos se jossakin kelpaa niin hyvä.

Äänestämässäkin riittää ajokortti henkkariksi, joten aika hyvin kelpaa edelleen.

Vierailija
40/65 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ajokortti kelpaa henkilöllisyyden todentamiseksi kuin ehkä jos haet jonkun kuppasen paketin sieltä kenokaulateinin kassalta.

Hyvin kelpaa, siellä kassalla ja muuallakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi