Kuinka monta euroa teidän asumistuki tippui, te yksinasuvat?
Kommentit (26)
Loppui kokonaan. 150 euroa sain ennen. Osa-aikatyöläinen olen.
Ei voi tippua enää yhtää kun onjo alle kipurajan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on asumistuki?
Minulle on ollut itsestäänselvää että olen maksanut asumiseni ja elämiseni itse siitä lähtien kun valmistuin ja menin töihin.
Välillä on mennyt paremmin, välillä huonommin ja asuntoa on tullut vaihdettua aina sen mukaan mihin on varaa.
Ei ole mikään ihmisoikeus asua Suomen kalleimmalla alueella Helsingin keskustan kyljessä muiden rahoilla.
En ole koskaan saanut asumistukea. Ja asun vuokralla Helsingin kantakaupungissa. Olen vanhuuseläkkeellä ja teen töitä freelancerina.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen maksaa asumisensa itse.
Muutamalla tutulla on autistisia lapsia. Nyt lapset ovat jo aikuisia ja laitoshoidossa. Mitä työtä keksit heille, jonka työn palkalla maksaisivat asumisensa itse?
Ongelmahan on, että kaikilla aikuisilla ei vaan ole työpaikkaa, jonka palkalla elää. Aina voi toitottaa, että jotain se vammainenkin tai sairas voi tehdä. Kukaan ei sano, että kyllä tuonkin autistin joku palkkaa.
Itse olin aikanaan kunnan töissä paikassa, jonka roskiksia kehitysvammaiset kävivät tyhjentämässä ja lajittelemassa. Eipä tuo työ ollut lainkaan tuottavaa, mutta kai ne kehitysvammaiset tykkäsivät hommasta, että oli jotain tekemistä. Toki ohjaaja kulki mukana ja hänelle siitä varmaan maksettiin. En usko, että kunta maksoi tuosta niille vammaisille palkkaa, eikä sillä pienellä summalla mitään vuokraa olisi maksanutkaan.
2019 asumistuki ja ansiosidonnainen loppuivat. Työmarkkinatuki jäi. Ja työttömyys.