Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan toimeentulotuessa kestää?

Vierailija
11.07.2024 |

Oon odottanut jo viime viikolla tulevaksi, alkaa olemaan kaapit tyhjinä, laskut maksamatta ja ahdistus nostelee päätään. Tilillä on neljä euroa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti 4 viikkoa, yhteensä 20 käsittelypäivää, jonka jälkeen tuli viesti, että liite X ei ole hyväksyttävässä muodossa, sen pitää olla toisenlainen.

Vierailija
22/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian kauan. Vippaa tutuilta.

Vippaa vain käteisenä koska tilille tulleet rahat lasketaan tuloiksi vaikka lainaisit kaverilta. Nyt nuo hallituksen toimet alkaa tuntua. Vähät säästöt puhutaan muutamista satasista pitää olla ainakin pois tililtä jos aikoo saada tt-tukea. Valitusten määrä kasvaa varmasti. Köyhällä ei saa olla kuin 4 - 5 sataa säästössä. Pitää tässä joku päivä tarkistaa asia että kuinka vähän tt asiakkaalla saa olla säästössä.

TT asiakkaalla saa olla vaikka 100.000€ säästössä kunhan ei ole tilillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Max 7 päivää pitäisi kestää. Puuttuuko sinulla liitteitä hakemuksesta ?

7-10 arkipäivää kestää. Hakemus jatkossa kaksi viikkoa ennen rahantarvetta.

Tuo on perseestä. Ei ole ennakoitavissa ja parmaillaan kestää kolme viikkoa saada päätös jonka tekoäly antaisi 0,00001 sekunnissa.

Vierailija
24/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain päätöksen tänään (9 päivää kesti), mutta siinä oli huomioitu tuloja, joita ei ole ja soittaa piti taas kerran. En ymmärrä, mistä tuon tulon pieraisivat, koska olen täysin tuloton tällä hetkellä, koska odotan eläkepäätöstä ja se kävi kyllä varsin selvästi ilmi hakemuksesta.

Jos odotat eläkepäätöstä, niin luulis, että olet kuntoutustuella? Mikäli siis työkyvyttömyyseläkettä odotat. 

Vierailija
25/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 arkipäivässä pitäisi tulla päätös tt-tuesta, ellei ole tullut lisäselvityspyyntöjä. Pari arkipäivää päätöksestä tilille. Jos olet ollut sairaalassa, luulisi, että kirjoitettu sairaslomaa ja saisit sairaspäivärahaa. 

Vierailija
26/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain juuri tietää että saan valtiolta virastoapulaisen hommia muutamaksi kuuksi.melkein täys palkka. mutta tuet lähtee ja työt alkaa kesken kuun. saan alkukuusta minimaalisesti työkkärirahaa ja tukia. siihen tulee ennen ekaa tiliä kolme viikkoa jolloin ei ole penniäkään rahaa. mitä teen.tietenkin voin jättää vuokran maksamatta mutta se ei oikein kannata. kun maksan noista vähistä vuokran, vesimaksun, sähkön jää muuta euro joilla pitäisi pärjätä ekaan tiliin. saako sossusta tähän jotain.

Vierailija
27/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia itse rahansa niin eipä ole moisia ongelmia.

Minun ei koskaan tarvitse odottaa seitsemää päivää että tulisi lisää rahaa.

Niin, no, olin osastohoidossa, kun iso pyörä alkoi heittää, että just nyt en ole kykenevä hankkimaan elantoani. Katsotaan sitä sitten myöhemmin, ellen joudu stressin takia uudelleen osastolle. Siellä saa kuitenkin ruokaa.

Oletko miettinyt eutanasiaa? Sen saa Hollannissa mielenterveysongelmaiset. Tämä siksi vaan, että monet ei parane mielenterveysongelmista koskaan.

Sä varmaan olet. Suosittelen sulkemaan suusi asioista mistä et mitään ymmärrä.

Vierailija
28/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei kuulu olla tässä keskustelussa.

Onko tämä sitten vain köyhille ja tyhmille?

Vierailija
29/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vippaa vain käteisenä koska tilille tulleet rahat lasketaan tuloiksi vaikka lainaisit kaverilta. Nyt nuo hallituksen toimet alkaa tuntua. Vähät säästöt puhutaan muutamista satasista pitää olla ainakin pois tililtä jos aikoo saada tt-tukea. Valitusten määrä kasvaa varmasti. Köyhällä ei saa olla kuin 4 - 5 sataa säästössä. Pitää tässä joku päivä tarkistaa asia että kuinka vähän tt asiakkaalla saa olla säästössä.

Hallituksen toimien PITÄÄKIN tuntua.

Vierailija
30/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei kuulu olla tässä keskustelussa.

Onko tämä sitten vain köyhille ja tyhmille?

Kyllä, narsisti idiootit jankkaa omaa paskaansa toisissa ketjuissa.

Vierailija
31/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen toimien PITÄÄKIN tuntua.

Sut pitää naruttaa. Tiedätkö mitä se tarkoittaa? Siihen liittyy myös lyhtypylväs ja jakkara.

Vierailija
32/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain päätöksen tänään (9 päivää kesti), mutta siinä oli huomioitu tuloja, joita ei ole ja soittaa piti taas kerran. En ymmärrä, mistä tuon tulon pieraisivat, koska olen täysin tuloton tällä hetkellä, koska odotan eläkepäätöstä ja se kävi kyllä varsin selvästi ilmi hakemuksesta.

Jos odotat eläkepäätöstä, niin luulis, että olet kuntoutustuella? Mikäli siis työkyvyttömyyseläkettä odotat. 

Kuntoutustuki loppui kesäkuun loppuun. Eläkehskemus on toimitettu Kevaan ja Kelaan huhtikuun lopulla. 

Vierailija
33/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kestää vaikka 50 päivää minulla on kestänyt. Nyt olen hakenut heinäkuun tukea kesäkuun alussa enkä ole vieläkään saanut rahaa-

Vierailija
34/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap lle: sun pitää ilmottautua työnhakijaksi. Eihän ole edes varmaa että kuntoutustuen jatkosta tulee myönteinen päätös.

Ja muuten kyllä sossu haluaa ensin kelan toimeentulotukipäätöksen, ennen kuin se maksaa täydentävää tai harkinnanvaraista toimeentulotukea.

Vierailija
35/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap lle: sun pitää ilmottautua työnhakijaksi. Eihän ole edes varmaa että kuntoutustuen jatkosta tulee myönteinen päätös.

Ja muuten kyllä sossu haluaa ensin kelan toimeentulotukipäätöksen, ennen kuin se maksaa täydentävää tai harkinnanvaraista toimeentulotukea.

Menen työnhakijaksi vasta, kun sitä edellytetään toimeentulotuen saamisen ehtona. Nyt vielä sitä ei vaadittu. Samahan se on millä nimikkeellä se raha tulee ja enemmän työtä tulee kaikille, jos ilmoittaudun työnhakijaksi. Olen ollut kymmenen vuotta kuntoutustuella.

Vierailija
36/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilillä ei kannata olla yhtä euroa enempää. 10 euroakin varmaan laskevat säästöksi ja vähentävät tuista.

Vierailija
37/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sain juuri tietää että saan valtiolta virastoapulaisen hommia muutamaksi kuuksi.melkein täys palkka. mutta tuet lähtee ja työt alkaa kesken kuun. saan alkukuusta minimaalisesti työkkärirahaa ja tukia. siihen tulee ennen ekaa tiliä kolme viikkoa jolloin ei ole penniäkään rahaa. mitä teen.tietenkin voin jättää vuokran maksamatta mutta se ei oikein kannata. kun maksan noista vähistä vuokran, vesimaksun, sähkön jää muuta euro joilla pitäisi pärjätä ekaan tiliin. saako sossusta tähän jotain.

Valtion palkka saattaa tulla vasta puolentoista kuukauden päästä tai saattaa jopa olla tulematta kokonaan tai väärin maksettu kuten Helsingin kaupungilla. 

Vierailija
38/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja. 

Ovat ulkoistaneet maksamisen esim seurakunnille. 

Soita diakoniaan.

Varmaan hallituksen käsky toikin

Vierailija
39/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräile pulloja jos kunto yhtään sallii ja myy omaisuutta kirpputoreilla odotellessa 

Vierailija
40/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keräile pulloja jos kunto yhtään sallii ja myy omaisuutta kirpputoreilla odotellessa 

Kerään kyllä. Tänään ei löytynyt, koska täällä sataa, mutta viikonloppuna menen läheiseen suosittuun turistikohteeseen keräilemään. Monesti kölppään myös lähikaupan roskiksen ja tämän talon asukkaat jättävät usein metallijätteisiin panttitölkkejä. Hävettää kyllä, mutta ei tässä auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi