Voiko lapsen ottaa mukaan labraan? Otetaan virtsa ja verinäyte
Minulta siis otettais näytteet. Kyseessä 5 v lapsi
Kommentit (12)
Olen ottanut mukaan, kun tilanne on niin vaatinut. Kerroin lapselle etukäteen, mitä tapahtuu. Hyvin on sujunut.
Miksi ei? Ei se lapsi ole mikään ääliö. Sanot että sulla on käynti että otetaan verinäyte ja kusinäyte. Tietääpähän sitten kun itsellä tulee tehtäväksi, että miten se tapahtuu.
Ok, eli ne ei ihmettele siellä jos otan hänet mukaan? -ap
Vierailija kirjoitti:
No mitä väliä jos ihmettelee? Sanot että ei ollut muutakaan paikkaa hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin olet maailman ensimmäinen vanhempi, joka ottaa lapsensa mukaan labraan.
Oon ite ollu mukana saman ikäsenä. Katselin jotain kirjaa/sarjakuvaa tai piirsin sen ajan, kun äiti oli näytteitä antamassa, en muista kumpaa, mutta samoja asioita tein kun äiti oli fysioterapiassa ja kampaajalla. Eli varaa varmuudeksi lapselle jotain hänelle mieluisaa puuhaa, niin ainakin menee aika mukavasti.
Miksi et hakenut virtsanäytteenottovälineitä valmiiksi niin ei tarvitsisi kuin viedä kotona rauhassa otettu näyte mukana verikokeisiin mennessä.
Voi, kunhan et anna lapsen näpelöidä kaikkia tavaroita näytteenottohuoneessa.
Kyllähän lapsia siellä näkee mukana. Osa riehuu villinä ympäri odotusaulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin olet maailman ensimmäinen vanhempi, joka ottaa lapsensa mukaan labraan.
No ei todellakaan :D Totta kai voi ottaa. Sitä vain toivoisi, että lapselle ohjeistetaan miten käyttäytyä. On omakohtaista kokemusta sellaisista, jotka käyvät tonkimassa kaapit ja laatikot huoneessa sillä aikaa kun vanhemmalta otetaan verinäytettä. Ei kivaa.
t. "labrantäti"
Kai se siellä odotus tilassa osaa istua sen kymmenen minsaa?
Se on elämää. Selität lapselle mitä tapahtuu, niin lapsellakin on luontevampaa toimia, jos joutuu joskus itse antamaan kyseiset näytteet. Ei pidä tehdä asioista liian vaikeita.