Filippiiniläiset hoitajat maksavat 780 euroa vuokraa 410 euron asunnosta Rautavaaralla Tästä on kyse
Se on työläs homma saada asunto siihen kuntoon, että hoitajat pystyvät sinne muuttamaan ja elämään normaalia elämää. Tästä kokonaisuudesta tulee se kulu, mikä meidän pitää sitten pystyä kattamaan.
Lohen mukaan asuntojen järjestäminen ei ole Baronalle bisnestä vaan niin sanotusti välttämätön paha, jonka he pyrkivät hoitamaan kunnialla. Yritys pyrkii paikkakunnasta riippumatta siihen, ettei kukaan asiakkaista joutuisi maksamaan vuokrasta yli 500 euroa.
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Barona on siis vuokrannut tyhjän asunnon 410 eurolla kuussa, sitten kalastanut ja varustanut sen ja vuokraa kalustettua asuntoa 780 eurolla. Se ei ole paha vuokra, koska se sisältää kaiken. Ei tule erikseen sähkö- eikä vesilaskua.
370€/kk kalusteista, vedestä ja sähköstä? Se tekee vuodessa 4400€.
Minulla on uutena Ikeasta ostetut kaksion kalusteet ja niille tuli hintaa yhteensä n.950€ kotiinkuljettettuna. Sähköön ja veteen menee max. 50€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo minusta kohtuutonta ole. Maksaahan työaikakin laittaa asunto kuntoon.
Miten ihmiset kuvittelee, että yritysten työntekijöiden aika olisi ilmaista? Jos mä soitan jollekin remppajampalle, että tulepa maalaa mulle yksi seinä, niin maksan jo siitä, kun kävelee autolleen kotoa
Tuossahan ei ole pakko asua, voivat haketua asumaan minne haluavat. Helppo aloitus. 780 euroa jaettuna hoitajan palkalla kahdella henkilöllä on aika pienet asumiskulut. Vähemmän kuin se kalustamaton 410 euron asunto, jossa jutussa viitattiin.
Käytännössä on pakko. Eivät voi muuttaa, koska pitää asua sopimuskauden loppuun. Barona tehnyt määräaikaisen sopimuksen vuokranantajan kanssa. Ongelmaahan ei olisi, jos saisivat vapaasti heti lähteä asumaan muualle, ilman että työsuhde ja palkanmaksukin sitten katkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo minusta kohtuutonta ole. Maksaahan työaikakin laittaa asunto kuntoon.
Miten ihmiset kuvittelee, että yritysten työntekijöiden aika olisi ilmaista? Jos mä soitan jollekin remppajampalle, että tulepa maalaa mulle yksi seinä, niin maksan jo siitä, kun kävelee autolleen kotoa
Tuossahan ei ole pakko asua, voivat haketua asumaan minne haluavat. Helppo aloitus. 780 euroa jaettuna hoitajan palkalla kahdella henkilöllä on aika pienet asumiskulut. Vähemmän kuin se kalustamaton 410 euron asunto, jossa jutussa viitattiin.
Käytännössä on pakko. Eivät voi muuttaa, koska pitää asua sopimuskauden loppuun. Barona tehnyt määräaikaisen sopimuksen vuokranantajan kanssa. Ongelmaahan ei olisi, jos saisivat vapaasti heti lähteä asumaan muualle, ilman että työsuhde ja palkanmaksukin sitten katkeaa.
Niin ja saisivat vielä ne maksamansa kalusteet mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Barona on siis vuokrannut tyhjän asunnon 410 eurolla kuussa, sitten kalastanut ja varustanut sen ja vuokraa kalustettua asuntoa 780 eurolla. Se ei ole paha vuokra, koska se sisältää kaiken. Ei tule erikseen sähkö- eikä vesilaskua.
Minulla on uutena Ikeasta ostetut kaksion kalusteet ja niille tuli hintaa yhteensä n.950€ kotiinkuljettettuna. Sähköön ja veteen menee max. 50€/kk.
Baronalla on kyllä tosi kallista työaikaa käytetty tähän kalustamiseen. Siitä helposti jonkun tonnin voi hoitajilta laskuttaa.
Puhuuko ne suomea, ne Baronan tuomat hoitajat?
No Rautavaara tai Rautalampi, samanlaisia tuppukyliä molemmat.
On vain maantapa lypsää ulkomaalaisten työpanoksella veronmaksajien rahoja itselleen 😎
Vierailija kirjoitti:
Pieni ihmiskaupan tuoksahdus.
Ei Suomessa, joten mitä turhaa laittamaan rahaa valvontaan.
Ei kun......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttu asuu Rautalammella ja siellä kyllä talkoot ovat voimissaan.
Pari v sitten, kun sota alkoi Ukrainassa, me otettiin äiti ja 3 lasta asumaan meille.
Ilmoitettiin nimi johonkin listaan ja meillä oli huone kalustettu ennen, kuin perhe saapui.
Joku alkoi ylläpitämän rekisteriä mitä tarvitaan ja sieltä oli helppo katsoa mitä meiltä löytyy. Tää perhe asui meillä n vuoden ja nyt ovat kotiutuneet hyvin. Lapset puhuu suht hyvää suomea ja äitikin auttavasti. Äiti aina päivitteli sitä, miten solahti maahan. Tässä on asunto, tänne lapset päivähoitoon, tänne kielikurssille. Tänne työharjoitteluun, yhtökkiä oot töissä
Rautalammen ja Rautavaaran välimatka on noin 170 kilometriä.
Pahoittelen. Rautalammella asuu ystäväni. Mä asun itse tuppukylässä ja meille tuli sotapakolaisia, koska täällä asui valmiiksi Ukrainasta ihmisiä. Eiköhän Rautavaara ole yhtä vieraanvarainen kyläpahanen, etenkin kun saavat työvoimaa.
Sanoivat, että vuokra sis sähkön, veden ja kalusteet ja siksi noin kallis. Haluaisin nähdä ne kalusteet. Ettei vain olisi halvinta ikeaa ja kierrätyskeskusta? Tuohon hintaan pitäisi saada arvoantiikkia ja designia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla riitti hyvin 500 euron budjetti kun kalustin viime syksynä opiskelija-asunnon. Jotain pyyhkeitä ja lakanoita toin kotoa, muut ostin Ikeasta, en edes kaikkein halvimpia. Perus sänky 49 e, patja 99 e, pöytälevy 45 e, pukkijalat joissa hyllytaso 40 e + 40 e, tuoli 59 e, jakkara 19,99 e, lastenjakkara kukan alustaksi 24,99. Näistä tuli 376,98 euroa. Loput budjetista käytin astioihin, sisustustavaroihin, valaistukseen ja koristetyynyihin.
Minusta on väärin, että hoitajilta ei ole kysytty, haluavatko tuoda jotain itse mukanaan. Jossainhan he tähänkin asti ovat siellä Filippiineillä asuneet, joten heillä varmasti aika paljon on jo valmiina. Voisi kuvitella, että siellä on monet tarvikkeet varmasti halvempia kuin Suomessa. Todella ikävää toimintaa ja antaa huonon kuvan Suomesta!
Nopealle googletuksella huomasin, että Helsingistä saa kalustetun kämpän 790 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baronalla on kyllä tosi kallista työaikaa käytetty tähän kalustamiseen. Siitä helposti jonkun tonnin voi hoitajilta laskuttaa.
Eikä kukaan ole Baronalta vahvistanut että olisi vain vuoden sopimus. Voihan se olla kahdenkin vuoden sopimus. Se tekeekin jo 8 800 euroa. Aika hyvällä katteella on kyllä Barona ne Ikea-kalusteet hankkinut, varsinkin kun ottaa huomioon, että hoitajat eivät edes saa niitä omaksi.
Tällaista kun lukee niin en ihmettele miksi Suomella on tosi huono maine kansainvälisessä työyhteisössä. Kusetuksen makua työnantaja puolelta kyll on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko juttua? Siinähän luki myös, että barona on vuokrannut asunnon ja velvollisia maksamaan vuokran, mikäli asukkaat muuttavat pois. Jos barona on vuokrannut sen vuodeksi ja vuokralaiset asuvatkin vain 2kk jää se loppu baronan maksettavaksi, kalusteineen päivineen.
Ihmeellistä valitusta. Perustakaa firma ja maksakaa siivoojasta lähtien 100t heille vuodessa palkkaa. Katsokaan, miten kauan teidän yrotykset menestyy, kun olette niin loistavia arvostelemaan suomalaisia yrityksiä jatkuvasti.
Ilmeisesti hotellinkin pitäisi vuokrata huone 400e/lla kuussa? Ja aivan kohtuutonta pyytää se normi satanen yöstä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla riitti hyvin 500 euron budjetti kun kalustin viime syksynä opiskelija-asunnon. Jotain pyyhkeitä ja lakanoita toin kotoa, muut ostin Ikeasta, en edes kaikkein halvimpia. Perus sänky 49 e, patja 99 e, pöytälevy 45 e, pukkijalat joissa hyllytaso 40 e + 40 e, tuoli 59 e, jakkara 19,99 e, lastenjakkara kukan alustaksi 24,99. Näistä tul
Onkohan palstalla mitään käsitystä Minkälaisissa oloissa valtaosa filippiiniläisistä kotonaan asuu? Ei siellä ole mitään kalusteita Mitä tuoda mukanaan tänne. Valtaosalla ei ole kotona edes sellaista luksusta kuin suihkua. Seinätkin ovat yksinkertaista peltiä. Kyllä ne hoitajat asuvat täällä aika paljon paremmissa oloissa.
Onkohan palstalla mitään käsitystä Minkälaisissa oloissa valtaosa filippiiniläisistä kotonaan asuu? Ei siellä ole mitään kalusteita Mitä tuoda mukanaan tänne. Valtaosalla ei ole kotona edes sellaista luksusta kuin suihkua. Seinätkin ovat yksinkertaista peltiä. Kyllä ne hoitajat asuvat täällä aika paljon paremmissa oloissa.
Jamonet asuvat ahtaasti, useampi samassa huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla riitti hyvin 500 euron budjetti kun kalustin viime syksynä opiskelija-asunnon. Jotain pyyhkeitä ja lakanoita toin kotoa, muut ostin Ikeasta, en edes kaikkein halvimpia. Perus sänky 49 e, patja 99 e, pöytälevy 45 e, pukkijalat joissa hyllytaso 40 e + 40 e, tuoli 59 e, jakkara 19,99
Samalla logiikalla on yritetty puolustaa marjanpoimijoiden huonoa kohtelua.
Kusettajat. Asunto pitää olla ilmainen kun tulee kaukaa töihin.
Mielenkiintoista. Noinko te Baronalla ajattelette? Pidätte ilmeisesti filippiiniläisiä sairaanhoitajia aivan tyhminä. Olisitte kysyneet mitä he tarvitsevat ja ostaneet ne kalusteet hoitajille. Nyt he maksavat teille turhasta, mitä eivät ole pyytäneet, eivätkä edes saa niitä kalusteita mukaansa seuraavaan asuntoon, vaikka ovat ne maksaneet.