Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on testi menossa, sillä sain tarpeekseni..

Vierailija
09.07.2024 |

Kaverin käytöksestä. Eli yksipuolinen ystävyyssuhde kyseessä, minä otin aina yhteyttä. No, nyt lopetin ja on mennyt pian 2 viikkoa ilman, että kaverista kuuluu mitään.

Ja viimeksi olemmme viestitelleet, puheluista vasta onkin aikaa. Jos vielä kaverista jotakin kuuluu, lasken kyllä tämän väliajan sellaiseksi ajaksi, joka saa kumua ennen kuin minä otan yhteyttä.

Meni siihen sitten kaksi viikkoa, kuukausi tai puoli vuotta. No, katotaan kauanko tässä kestää. En pidätä enää hengitystäni yhteydenottoa odotellessa. Kyllä se kaveri joskus vielä soittaa/laittaa viestiä. 

Mutta silloin siinä on joku taka-ajatus. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Tuntuu nöyryytetyltä:(

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän molempia puolia, koska olen itse ollut juuri samaisessa tilanteessa. Olin itse se hiljaisempi ja otin kontaktia erittäin vähän. Ystäväni on onneksi aikuinen ihminen, koka otti sen rehellisesti puheeksi kysymällä mitä haluan tältä ystävyydeltä. Puhuimme yli tunnin ystävyyssuhteemmetilasta ja toiveista, jonka seurauksena ystävyytemme jatkui ja minä ymmärsin paremmin niin häntä kuin itseäni.

Olin siis sulkenut kaikki kontaktit minimiin rankan elämän vaiheen takia, mutta en ollut kertonut tätä syytä ystävälleni. Nyt hän tietää, ettei syy ollut hänessä tai ystävyyssuhteessamme.

Kun olet mm mielestäsi riittävän ajan odottanut, rohkaisen AP sinua kysymään tältä ystävältä; mitä hän toivoo ystävyydeltänne?

Mulla on myös ystävä, jonka kanssa kuormitustaso ja sosiaalisuuden tarve on hyvin erilaisia. Mä kuormitun herkästi arjessa muutenkin ja tarvitsen paljon aikaa palautumiseen yksin. Kaveri tekee 8h työpäivän, hoitaa muut asiat ja lähtee vielä sosialisoimaan ja kykenee nukahtamaankin sen jälkeen, en mä pystyis!

Itse en jaksa enkä osaa pitää yhteyksiä oikein ilman mitään asia asiaa. Tämä on onneksi kummallekin ihan ok. Välillä menee viikkoja, kun ei edes jutella mutta sit kun ollaan yhdessä niin se on ihan luonnollista ja mukavaa.

Vierailija
22/31 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viikkoahan on älyttömän lyhyt aika! Mulle sopiva yhteydenpidon taajuus on noin 3 kk välein. Itse en tosin viitsi enää olla edes yhteydessä, kun ne puhelut alkaa sitten sanoilla "susta ei oo kuulunutkaan pitkään aikaan mitään". 

Siis mikä vika tässä on? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin  samanlaisen testin vuonna 1998.

Tuntui että kukaan ei ole yhteyksissä, ellen itse ole aktiivinen. Niin kauan viestiä ja puhelua tuli, kun itse pidin tulta yllä.

Poistin kaikki puhelinnumerot puhelimesta (vähän yli sata kpl) ja sitä mukaan lisäsin numerot, kun joku oli omasta tahdostaan yhteyksissä.

Nyt elämme vuotta 2024, numeroni on edelleen sama mitä vuonna 1998 ja numeroita on tallentunut alle kymmenen.

Ja tämä tarina on tosi.

Vierailija
24/31 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut sellainen ihminen, etten soittele tai viestittele, jos mulla ei ole oikeeta asiaa. Muuten olen kyllä kova puhumaan livenä.

Ehkä siitä johtuu, ettei mulla ole yhtään kaveria.

M41

Vierailija
25/31 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä hyvin yleistä tällainen yksipuolinen ystävyys. 

Vierailija
26/31 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin olen tehnyt. Ei ole kavereista kuulunut mitään kolmeen vuoteen.

Vierailija
27/31 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisten ihmisten tarvitse olla tekemisissä jos elämät ei kohtaa toisiaan. Minä huomannut  että jos ei ole yhteistä tekemistä tai mielenkiinnon kohteita niin vaikeaa olla tekemisissä. Ystävätkin  voi kasvaa erilleen.

Vierailija
28/31 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin asian puheeksi ennemmin. Kaveri saattaa yhtä lailla odotella yhteydenottoa tai tehdä testiä. 

Vierailija
29/31 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viikkoahan on älyttömän lyhyt aika! Mulle sopiva yhteydenpidon taajuus on noin 3 kk välein. Itse en tosin viitsi enää olla edes yhteydessä, kun ne puhelut alkaa sitten sanoilla "susta ei oo kuulunutkaan pitkään aikaan mitään". 

Siis mikä vika tässä on? 

Ai tuossa kommentissa?

Vierailija
30/31 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin  samanlaisen testin vuonna 1998.

Tuntui että kukaan ei ole yhteyksissä, ellen itse ole aktiivinen. Niin kauan viestiä ja puhelua tuli, kun itse pidin tulta yllä.

Poistin kaikki puhelinnumerot puhelimesta (vähän yli sata kpl) ja sitä mukaan lisäsin numerot, kun joku oli omasta tahdostaan yhteyksissä.

Nyt elämme vuotta 2024, numeroni on edelleen sama mitä vuonna 1998 ja numeroita on tallentunut alle kymmenen.

Ja tämä tarina on tosi.

Tein jotain samantapaista. Kaikki on vaiennut. Osa ihmisistä - tärkeimmistä - on menehtynyt. Mitäköhän tämä oikein kuvaa? Vikaa siinä jolle ei enää soiteta vaan jossain muussa ja ehkäpä soittajassa. Ja mitä ihmisiä ja ihmissuhteita noi edes olivat alun alkujaankaan?

Vierailija
31/31 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä avaus on kuin mun kirjeystävän tekemä. Mulla vois oikeesti olla sellainen palstalla. Välillä mua käsitellään jonain stalkkarina ja sit mua pitäisi ghostata. Mä lähettelen sille kirjeitä ja viestejä - kaikki vain yksipuolista, ikinä en saa mitään vastausta - enkä kait enää edes odota.

Miksi sitten teen tätä? Mulla on joku omituinen sisäinen pakko - en ole katkera enkä halua mitään kostaa. Hän on kuitenkin ollut ihan hirveä paska mulle ja mitätöinyt mitä törkeimmin 'koko elämämme ajan'. Tähän tietysti liittyy se että meidän juttu sellaisena kun se alunperin oli oli aivan kamala, hirveä, inhottava - en edes keksi oikeita sanoja. Kuitenkaan ei ole mahdotonta että pohjalla olisi ollut jonkunlainen alkava ihastussuhde... joka sitten muuttuikin vihanpidoksi eli minä olen kaikki vuodet ollut ihan hirvittävän vihan kohde mikä tuntuu niin niin kamalalta - jospa edes tietäisin oikei

LÄÄKKEET! 

Hei sinä lääkehuutelija! Voisitko esittää jonkun diagnoosin ja mitkä lääkkeet siihen sitten jotta kommenttisi voisi ottaa tosissaan. Olis vähän laadukkaampi tämä sun kommenttisi ja varteenotettavampi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi