Miksei poliisi ampunut sitä Vallilan hyökkääjä koiraa?
Sen sijaan koira palautettiin omistajalleentuntuu aika käsittämättömältä
Kommentit (59)
Tosiaan aika kumma juttu. Yleensä tykkäävät tappaa kaikkia, kuten susia. Poliisissa on varmaan joku miespoliisi toiminut tällä kertaa toisenlaisen tunteen vallassa ja säälinyt koiraa.
Päätöksen tehneellä viranomaisella lienee itsellään tuollainen pitbull.
Jos olisi purrut poliisia niin lopputulos olisi ollut aivan toinen.
Suomessa verikoiranomistajilla ja heidän taistelukoirillaan on oikeus ja vapaus hyökätä ihmisten kimppuun ilman seuraamuksia. Heille jaetaan jopa palkintoja teoistaan, mitä nuorempi ja verisempi lapsi uhrina, sitä suurempi palkkio.
Piti priorisoida ja meni viimeiset ammukset lunnin ampumiseen.
Tämän koirahyökkäys episodin jälkeen olen miettinyt sitä että pitäisikö lasten puolustukseksi alkaa kantamaan itse esimerkiksi veistä mukana jotta voisi kunnolla puolustautua tuollaiselta koiran hyökkäykseltä, jos sellainen tulisi kohdalle.
Ajatus tavallaan tuntuu ylimitoitetulta, siksi että todennäköisyys on pieni, mutta hätätapauksessa se voisi olla lapsen pelastus
Mitähän koira ihmisiä kun jo sitten useampi poliisi paikalle kun koira olisi pitänyt ampua samantien kun sitten lapsen vakavat vammat?
Vierailija kirjoitti:
Tämän koirahyökkäys episodin jälkeen olen miettinyt sitä että pitäisikö lasten puolustukseksi alkaa kantamaan itse esimerkiksi veistä mukana jotta voisi kunnolla puolustautua tuollaiselta koiran hyökkäykseltä, jos sellainen tulisi kohdalle.
Ajatus tavallaan tuntuu ylimitoitetulta, siksi että todennäköisyys on pieni, mutta hätätapauksessa se voisi olla lapsen pelastus
Itse olen miettinyt turvasumutetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii myös miehiä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta nyt kun mietin, niin miksi hemmetissä meillä on kehitetty tällainen turvasumute koirien hyökkäyksiä vastaan? Asiaa voisi varmasti hoitaa muutakin reittiä esim. kieltämällä jotkut rodut, kuten monissa muissakin maissa.
Oikeuteenhan tämä tapaus menee ja oikeus voi määrätä koiran lopetettavaksi riippuen mitä vielä ilmenee koiran hoidosta. Sitä omistajaa ihmettelen, että haluaa koiran takaisin vakkei saanut hallintaan kun oli tilanne päällä. Mitälie perintäpokia joka tarvitsee kunnon työkoiran
Voiko koiran etälamauttaa ? En ole koiraihminen mutta kiinnostaisi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän koira ihmisiä kun jo sitten useampi poliisi paikalle kun koira olisi pitänyt ampua samantien kun sitten lapsen vakavat vammat?
Jäykkäkouristusrokotteen on syytä olla kunnossa.
Poliisin perustelut koiran palauttamisesta kädettömälle omistajalleen, oli omistajaperheen "kunnollisuus". Samaa perustelua on käytetty myös lääkäriperheen lähiötä terrorisoivasta irtokoiralaumasta. Jos olet luokkatasoltasi korkeampi uhria, ei rikossyytettä.
Kaikki muistanevat, että Stubbin takille cokikset heittänyt joutui oikeuteen ja tuomittiin.
Kaikki lain edessä tasavertaisia?
Jos pitbulli kävisi mun lapsen kimppuun niin poliisin ei tarvitsisi ampua koiraa. Huolehtisin koiran päiviltä itse.
Minkämaalainen se omistaja oli, kun Maikkarin uutisissa kertoi saaneensa rasistisia kommentteja?
Toimittajan olis pitänyt kysyä, aikooko lopettaa elukkansa ja jos ei niin miksi v11tussa.
Erikoista, ettei löydy googlaamalla henkilöstä yhtään mitään. Todella outoa. Kuka on siivonnut ja miksi? Alkoi entistä enemmän kiinnostaa, kuka tämä omistaja oikein on. Miksi hän on niin erikoisasemassa että sai raatelijarakkinsa poliisilta takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii myös miehiä vastaan.
Kyllä, ruskettuneelle hiekkakansan asukille tulee äkkiä koti-ikävä ja ihan kyynel vierähtää poskelle, kun saa maistaa sumutetta.
Ylellä oli oikein juttu miten pitää toimia, jos tuntematon koira hyökkää. Koirat voivat kuulemma ärsyyntyä lapsista ja rollaattoria käyttävistä ihmisistä. Eli tälle hyökkäysongelmalle ei aiota tehdä mitään. Varotellaan vain lapsiperheitä ja rollaattorin kanssa kulkevia.
Koira on viaton, lapsi kiusasi ja hakkasi koiraa, itsepuolustus.