Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikko Thaimaassa, onko ihan liian lyhyt?

Vierailija
09.09.2008 |

miksi viikko thaikuissa on liian lyhyt mutta kanarialla tai kreikassase ei ole sitä? eihän esim phukettiin lennä kuin 10tsuoralla lennolla.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lento on lyhyt ja aurinko+lämpö varmempaa kuin Kanarialla (ei siis 100 % varmaa Dubaissakaan tamma-helmikuussa). Dubai on siisti ja turvallinen ja ihan tavallisten ihmisten lomakohde. Sharjahin puolella on Finnmatkoilla edullisia ihan ok hotelleja rannalla, jos haluatte lähinnä rantaloman. Jos haluatte ylellisen rantaloman, menette Jumeirah Beachille Dubaihin (Aurinkomatkat ja Finnmatkat). Itse olen enemmän kaupunkilomalainen eli asun mieluiten Dubain keskustassa, josta monilla hotelleilla on kuljetus rannalle. Ostoskeskukset ja pilvenpiirtäjät ovat mahtavia, samoin ihmisten värikkyys ja erilaisuus .... mukava yhdistelmä itää ja länttä.

Vierailija
22/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näyttää olevan tietämystä aikaeron aiheuttamasta rasituksesta lapsille?! Kertokaahan minulle konkreettisesti, miten aikaero vaikuttaa niin paljon enemmän viikon kuin kahden matkalla? Nukkuuko teillä lapset pari ekaa päivää lomakohteessa ja siten menee lomapäiviä hukkaan vai mikä on pointti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli itse olisin vähintään kaksi viikkoa jo pitkien lentojen takia.. ja muutenkin. :)

Vierailija
24/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tietoa ei vissiin löydy sieltäkään, mutua vaan...

Vierailija
25/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerroinkin jo, että emme enää lähde noin pitkälle vain viikoksi, kokemuksen perusteella.

ei silti, kivaahan siellä oli ja lapset tykkäsivtä, eikä meillä lasten kanssa kauheasti ehditty siihen väliin tunkemaan mitään ohjelmaa ja shoppailua yms ekstraa.

meillä lapset on aika helppoja tapauksia kanssa, pienestä pitäen kuljetettu mukana kaikessa eikä kovin kellontarkkaa rutiinia noudateta muutenkaan.

silti noin pitkät lennot ja aika-ero tekivät sen että lapset ja aikuiset olivat ekat kaksi päivää hieman koomassa,

eikai se mitään jos rannoilla ja altailla makoillaan. mutta sitten ei niin montaa päivää jää lomasta nauttimiseen enenkuin pitää alkaa pakkaamaan lähtöä,

eikä se ole sen helpomi, kotona elpyy pari päivää.

meillä lapset ihan suoraan sanoivatkin että oli liian lyhyt loma.

Mutta voihan jokainen kokeilla miten sopii itselle tuollainen reissu,

onhan se mukavampaa kuin loskasateessa rämpiä, mutta kun kokemuksia pyydettiin, niin meidän kohdalla on niiin että vaikka ihana reissu olsikin niin opittiin jotain joka jatkossa tehdään tosin (suorat lennot ehdottomasti, ja vähintään 10 yötä perillä).

Vierailija
26/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla tietenkin, että viikon loma on aivan liian lyhyt mutta jotenkin uskon, että siellä päässä sitä jaksaa tsempata ja viihtyä, kun kaikki on uutta. Kotona taas se parin päivän elpyminen on edessä jokatapauksessa, oli viikon tai kaksi.

Vierailija
27/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä haluttiin ykkössijaisesti. Mutta kun sitten ryhdyin asiaa tarkemmin miettimään, niin vaihdettiin kuitenkin 2 vkon matkaan ja eri hotelliin (kiva hotelli sekin, ei siinä mitään...). Me oltiin viime vuonna Mauritiuksella, ja siellä ei ole juurikaan aikaeroa (2h), mutta jo ne pelkät lennot oli niin hirveitä, että ei olisi voitu kyllä kuvitellakaan että miten olisi viikon reissun jaksanut. Ehkä joskus parikymppisenä sen olisi jaksanut, mutta kun tuota ikää on jo +35, niin kyllä nuo pitkät lennot tuppaa tuntumaan. Kauhulla katsoin heitä jotka siellä viikon olivat, että miten ihmeessä he pystyvät lähtemään takaisin koneeseen!! Jo niistä lennoista toipumiseen menee päivä, sitä elää kuin horroksessa, vaikka kuinka haluaisi suoraan päästä "lomafiilikseen". Ei sitä vaan jaksa. Nuorempana oltiin yhdistelmämatkalla Los Angeles-Hawaii-New York, ja se oli kyllä raskas reissu kuin mikä, vaikka matka kesti melkein 3 vkoa. Kaikissa oli eri aikaero, ja niistä aikaeroista toipuminen oli oikeasti kamalan raskasta, plus sit vielä ne lennot! Eli, en kyllä viikoksi lähtisi yli 6h lennolle, en yksinkertaisesti jaksaisi sitä fyysisesti.

Vierailija
28/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin kahdeksi viikoksi kuin viikoksi, mutta jos on mahdollisuus vain viikon lomaan niin mieluummin viikoksi Thaimaahan kuin Kanarialle. Ei se 10 tuntia loppujen lopuksi ole pitkä lento, jos lapsi jaksaa 6 tuntia niin jaksaa vielä sen neljäkin tuntia. Aikaero Thaimaahan viisi tuntia, Kanarialle 2 tuntia. Thaimaan lennot tulee niin, että sinne saavutaan illalla, jolloin voikin mennä jo hotelliin rauhoittumaan ja nukkumaan. Seuraavana päivänä herää ihan normaalisti paikallisajassa, ei ole ollut mitään ongelmia. Heti seuraavana aamuna ollaan oltu jo rytmissä mukana. Sitten on viikko aikaa olla lomalla ja tehdä mitä huvittaa.

Vierailija
29/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa myös Thaimaassa. Ne lennot on HIRVEITÄ, varsinkin jos on välilasku emiraateissa keskellä yötä, juuri kun saattaisi hetkeksi nukahtaa. En lähtisi omalla lomallani, enkä varsinkaan lasten kanssa. Kaksi viikkoa on jo ihan eri juttu, mutta mielellään olisin pitempäänkin :)

Joku mainitsi Mauritiuksesta - olen ollut sielläkin ja viikon reissu oli kyseessä. En ole ikinä ollut niin puolikuollut työmatkan jälkeen... Eli ihan oikeassa olit, se on hullun hommaa! Sama juttu karibialla, aikaeron takia.

Vierailija
30/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku sanoikin, useimmat kommentoijat tuskin ovat käyneet yhtään missään tai sitten sen kerran hikisellä Kanarialla.

Thaimaan viikon reissut ovat usein 8 pv eli uskaltaisinpa laskematta väittää, että paikallaoloaikaa tulee jopa enemmän kuin Kanarialla ja se, että lento on 4 h pidempi tuskin on niin ratkaiseva ero, että sen perusteella kohdetta pitäisi vaihtaa. Ok, onhan viikko aika lyhyt aika olla lomalla ja irroittautua rutiineista. Mutta yhtä lyhyt se on missä vain. Ap:n vaihtoehdot olivat viikoksi Thaimaahan tai viikoksi Kanarialle (EI siis kahdeksi viikoksi).

Itse olen ollut Thaimaassa yhdellä reissulla viikon ja parilla kerralla kaksi viikkoa. Jos on vain viikko aikaa, valitsen sitten viikon loman. Olemme kerran tehneet senkin virheen, että lähdimme Kanarialle palelemaan viikoksi. Hyvin tässäkin ajassa ehtii. Varsinkin pienten lasten kanssa lomailu on usein sitä hotellilla oloa ja lähistöllä kiertelyä, kyllä tässä ajassa ehtii ihan hyvin jo rentoutua. Mielestäni väite siitä, että lapsille aikaero on hankalampi, on ihan silkkaa tietämättömyyttä. Ainakin meillä lapset nappaavat aikaerosta hetkessä kiinni, kun unia pystyy tasoittelemaan myös päiväunilla. Ja mitä sitten, jos ekana aamuna herätään liian aikaisin, sitten vietetään aamuyö hotellissa ja venytetään vähän illasta. Kokemusta löytyy lasten kanssa 9 tunninkin aikaerosta ja siitäkin saatiin kahdessa päivässä kiinni. Eikä siis tätäkään ennen ne pari päivää ole mitenkään pilalla.

Eli rohkeasti vain, varmasti nautitte viikostanne. Turha hysteerisyys ja tiukkapipoisuus pilaa monet mahdollisuudet.

Vierailija
31/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaan viikon reissut ovat usein 8 pv eli uskaltaisinpa laskematta väittää, että paikallaoloaikaa tulee jopa enemmän kuin Kanarialla ja se, että lento on 4 h pidempi tuskin on niin ratkaiseva ero, että sen perusteella kohdetta pitäisi vaihtaa. Ok, onhan viikko aika lyhyt aika olla lomalla ja irroittautua rutiineista. Mutta yhtä lyhyt se on missä vain. Ap:n vaihtoehdot olivat viikoksi Thaimaahan tai viikoksi Kanarialle (EI siis kahdeksi viikoksi).

Eli kummassakin on se viikko sitä perillä oloaikaa.

Jos lento laskeutuu esim. klo 18, niin yleensä paluulento lähtee viikon päästä klo 19 oli kummassakin niin Thaimaassa kuin Kanarialla on sama juttu. Thaimaan matka taas tulee kokonaisuudessaan hieman pidemmäksi, koska lento on sen joitakin tunteja pidempi. Mutta perilläoloaika sama, matkustusaika hieman pidempi.

Itsekin menisin mieluummin Thaimaahan viikoksi kuin Kanarialle. Kyllä siinä viikossakin ehtii ja se matka-aika on vaan sen neljä tuntia pidempi suuntaansa jos lentää suoralla lennolla Bangkokiin tai Phuketiin. Aikaero ei ole ollut meillä koskaan ongelma.

Vierailija
32/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptin (ja mun mielestä koko Afrikan) osalta sen verran vatsataudista, että en varmasti mene lasten kanssa olisivat ihan minkä ikäisiä vaan.

Itse olin teininä Markossa niin järkyssä vatsataudissa, että pyörtyilin useamman kerran. Thaimaassa ei ole ollut ongelmia (koputtaa puuta).

Ja mitä viikon matkaan tulee niin mun mielestä muuten ok, mutta pihinä olen sitä mieltä, että on rahan tuhlausta. Lennot vievät suurimman osan budjetista. Mielummin odottelisin, että on enemmän aikaa lomailuun.