Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri ilkeilee - mitä tehdä?

Vierailija
02.02.2007 |

Olen menossa ensi kesänä avomieheni kanssa naimisiin. Meillä on yksi lapsi. Töissä eräs vanhempi nainen on kuittallut minulle jatkuvasti, tyyliin: " te olette sitten susipari" , " no nyt saa lapsi ihan lailliset vanhemmat" ja " onpa teillä sitten ollut pitkä kihlaus" . Ja kaikki nämä ivallisella äänensävyllä.

Itse en ole töissä kovin paljon perheasioistani puhunut, mutta kun tämä nainen aina kyselee, niin vastaan lyhyesti. Tekisi mieli välillä sanoa jotain ilkeää takaisin :(

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä pahaa kiusaamista voivat olla juuri ilkeilyt toisen yksityiselämästä ja vaikka ulkonäöstä, tai sitten kohteleminen pelkkänä ilmana tai mykkäkoulu. Olen kimppakämpässä joutunut pitkäaikaisen mykkäkoulun kohteeksi, ja se oli erittäin ahdistavaa.

Vierailija
22/38 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti en voi tietää äänensävyä, mutta meidän miesvaltaisella työpaikalla normaaliläppää, eikä tuntuisi missään mulla, vaikka nainen olenkin.

Mutta älä anna tulla sellaiseksi ongelmaksi, että jäät burn outin takia saikullle.. Sekin hiton muotisairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos noin herkkänahkainen on kuin ap.

Vierailija
24/38 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saatetaan heittää aika ronskiakin huumoria ja pilailla toisten kustannuksella. Kun on samalla aaltopituudella työkaverien kanssa, niin en näe siinä mitään pahaa. Koko ajan tietää, että vitsaillaan " hyvässä hengessä" .

Mutta tämä yksi nainen ei vitsaile. Hän on vaan puhtaasti ilkeä. Olen yrittänyt välttää hänen seuraansa, mutta työpisteet on sijoitettu niin, että joudun olla tekemisissä hänen kanssaan joka päivä. Sitä on niin helppo sanoa, että älä ota itseesi, mutta kun toistuvasti kuulee itsestään pahaa, niin eihän se voi olla vaikuttamatta.

ap

Vierailija
25/38 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hän tod. näk. haluaa sinun loukkaantuvan, ja ahdistuvan kommenteistaan.

Itse käyttäytyisin kuin hän olisi ilmaa, toimittaisin vain lyhyesti pakolliset työasiat hänen kanssaan.

Vierailija
26/38 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pamauta päin näköä: mitäs se sulle kuuluu? Älä ole avuton uhri joka istuu ja odottaa että joku muu tulee ja pistää tyypin järjestykseen.

Vierailija
27/38 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten joudun unohtamaan sen " diplomaattisuuden" , johon olen töissä pyrkinyt. Mutta jos tämä nainen ei mitään käytössääntöjä noudata, niin ei kai sitten minunkaan tarvitse olla ystävällinen?

ap

Vierailija
28/38 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

mulle kans sattui työpaikalla samantyylinen juttu. Menimme mieheni kanssa naimisiin ja työpaikallani muuan naishenkilö sanoa töksäytti et monennellako kuulla olet? Ja ym. vastaavan tyylisiä juttuja ja äänensävyltään todella ilkeä. No minä ainakin otin loukkauksena, koska mun mielestä työpaikalla ei pidä mennä henkilökohtaisuuksiin. Ja täytyisihän sitä puolitutussa porukassa miettiä mitä sanoo, koska sehän on jo ihan kohteliastakin ja käytöstapoihin kuuluvaa.

Mutta lopulta ajattelin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että se työkaveri on kateellinen jostain, et voihan sinunkin jutussasi olla sama tilanne, että tämä kyseinen henkilö on jotenkin katkeroitunut tai kateellinen ihan pienestäkin asiasta.

Mutta minulla ainakin meni tähän kyseiseen ihmiseen välit. Et jotain pakollista sanon tälle, mutta en sen enempää.

Vierailija
29/38 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse siis mielummin alat tappelemaan, kun tuota kissa pöydälle-vastausta kerran odotit.

Vierailija
30/38 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitten joudun unohtamaan sen " diplomaattisuuden" , johon olen töissä pyrkinyt. Mutta jos tämä nainen ei mitään käytössääntöjä noudata, niin ei kai sitten minunkaan tarvitse olla ystävällinen?

ap

Totta hitossa oikeesti ilkeille ei tartte olla ystävällinen!! Niin metsä vastaa ja niin edelleen. Älä alistu " uhriksi" !

Vierailija
31/38 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin normaalikuvio. Tuollaista se vaan on ja ihan ihmeellisen mimosan maineen saa, jos kaikesta tuollaisesta rupeaa hyppimään seinille.

Vierailija
32/38 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tehdä samalla tavalla, jos nainen sitten luovuttaisi.

ap

Vierailija
33/38 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jätän siis naisen huomiotta tai vastaan jotain pisteliästä. En aio yrittää olla ystävällinen.

ap

Vierailija
34/38 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, muttei se nyt tosiaan mitenkään hirveän älykkäältä vaikuta. Toinen kettuilee minkä ehtii ja sinä hymyilet ja yrität olla ystävää... apua!

Vierailija
35/38 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
36/38 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä ilkeällä tyypillä on varmaan jotain traumaattista suhdetta tuohon aiheeseen. Seuraavan kerran kun hän ilkeilee tuosta samasta teemasta kysy häneltä, että onko hän itse syntynyt avioliiton ulkopuolisessa suhteessa, kun asia on hänelle niin traumaattinen? Ja kehoita hakemaan apua tämän asian käsittelyssä, se voisi helpottaa hänen elämäänsä.

Okei, jos noin tekisit, se ei välttämättä ole mikään rakentava ratkaisu, mutta kyllä mä harkitsisin jotain näpäyttämistä, jos tuollainen epäasiallinen/ilkeä kommentointi jatkuisi. Jos olet tähän saakka itse käyttäytynyt asiallisesti ja ystävällisesti saattaisi olla aika näyttää tuolle Hirmu-Liisalle että turha tulla mulle lätisemään tyhmiä juttuja, pistetään samalla mitalla takaisin.

Vierailija
37/38 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä ilkeällä tyypillä on varmaan jotain traumaattista suhdetta tuohon aiheeseen. Seuraavan kerran kun hän ilkeilee tuosta samasta teemasta kysy häneltä, että onko hän itse syntynyt avioliiton ulkopuolisessa suhteessa, kun asia on hänelle niin traumaattinen? Ja kehoita hakemaan apua tämän asian käsittelyssä, se voisi helpottaa hänen elämäänsä. Okei, jos noin tekisit, se ei välttämättä ole mikään rakentava ratkaisu, mutta kyllä mä harkitsisin jotain näpäyttämistä, jos tuollainen epäasiallinen/ilkeä kommentointi jatkuisi. Jos olet tähän saakka itse käyttäytynyt asiallisesti ja ystävällisesti saattaisi olla aika näyttää tuolle Hirmu-Liisalle että turha tulla mulle lätisemään tyhmiä juttuja, pistetään samalla mitalla takaisin.

Juuri näin, ketju on vuodelta kivi ja keppi mutta erittäin hyvä neuvo vielä 2013 :)

Vierailija
38/38 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tämä sulle jotenkin arka ja vaikea aihe? Tänäpäivänä ihmiset saattavat olla vuosiakin yhdessä ja menevät naimisiin jos menevät, niin ne ajat muuttuu, tule tälle vuosituhannelle noiden asenteidesi kanssa.

Näin mä sanoisin, ilkeilijälle ei auta kuin sanoa tehokkaasti takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä