Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset pyytää käytetyistä tavaroistaan ihan järkyttäviä hintoja?

Vierailija
09.07.2024 |

Ei mitään realismia hinnoissa. Jotkut desingklassikot erikseen. Mutta ihan normaalista tavarasta pyydetään samaa hintaa kuin uutena kaupasta? Miksi minä sellaista ostaisin?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä pyytää saa mitä vaan haluaa. Ostaja taas päättää mitä haluaa maksaa. Nuo kaksi kohtaavat tai sitten eivät. 

Vierailija
2/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousukausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa tuotetta samalla rahalla kuin millä sen kaupasta saisi 

Ostaja lopulta määrää sen tuotteen hinnan 

Vierailija
4/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä pyytää joo, mutta turha sitten ihmetellä miksi ei mene kaupaksi. 

Vierailija
5/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noin, mutta kävi just hyvä säkä ja ostin kasan harvinaisempia ompelutarvikkeita ihan alihintaan. Joku varmaan myi jotain perintökaluja eikä jaksanut etsiä hintoja tai käyttää aikaa, ihan ymmärrettävästi.

Mutta se ärsyttää eniten, kun ihmiset ei esimerkiksi imuroi niistä ylihintaisista kamoistaan pahimpiakaan koirankarvapaakkuja pois. yääääk! Jos jotain laittaa myyntiin, niin soisi että siitä pahimmat liat putsattaisiin.

Vierailija
6/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivälehdet suoltavat päivittäin juttuja joissa se ...tun karmean näköinen anopin jäämistöstä haalittu vaasi tai kattolamppu olikin tuhansien arvoinen design-helmi.

Tai miten 20v ikäinen didipokkari tai kasarin C-kasettidekki on yhtäkkiä nuorten himoitsema valtavan trendikäs keräilyharvinaisuus josta maksetaan ebayssa satoja euroja

15 minuuttia tämän jäljeen kaikki Ikean ja Sotkan lastulevyscheisse ja SER-jätteeseen kuuluva elektroniikkajäte työnnetään toriin Biedermeier-lipaston tai Leican hintalapulla varustettuna.

Vierailija
7/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin äskettäin vaatteitani kirppikselle, missä palveluna he hoiti kaiken, myös hinnoittelun. Esim. Nanson rytkyistä pyydettiin minusta ihan ylihintaa, mutta ne oli ne, mitkä meni kaupaksi! Sitten esim. käyttämättömät laadukkaat mekot, joissa oli laput tallella, mutta merkki oli Suomessa tuntemattomampi, ei menneet ollenkaan kaupaksi.

En tajua.

Vierailija
8/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittavat mukaan tunnearvolisää. Ihan samalla tavalla kuin ihmiset, jotka laittavat vuokralle tai myyntiin asunnon, jossa ovat itse asuneet. "Tää on ollut niin ihana mekko/astiasto/asuinpaikka."

Vierailija
9/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaa sinä tilanne siten että laitan omia tavaroitasi myyntiin oikein hullunhalvalla, suorastaan puoli-ilmaiseksi. Tämä auttaa tasapainottamaan markkinoita.

Niin kuin Gandhi sanoi, niin ole se muutos jonka haluat maailmassa nähdä.

Vierailija
10/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin äskettäin vaatteitani kirppikselle, missä palveluna he hoiti kaiken, myös hinnoittelun. Esim. Nanson rytkyistä pyydettiin minusta ihan ylihintaa, mutta ne oli ne, mitkä meni kaupaksi! Sitten esim. käyttämättömät laadukkaat mekot, joissa oli laput tallella, mutta merkki oli Suomessa tuntemattomampi, ei menneet ollenkaan kaupaksi.

En tajua.

Katsos kun keräily on juuri sitä että maksetaan järjettömiä summia jostain vanhasta ja ostajalle käyttökelvottomasta tavarasta mutta vain jos se on yhtä tarkkaan määrättyä mallia ja merkkiä.

Voihan sen Nanson rievun toki laittaa päälleen ihan kuten sijoitukseksi ostetulla klassikkoautolla voi kerran kesässä ajaa kauniilla säällä Kaivarin rantaan ja ottaa kuvia someen.

Vierailija
11/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn huvikseen kiertelemässä kirppareita ja kierrätyskeskuksia, niitä löytyy lenkin varrelta mukavasti. Olen huomannut, että hintoihin on tullut selvästi tolkkua. Eivät ylihintaiset tuotteet ainakaan täällä mene kaupaksi, joten jokainen voi tietenkin pyytää mitä haluaa, en usko että löydät ostajaa.

Kannattaa kaikkien pitää tuo mielessä kun lähtee myymään jotain, ei ihmiset ole niin tyhmiä että maksavat mitä tahansa, saa käydä aikamoinen tsäkä jos saat ylihintaa yhtään mistään. 

Vierailija
12/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ajattele joku vanha autonromu huutokauppa 5-10 miljoonaa tarjottu,aloitus hinta vähintään kaksi milliä.Niin minä myyn kitaran  saan siitä tonnin,mutta jos se olisi Elviksen lähtöhinta satatonnia,kuka huutaa.Eli huutokauppa kuitenkin olisi hyvä köyhällekkin,sais kympin sijaan kaksi.

Vierailija
13/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua.

Katsos kun keräily on juuri sitä että maksetaan järjettömiä summia jostain vanhasta ja ostajalle käyttökelvottomasta tavarasta mutta vain jos se on yhtä tarkkaan määrättyä mallia ja merkkiä.

Voihan sen Nanson rievun toki laittaa päälleen ihan kuten sijoitukseksi ostetulla klassikkoautolla voi kerran kesässä ajaa kauniilla säällä Kaivarin rantaan ja ottaa kuvia someen.

Yhtään kukaan ei pidä Nanson rytkyjä keräilyesineinä.

Vierailija
14/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuote on ollut MINUN käytössäni. Se on silloin arvokkaampi kuin jonkun muun käytössä ollut.

Vierailija
15/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua.

Itse teen samaa.

Kotini on kunnossa, mutta saan aina sisaruksiltani ja vanhenmiltani myytävää. Lisäksi taloyhtissä on kierrätyshylly, josta käyn hakemassa säännöllisesti. Vien 3-5 krt vuodessa takapenkillisen kirppiksen hinnoittelupalveluun ja myynnin alkaessa kauhistelen hintoja. Silti ksuppa käy. Viimeksi sain yli 500 e, huom myyntipaikan provikka 50%. Itse olisin saanut noista myymällä max 50 e

Vierailija
16/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten heikentynyt taloustilanne näkyy välillä karulla tavalla kirppareilla. Jotkut pöydät ovat tupaten täynnä suoraan sanottuna täyttä paskaa järkyttävillä hintalapuilla. Tuntuu, että on kaivettu kaikki laarinpohjatkin, että saisi vähän lisää rahaa. Pesemätöntä, rikkinäistä, likaista. Linttaan poljettuja tennareita ja käytettyä kosmetiikkaa. Jotenkin tuossa huokuu ihan epätoivo.

Vierailija
17/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on varmaan aikaa myydä niitä 50 vuotta.

Jo yli 20 vuotta sitten ihmiset toivat kierrätyskeskukseen vaatteita ja tavaroita. Joita oli ensin yritetty myydä kirpputorilla. Eivät he silloinkaan tajunneet mikä on roskaa ja mikä ei. Eivätkä sitä. Ettei likainen huonokuntoinen merkkirele ole 50 euron tuote. Aika harvoin niistä löytyi arvotavaraa myyntiin.

Kaikilla ei ole taitoa kaupata. Ei ennen eikä nyt.

Vierailija
18/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh onko köyhilla varat vähissä perinteinen neuvo on jakakaa pärsettä sillä tienaa enemmän kun perustyöllä.

Vierailija
19/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitukseen on korkean hinnan lisäksi hyvä laittaa maininta nopeat kaupat ei turhia varauksia. Kumpaakaan ei tarvi odottaa kun hinta ei ole kohdillaan.

Vierailija
20/78 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn huvikseen kiertelemässä kirppareita ja kierrätyskeskuksia, niitä löytyy lenkin varrelta mukavasti. Olen huomannut, että hintoihin on tullut selvästi tolkkua. Eivät ylihintaiset tuotteet ainakaan täällä mene kaupaksi, joten jokainen voi tietenkin pyytää mitä haluaa, en usko että löydät ostajaa.

Kannattaa kaikkien pitää tuo mielessä kun lähtee myymään jotain, ei ihmiset ole niin tyhmiä että maksavat mitä tahansa, saa käydä aikamoinen tsäkä jos saat ylihintaa yhtään mistään. 

Minulla on kasapäin käyttämättömiä aitoja suomalaisia astioita. Siis Suomessa tehtyjä kymmeniä kymmeniä vuosia sitten. Yhdessäkään astiassa ei ole mitään vikaa, kun ovat olleet vain vitriinissä. Osan olen perinyt ja osan ostanut aikoinaan uutena. Yritäppä laittaa Arabian kahvikupille, asetille ja leipälautaselle yli 7 euroa, niin ei mene kaupaksi, siis osalle tulee hintaa 7:3 = 2.30 e.  Mielummin haetaan Tokmannilta made in Thaimaa-tuotteita. Hirveä itku, että tarjoan vitosen. Itse intohimoisena keräilijänä maksan mitä pyydetään, jos saan ostettua puuttuvan osan johonkin sarjaan. Tietysti se, että olen melko lailla perillä arvosta, kun olen kuudetta kymmentä vuotta harrastanut keräilyä, niin hintataso on tiedossa .Parhaimmat tinkarit pyytävät tuomaan tavaran jopa yli 100 kilometrin päähän. Vaatteet eivät liiku ollenkaan, verhot, liinavaatteet ja jopa pyyhkeet menee eteenpäin parilla kolmella eurolla, jos ovat ns jotain merkkiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän