Pohjois-Amerikka on pelkkää metsää ja asumatonta laajoja suomaata täynnä!
Olen katsellut viime aikoina Yhdysvaltojen Ja Kanadan karttoja satelliittinäkymiä, street viewinkin kautta, erään syy takia ja hämmästyin miten paljon siellä on vielä täysin asumatonta erämaata, laajoja metsä ja vuoristoseutuja ihan ilman asutusta. Esim. Osavaltioissa joiden luulisi olevan täysin asuttuja, kuten New Hampshire, Maine, jne.Onhan se jättimäinen maanosa, mutta ihmisiäkin on 200 miljoonaa. Mutta kai ne asuu Cityissä. Muu seutu täysin autiota metsää, kansallispuistoja, vuoria, soita, rantoja, joissa ei ole mitään. Paljon villieläin alueita. Etenkin Kanada. Pelkkää tyhjää maata koko alue.
Hämmentävää, kun elokuvista saa ihan eri käsityksen. Olen toki itsekin vieraillut siellä, mutta Cityssä.
Kummallista
Kommentit (11)
Luulitko että Yhdysvaltojen, ja etenkin Kanadan, kaltaiset massiiviset maat olisivat pelkkää loputonta kaupunkia? :D
Vierailija kirjoitti:
Luulitko että Yhdysvaltojen, ja etenkin Kanadan, kaltaiset massiiviset maat olisivat pelkkää loputonta kaupunkia? :D
No , loppujen lopuksi ne Kanadan isot kaupungitkin on pelkkää harvaan asuttua syrjäseutua, paitsi ihan keskusta pilvenpiirtäjineen. Tämäkin yllätti, miten maalaismaisia "kaupungitkin" on. Yhdysvallat toki erilainen. Laajat vuoristoalueet esim. NewHampshiressä. Pelkkää autiota vuoristoa.
Vierailija kirjoitti:
Trollilla tylsää?
Tämä ei ole trolli. Selvästikään et tunne koko maanosaa. On aivan eri mitä televisossa esitetään.
Ihmisiä on kylläkin noin 342 miljoonaa. Ja onhan siellä paljon asumatonta lääniä, vuoristoja, preerioita, metsiä, aavikkoa. Kyllä mä olen sen tiennyt.
Googlettakaa vaikka kuvia New Hampshire nature. On aivan kuin lappi, mutta jylhät vuoristot. Asumatonta seutua.
Jos USAn karttaan vetää pysty kivan suurin piirtein keskelle, sen viivan itäpuolella asuu 80% menneistä. Ei siis ole ihme, että siellä viivan länsi puolella on vähän tyhjääkin tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No , loppujen lopuksi ne Kanadan isot kaupungitkin on pelkkää harvaan asuttua syrjäseutua, paitsi ihan keskusta pilvenpiirtäjineen. Tämäkin yllätti, miten maalaismaisia "kaupungitkin" on. Yhdysvallat toki erilainen. Laajat vuoristoalueet esim. NewHampshiressä. Pelkkää autiota vuoristoa.
Kaupunki ei tarkoita vauraassa Pohjois-Amerikassa ylikansoitettua Itä-Berliinin mallista betonielementti kennostoa. Suomalaisten pitää välillä katsoa muutakin kuin sosialistista ylikansoitettua Eurooppaa.
up