Muita joilla lapset kinuaa joka ilta lisää valvomisaikaa?
Minulla 5 ja 7 v lapset ja olen yh äiti.
Jokailtainen vääntö kun varsinkin tuon 7 v kanssa nukkumaanmenossa ja illat venyy.
Osaisitteko sanoa mikä neuvoksi jos lapsi hidastelee tahallaan iltatoimien lähes joka vaiheessa?
Jos en jonakin iltana ole antanut lisää valvomisaikaa lisää niin viimeistään yöpuvun vaihdon kohdalla aloittaa nurinansa. Tällä keinoin sitten yrittää sitä valvomisaikaa saada lisää.
Tavallaan tyttö tällä vitkastelullaan saakin nyt lisää valvomisaikaa ja saattaa olla päivävaatteet päällä vaikka kuinka kauan, ja illat venyy... Huoh.
Sisko sanoi että ei enää lapselle valvomisaikaa?
Onko tuo teidän mielestänne lapsen keino yrittää pompotella ja minkä linjan te ottaisitte?
Kommentit (10)
Ehkä se on tämä valoisa aika. Jos sänkyyn ottaisi kirjan, pehmolelun ja jotain kivaa. Kirjan parissa voi rauhoittua ajatukset. Positiivisesti kannusta. Sanoo että huomenna voi jatkaa jos jäi jotain kesken. Innostuneena moni haluaisi jatkaa illalla tekemisiä. Ehkä joillekin ilta on innostavaa aikaa. Ja tavallaan jää kesken. -Moni nuori ja aikuinen ehkä jatkaa iltaa.
Voisin antaa tarvittaessa 10 minuuttia lisää. En enempää.
Valvokoot ainakin kesällä kyllä se uni sitten tulee aikanaan joka tapauksessa ei kannata kaikesta stressata
Muistuta että pituuskasvu hidastuu jos ei nuku tarpeeksi. Ja äly jää vajaaksi.
En lähtisi kinuamiseen mukaan.
Yövaatteet päälle.
Meillä ei neuvotella tuollaisista asioista. Lapsi menee nukkumaan tiettyyn aikaan ja piste. Mitään kinaamissessioita ei järjestetä, koska niistä lapsi saa vain yllykettä jatkaa jankkamista. Jos ei napakan käskyn jälkeen ala tapahtua, lapsi viedään kirjaimellisesti kädestä pitäen tekemään iltatoimet ja sen jälkeen petiin.
Monelta pitää mennä nukkumaan? Mitä hän haluaa tehdä jos saisi valvoa pidempään?
Loma-aikaan antaisin koululaisen yhden kerran valvoa ihan niin pitkään kuin haluaa. Huomaa sillä tavalla, ettei siinä ole mitään ihmeellistä ja vänkyttäminen loppuu.
Ap ei ole yhtään mikään äiti vaan joku friikki, joka jankkaa näistä nukkumisista, kurahousuista yms.
Laittakaa nämä heti poistoon!!
Jos ei mene itse peliin, ota kädestä kiinni ja taluta petiin