Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten palautua kun työt ei niinkään stressaa vaan kotiasiat?

Vierailija
09.07.2024 |

Ei perheestä voi ottaa sairaslomaa ja tämä tilanne että olen 24/7 valmiina on jatkunut vuosia. Olen alkanut jopa miettiä elämäni päättämistä koska olen niin väsynyt.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheestä voi ottaa lomaa. Ilmoittaa vaan, et lähden yksin lomalle vaikka sukuloimaan. Minä tein niin ja teki hyvää. Pääsin myös viihteelle, en usein pääse. Hyvä jos kerran vuodessa, jos sitäkään.

Vierailija
22/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko YH? Vai miksi hoidat lapsiasi yksin? Missä toinen huoltaja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheestä voi ottaa lomaa. Ilmoittaa vaan, et lähden yksin lomalle vaikka sukuloimaan. Minä tein niin ja teki hyvää. Pääsin myös viihteelle, en usein pääse. Hyvä jos kerran vuodessa, jos sitäkään.

Olen esim. vuorokauden joskus ollut mutta kertautuu aina kun tulee takaisin tai puhelin laulaa 50 kertaa päivässä niin helpompaa kun on paikalla.

Vierailija
24/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tilannettanne mutta joskus vanhemman on hyvä tiedostaa että hankalan lapsen voi pyytää otettavan huostaan,  tehdä lastensuojeluilmoitus. Lopullinen ratkaisusi ei auttaisi perhettäsi.

Aivan sairasta! Ihan kuin lapsi olisi lemmikkieläin.  Ihme, kun ette vielä vaadi niitä lapsianne lopetettavaksi.  Velana olisi kaikilla helpompaa eikä lapset kärsisi itsekkäistä vanhemmista, jotka ajattelee vain itseään, vaikka itse ovat lapset hankkineet!

Häpeä ! Ettäs kehtaat tuollaista kirjoittaa. 

Vierailija
25/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä sosiaalitoimeen.

Miten ne voi auttaa? Lapset ei suostu puhumaan tai ottamaan tukea keneltäkään muulta oikeastaan kuin minulta.

Miten lasten puhumattomuus estää sinua hakemasta apua sinun ongelmiisi? Puhu sinä. Näytä lapsillesi esimerkkiä, kuinka asioista voi puhua.

Vierailija
26/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko YH? Vai miksi hoidat lapsiasi yksin? Missä toinen huoltaja?

On toinen huoltaja mutta lapset ei juurikaan ota apua häneltä. Mainittakoon että kyseessä siis teinityttöjä. Vain äiti käy.

Vierailija
27/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne voi auttaa? Lapset ei suostu puhumaan tai ottamaan tukea keneltäkään muulta oikeastaan kuin minulta.

Miten lasten puhumattomuus estää sinua hakemasta apua sinun ongelmiisi? Puhu sinä. Näytä lapsillesi esimerkkiä, kuinka asioista voi puhua.

Siis minä menen puhumaan jonnekin? Mitä se auttaa? Tuo yhden stressinaiheen lisää että sillekin pitäisi vielä löytää aika? Olen niin väsynyt etten jaksa jokaisesta esim viiltelystä (lapsen) edes puolisolle kertoa. 

Vierailija
28/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos raivaat tilaa itselle ja oma huone, omaa aikaa. Tai sohvat kaikille. Entä asunto jossa on tilaa ja siipiä. Eri asunnot kumppanin kanssa lähekkäin? Entä jos sä päivystät vain yhtä lasta ja kumppani toista. Ja sitten kun jaksat. Kai jotain ideoita keksii.

Vierailija
29/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tilannettanne mutta joskus vanhemman on hyvä tiedostaa että hankalan lapsen voi pyytää otettavan huostaan,  tehdä lastensuojeluilmoitus. Lopullinen ratkaisusi ei auttaisi perhettäsi.

Hankalia on kolme ja yksi jo täysi-ikäinen mutta vaatii minulta vielä kuin pikkulapsi. Oikeastaan pikkulasten kanssa oli helpompaa.

Kotiasiat kuntoon. Mitä täysikäinen lapsi sinulta vaatii? Sinulla on oikeus vaatia häneltä myös. Vaatimuksiin ei tarvi suostua, jos ne stressaavat. Sinulla on velvollisuudet alaikäisiä kohtaan. Asuuko täysikäinen vielä kotona? 

Vierailija
30/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perheestä voi ottaa lomaa. Jos suhde on huono eroa. Jos lapsella on ongelmia, hanki apua, lastensuojelu ilmoituksen voi tehdä itse, lapsen voi ja kannattaa sijoittaa kodin ulkopuolelle jos ongelmat ovat niin pahoja että voimavaroja ei ole niiden kanssa elää!

Vierailija
31/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sairasta! Ihan kuin lapsi olisi lemmikkieläin.  Ihme, kun ette vielä vaadi niitä lapsianne lopetettavaksi.  Velana olisi kaikilla helpompaa eikä lapset kärsisi itsekkäistä vanhemmista, jotka ajattelee vain itseään, vaikka itse ovat lapset hankkineet!

Häpeä ! Ettäs kehtaat tuollaista kirjoittaa. 

Häpeäisit itse! Miten sinä kehtaat kirjoittaa, että oma lapsi pitäisi antaa "muiden vaivoiksi"  kun on vaikeuksia, eivätkä he ole mitään robotteja jotka voi kytkeä pois päältä kun huvittaa!?  Jos äidiksi alkaat niin sinä kestät sitten kaiken, koska olet itse ne lapset tehnyt ja kasvattanut!

Vierailija
32/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Aikalailla sama tilanne itsellä. Monenlaiset huolet kuormittavat, niistä ei voi ottaa lomaa.

Vierailija
33/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippis 🍷🥴

Vierailija
34/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitus olisi paras vaihto, jos vanhemmilla on noi paha olla että ois valmis kuolemaan, niin silloin ei ole kykenevä huolehtimaan edes itsestään, saati sitten lapsesta!

Itsellesi kannattaa hankkia terapiaa ja masennuslääkkeet. 

Sijoitus voidaan purkaa kun voit itse paremmin.

Vierailija
35/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatria on siis läsnä. Onko nuorisopsykiatrian poliklinikka tuttu ?

Vierailija
36/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minä menen puhumaan jonnekin? Mitä se auttaa? Tuo yhden stressinaiheen lisää että sillekin pitäisi vielä löytää aika? Olen niin väsynyt etten jaksa jokaisesta esim viiltelystä (lapsen) edes puolisolle kertoa. 

Kerran lastensuojeluun rehellisesti asiat. Tilanne on paha. Sä voit itse huonosti, lapsi aistii sen ja ongelmat vaan lisääntyy. 

Vierailija
37/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankalia on kolme ja yksi jo täysi-ikäinen mutta vaatii minulta vielä kuin pikkulapsi. Oikeastaan pikkulasten kanssa oli helpompaa.

Kotiasiat kuntoon. Mitä täysikäinen lapsi sinulta vaatii? Sinulla on oikeus vaatia häneltä myös. Vaatimuksiin ei tarvi suostua, jos ne stressaavat. Sinulla on velvollisuudet alaikäisiä kohtaan. Asuuko täysikäinen vielä kotona? 

Muutti takaisin koska yksinasumisesta ei tullut oikein mitään. Eihän minun ole pakko auttaa tms. mutta moniko äiti esim jättää vastaamatta viestiin jos lapsi on itsetuhoinen? Sanoo että Soita lääkäriin itse kun oot täysi-ikäinen, ei kuulu enää mulle. 

Vierailija
38/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perheestäkin voi tehdä irtiottoa ja ottaa omaa lomaa, jos on ongelmia ja väsymystä.

Asumusero on ihan tunnettu keino ollut parisuhdeongelmissa. Tai voi lähteä yksin pois illaksi tai koko viikonlopuksi. Tai ehdottaa sitä muuta perhettä lähtemään keskenään jonnekin, että saa olla yksin välillä kotona.

Jos ei aio tehdä mitään omaa aikaa ja rauhaa saadakseen, ei kannata valittaa.

Vierailija
39/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitus olisi paras vaihto, jos vanhemmilla on noi paha olla että ois valmis kuolemaan, niin silloin ei ole kykenevä huolehtimaan edes itsestään, saati sitten lapsesta!

Itsellesi kannattaa hankkia terapiaa ja masennuslääkkeet. 

Sijoitus voidaan purkaa kun voit itse paremmin.

Mielestäni tässä on nähtävissä masentavia seikkoja, ne pitää korjata,  ei masennuslääke ole oikea ratkaisu.

Vierailija
40/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutti takaisin koska yksinasumisesta ei tullut oikein mitään. Eihän minun ole pakko auttaa tms. mutta moniko äiti esim jättää vastaamatta viestiin jos lapsi on itsetuhoinen? S

Jos täysi ikäinen voidaan hankkia vaikka tuettua asumista. Eli aikuissosiaalityön tekijälle nyt aika. Vanhempien ei tarvitse olla ainoa tuki ja turva. Saa jättää vastaamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi