Haasteet 7v ja 5 v lasten iltatoimissa- mikä neuvoksi?
Osaisitteko sanoa mikä neuvoksi jos lapsi hidastelee tahallaan iltatoimien lähes joka vaiheessa?
Meillä illat on usein lasten kanssa haastavia jo iltapalalle siirryttäessä.
Onko muilla haasteita ja mikä asia teillä on illoissa hankalin? Ja mikä avuksi?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja 7 vuotias sanoo usein vastaan. Olen yh äiti.
En tiedä onko se kokeilua vai jokin tuolle isälle tyypillistä vastaan sanomista mikä korostuu varsinkin juuri iltaisin.
Jos esimerkiksi pyydän vaihtamaan yöpuvun niin saattaa vastata "no voin vaihtaa jos sinäkin vaihdat nyt yöpuvun" tai vastaavaa.
Miten suhtautuisit tähän lapsen vastaukseen?
En aina tiedä mistä tuon 7 vuotiaan käytös johtuu?
Nämä on just ne kohdat meillä kun esim. hampaanpesun tai yöpuvun vaihdon kohdalla tuo 7 vuotias meinaa usein aloittaa sen kiukuttelemisen ja kai sitten sillä yrittää saada lisää valvomisaikaa?
Tai tavallaan saajan se siinä lisää valvomisaikaa kun ei meinaa sitä yöpukua aina vaihtaa. Ei jaksaisi loputtomiin maantiellä siitä. Toki joskus olen myös vaihtanut siinä kohtaa yöpuvun kun tyttö on niin halunnut.
Vastaisin, että SINÄ vaihdat nyt yöpuvun. Piste. Enkä jäisi kuuntelemaan näsäviisauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja 7 vuotias sanoo usein vastaan. Olen yh äiti.
En tiedä onko se kokeilua vai jokin tuolle isälle tyypillistä vastaan sanomista mikä korostuu varsinkin juuri iltaisin.
Jos esimerkiksi pyydän vaihtamaan yöpuvun niin saattaa vastata "no voin vaihtaa jos sinäkin vaihdat nyt yöpuvun" tai vastaavaa.
Miten suhtautuisit tähän lapsen vastaukseen?
En aina tiedä mistä tuon 7 vuotiaan käytös johtuu?
Nämä on just ne kohdat meillä kun esim. hampaanpesun tai yöpuvun vaihdon kohdalla tuo 7 vuotias meinaa usein aloittaa sen kiukuttelemisen ja kai sitten sillä yrittää saada lisää valvomisaikaa?
Tai tavallaan saajan se siinä lisää valvomisaikaa kun ei meinaa sitä yöpukua aina vaihtaa. Ei jaksaisi loputtomiin maantiellä siitä. Toki joskus olen myös vaihtanut siinä koht
Tai tavallaan saajan se siinä lisää valvomisaikaa kun ei meinaa sitä yöpukua aina vaihtaa. Ei jaksaisi loputtomiin maantiellä siitä. Toki joskus olen myös vaihtanut siinä kohtaa myös itse.
Mutta onko tuo vain lapsen keino yrittää pompotella vai mistä tuossa on oikein kyse?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö 5 vuotiaan itse suoriutua hampaanpesusta tai yöpuvun vaihdosta? Entä 7 vuotias? Meillä ainakin molemmilla ihan sama juttu. Eli mitään ei aloiteta tekemään vaikka monta kertaa toistaa, että nyt pitäisi aloittaa.
AP
Alle kouluikäisen hampaat pesee vanhemmat. Tämä on ihan hammaslääkäreiden ohje. Tuon ikäisen motoriikka ei riitä hampaiden riittävään pesuun itsenäisesti. Eli sinä peset.
Vastaisin, että SINÄ vaihdat nyt yöpuvun. Piste. Enkä jäisi kuuntelemaan näsäviisauksia.