Kaataisitteko vainajalta jääneet avatut alkoholipullot viemäriin ja joisitte avaamattomat? Ei mitään tietoa, minkä ikäistä alkoholia.
Ovat tässä keittiön viinilokerikossa. Mun pitäis täällä alkaa tyhjentämään asuntoa ja ajattelin jäädä yöksi. Siksi ehkä avaisin punaviinin.
Kommentit (40)
Kuka hullu kaataisi korkkaamattomat pullot viemäriin? Eivät ne miksikään ole menneet. Minä joisin korkatutkin, jos ne ovat väkeviä.
Pitää olla varsin neuroottinen, että kuvittelee vainajan jotenkin saaneen niihin myrkkyä tai pissaa. Miksi kukaan tekisi niin? Ihan siitä ilosta, että omaiset voivat sitten juoda myrkkyä? Kuulostaa todella todennäköiseltä juu.
Jos ei itse juo, voi tarjota vieraille tai antaa lahjaksi. Viinit voi myös käyttää ruuanlaittoon ja väkevät leivontaan.
Vierailija kirjoitti:
Avatuissa viinipulloissa sisältö on todnäk muuttunut etikaksi, eli käyttö korkeintaan ruokiin, missä etikkaisuus on ok. Väkevämmät alkot säilyvät hyvinä vuosikausia, vaikka olisikin avattu pullo.
Ne avatut pullot voivat myös olla ihan just avattuja eikä tarvitse heittää roskiin
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu kaataisi korkkaamattomat pullot viemäriin? Eivät ne miksikään ole menneet. Minä joisin korkatutkin, jos ne ovat väkeviä.
Pitää olla varsin neuroottinen, että kuvittelee vainajan jotenkin saaneen niihin myrkkyä tai pissaa. Miksi kukaan tekisi niin? Ihan siitä ilosta, että omaiset voivat sitten juoda myrkkyä? Kuulostaa todella todennäköiseltä juu.
Jos ei itse juo, voi tarjota vieraille tai antaa lahjaksi. Viinit voi myös käyttää ruuanlaittoon ja väkevät leivontaan.
Vanhusten kanssa toimineena sanon, että voi niissä avatuissa mitä vaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhusten kanssa toimineena sanon, että voi niissä avatuissa mitä vaan olla.
Niin, avatuissa. Mutta että vainaja olisi jotenkin kikkaillut korkkaamattomaan pulloon jotain, on kyllä omituinen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Niissä voi olla vaikka pissaa. Viemäriin vaan.
Ei kai normaali ihminen pissaa omiin viinapulloihin? Luulis suvun tietävän, jos vainaja on tällainen sekopää. Mun eno oli alkoholisti ja tasan tarkkaan varjeli hyvin omia viinojaan
Joisin avaamattomat. En kyllä tunne ketään jolla on kotona alkoholia joten tuskin päädyn tuohon tilanteeseen.
Ei niistä vanhoista viinoista tiedä, käy niinkuin vintiöissä. Parin ryypyn jälkeen saa kysyä, että kuka sammutti valot. 😁
Hömpsyttelen itse jonkin verran, joten arvelen kokemuksesta, että avattu pullo tyhjenee parin viikon aikana.
Viinin tila selviää maistamalla, väkevät säilyvät.
Sain vuosia sitten V. S. O. P. Gognac Compassi pullon. Oli ollut entisellä omistajalla useita vuosia. En rohjennut avata ja maistaa juomaa. Pullossa ei minkäänlaisia vuosilukuja. Pullo poveen, ja lampsin Alkoon. Myyjä vähän ihmetteli kun asiakas tulee täyden viinapullon kanssa ulkoa kaupan sisään. Esitin asiani, kysyin löytääkö Alkon myyjä pullosta jonkun vuosiluvun. Ei löytänyt, ja sanoi, että juot omalla vastuulla. En juonut. 😁
Joo löytyi vuosikertaviini,arvo noin 120.000 euroa putelli, viimeisessä huutokaupassa maksettu hinta,huomasin liian myöhään kun olin putelin tyhjentänyt.Kaiken lisäksi oli erittäin huonoa litkua mutta nuppiin nousi.
ei viinit normaalisti mene pilalle. Ne säilyy vuosia. Ehkä joku kermalikööri tai maitoa sisältävä alkoholi voi mennä vanhaksi, mutta ei muuten.
Vainaja toivoisi, että vetäisisit kunnon humppakännit hänen kunniakseen.
Vierailija kirjoitti:
ei viinit normaalisti mene pilalle. Ne säilyy vuosia. Ehkä joku kermalikööri tai maitoa sisältävä alkoholi voi mennä vanhaksi, mutta ei muuten.
No ei kyllä kaikki säily. Jokut viinit on vuoden päästä aika litkua tai etikkaista. Mitä edullisempi, sitä nopeammin. Mutta maistamalla sen kyllä huomaa. Sain kerran lahjaksi 10 vuotta vanhan vuodsikertaviinin. Oli sekin aika kuraa.
Menis viemäriin oli avattu tai avaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Niissä voi olla vaikka pissaa. Viemäriin vaan.
Minkä ihmeen takia niissä olisi pissaa? Meistä kuitenkin suurin osa on ihan normaaleja ihmisiä jotka ei laita pulloihin pissaa, eikä se sisältö pissaksi muutu kun omistaja kuolee. Poikkeustapauksia toki on mutta siinä tapauksessa ap tuskin edes miettisi juomista koska tuntee vainajan.
Avatut kaataisin pois, avaamattomat voisin juoda.
Emme käytä alkoholia joten roskiin menisivät.
Kokeile juoda ja tule huomenna kertomaan tuliko ripuli.