Onko teillä järkeviä lapsia?
Poikani totesi, että hän ei enää mene skuuteilla ainakaan pimeällä, kun ne ovat vaarallisia. Olen hämmentynyt.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Olen itsekin pohtinut asiaa, kun toisissa tilanteissa sitä järkeä on yllättävästi ja toisissa ei.
Olen tullut siihen lopputulokseen, että lapseni ovat hyvin järkeviä niin kauan kuin asiat eivät mene heille tunteisiin.
Kannattaa tukea järkevyyttä ja tukea myös tunteissa. Tunteet ovat sallittuja lapsillekin. Se ei poista sitä järkevyyttä mutta lapset saattavat myös testata vanhempiansa ja katsovat miten reagoitte.
Kyllä sen testauksen erottaa aika helposti siitä, kun lapsella oikeasti menee tunteisiin. Molemmista on kokemusta.
Tilanteita ja ihmisiä on toki erilaisia. Ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset puhuu viittä kieltä eikä ole edes vitsi
Joo, ei tuon vitsi tarvitse olla. Minun tyttäreni puhuu kuutta kieltä.
Minun lapseni ovat todella järkeviä. Välillä tuntuu, että järkevämpiä ovat kuin vanhempansa. Osa heistä on jo aikuisia.
Ovat kyllä järkeviä. Yksikään ei omaa äärioikeiston /persujen päänsisältöä. Tai kokoomuslaisia riistoarvoja. Muutenkin ovat rehellisiä työssään sekä ahkeria, eivätkä varasta tai puhu "paskaa" kenestäkään.
On kaksi harvinaisen järkevää päälle kaksikymppistä nuorta miestä, joita ei woketus ole päässyt pilaamaan.
Suomen armeijan ovat käyneet myös.
Ei. Onneksemme pihallamme ei oo lipputankoa, muuten tuo nuorempi killus siellä nuppina vanhemman toimesta. Ehkä nääki joskus oppii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset testailevat reaktioitannekin ja siten saattavat edistää omia manipulaatioita vaikka luulette että lapsi on järkiintymässä. Viekkautta on monissa lapsissa. Älkää olko sokeita ja muistakaa kiinnittää huomiota asioihin kuten lapsen toimintaankin.
Mitä ihmeen manipulaatiota? Kuulostat jotenkin sekavalta. Oletko ok?
Kiitos, en ole sekava. Olen hyväksynyt elämässäni sen että lapset opettelevat taitavasti kaikenlaisia hienoja taitoja ja ymmärrän manipulatiivisuuden hyvät sekä huonot puolet joten olen osannut seurata lastani ja puuttua tarvittaessa sekä käytökseen että toimimiseen. Olen siis ns. oikonut lasta aina tarpeen vaatiessa. Näitä taitoja täytyy opettaa myös jotta lapsi osaa puolustautua. Oliko muuta aiheeseen liittyvää huolta? Rehellisyys maa
En valitettavasti pysty auttamaan sinua ymmärtämään vaikka kertoisin kuinka selkeästi ja kattavasti asioista. Ei se haittaa, emme ole kaikki näin fiksuja kuin minä esimerkiksi olen.
Vierailija kirjoitti:
Lapset testailevat reaktioitannekin ja siten saattavat edistää omia manipulaatioita vaikka luulette että lapsi on järkiintymässä. Viekkautta on monissa lapsissa. Älkää olko sokeita ja muistakaa kiinnittää huomiota asioihin kuten lapsen toimintaankin.
Lähtökohtaisesti lasta pitäisi pyrkiä ymmärtämään eikä näkemään häntä vihollisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, en ole sekava. Olen hyväksynyt elämässäni sen että lapset opettelevat taitavasti kaikenlaisia hienoja taitoja ja ymmärrän manipulatiivisuuden hyvät sekä huonot puolet joten olen osannut seurata lastani ja puuttua tarvittaessa sekä käytökseen että toimimiseen. Olen siis ns. oikonut lasta aina tarpeen vaatiessa. Näitä taitoja täytyy opettaa myös jotta lapsi osaa puolustautua. Oliko muuta aiheeseen liittyvää huolta? Rehellisyys maan perii.
Aivan ohiksena: tästä puheenvuorosta tuli mieleen erään tuntemani opettajan sanonta: moni kummallisuus lapsessa selittyy, kun tapaa hänen vanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Poikani on älykäs ja järkevä. Hän soittaa selloa ja laulaa kuorossa. Hän oppi lukemaan 3 vuotiaana ja kirjoittamaan 4 vuotiaana. Aina kohtelias ja pitkä ja komea. Hän on taatusti parempi kuin sinun lapsesi
Öö, toivottavasti myös sisäistä kauneutta paremmin kuin sinulla.
ei ap btw
Mä en ymmärrä, kun tämä keskustelu ei koskenut lahjakkaita ja kielitaitoisia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, kun tämä keskustelu ei koskenut lahjakkaita ja kielitaitoisia lapsia.
ei ap btw
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti lasta pitäisi pyrkiä ymmärtämään eikä näkemään häntä vihollisenaan.
Et siis vain ymmärrä, se on sääli. Ei ole suinkaan kyse nähdä lasta vihollisena vaan joukkuetoverina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, en ole sekava. Olen hyväksynyt elämässäni sen että lapset opettelevat taitavasti kaikenlaisia hienoja taitoja ja ymmärrän manipulatiivisuuden hyvät sekä huonot puolet joten olen osannut seurata lastani ja puuttua tarvittaessa sekä käytökseen että toimimiseen. Olen siis ns. oikonut lasta aina tarpeen vaatiessa. Näitä taitoja täytyy opettaa myös jotta lapsi osaa puolustautua. Oliko muuta aiheeseen liittyvää huolta? Rehellisyys maa
Kyllä, sanopa muuta. Yleisesti ottaen älykkäitä ihmisiä on typerysten hankala ymmärtää. Kiitos sinullekin.
"En valitettavasti pysty auttamaan sinua ymmärtämään vaikka kertoisin kuinka selkeästi ja kattavasti asioista. Ei se haittaa, emme ole kaikki näin fiksuja kuin minä esimerkiksi olen"
Sehän tässä juuri on ongelmana, että et osaa kertoa asiaasi selkeästi. Et valitettavasti vaikuta ollenkaan fiksulta.
Vierailija kirjoitti:
"En valitettavasti pysty auttamaan sinua ymmärtämään vaikka kertoisin kuinka selkeästi ja kattavasti asioista. Ei se haittaa, emme ole kaikki näin fiksuja kuin minä esimerkiksi olen"
Sehän tässä juuri on ongelmana, että et osaa kertoa asiaasi selkeästi. Et valitettavasti vaikuta ollenkaan fiksulta.
Turn around bitch. Again.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan, sehän on yksi fiksuuden merkeistä, että osaa kertoa asiansa selkeästi ja ymmärrettävästi vastapuolen tasosta riippumatta.
Oli pakko kommentoida tähän viestiin, kun tuo ylempi viestikutju oli bugannut🤓
Tätä ketjua lukiessa varmasti 90 prosenttia lapsista vaikuttaa järkeviltä.
Mistä lapset perineet järkevyytensä, jos vanhempien kirjoittelu on keskusteluketjun kaltaista.
En vieläkään saa selvää. Oikeastaan entistä vähemmän vaan..