Suomen kylmät kesät! :(
Keskikesä Suomessa. Järvivesi oli niin kylmää, ettei voinut uida kuin muutaman minuutin. Ihan oikeesti. Hirveetä.
Kommentit (70)
Tosiaan kun katsoo karttaa, niin Suomi on maailman pohjoisimpia maita. Pohjoisempana vain joku Islanti. On tietenkin myös Kanadat ja Venäjät, mutta niissä pohjois osissa ei paljoo ihmisiä ole. Suomi on maailman yksi kylmimmistä maista.
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Pohjanmaa on eri suunnalla kuin kaakonkulma. Joka päivä pilvistä ja kylmä, kesävaatteita ei edes voi käyttää kun pitkähihaisia vaan.
Kyllä mä olen ehtinyt kesävaatteita käyttää tänäkin kesänä. Kesäkuussa oli paljonkin sopivan lämpöisiä päiviä.
Naisen logiikka. Pitää pukeutua sillä tavalla että pääsee esittelemään mahdollisimman paljon paljasti pintaa huomio himon takia jonka jälkeen alkaa valitus kun on niin kylmä. Tämä sama ongelma on lähes joka työpaikallakin kun naiset valittavat että on aivan liian kylmä mutta ei vahingossakaan voi pukea lämmittäviä vaatteita päälle kun ne ei ilmeisesti ole muodikkaat ja trendikkäät niin niitä ei voi pitää päällä
Mitä nyt joka kesä vuosien 2018 ja 2023 välillä pitkät 30 asteen helleputket ja tänäkin vuonna samaa kamaa jo toukokuun lopussa. Täällä pohjois-Norjassa on vielä inhimilliset kesät, etelä-Suomessa niitä ei enää vietetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Pohjanmaa on eri suunnalla kuin kaakonkulma. Joka päivä pilvistä ja kylmä, kesävaatteita ei edes voi käyttää kun pitkähihaisia vaan.
Kyllä mä olen ehtinyt kesävaatteita käyttää tänäkin kesänä. Kesäkuussa oli paljonkin sopivan lämpöisiä päiviä.
taas täyttä paskan puhumista.täällä lappeenrannassa oli kesä ja toukokuussa ennätys paljon helle päiviä ja huomenna taas +25
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt joka kesä vuosien 2018 ja 2023 välillä pitkät 30 asteen helleputket ja tänäkin vuonna samaa kamaa jo toukokuun lopussa. Täällä pohjois-Norjassa on vielä inhimilliset kesät, etelä-Suomessa niitä ei enää vietetä.
mutku olis kiva hikoilla perse hiessä +30
Kylmäähän täällä on. Suomalaiset kun hikoili taanoin 26 asteen lämmössä joka on kuin uuni monille suomalaisille niin tv haastatteli intialaista turistia joka muuten viihtyi mutta valitti koleaa säätä😅
Vierailija kirjoitti:
Naisia harmittaa viileät kelit kun eivät pääse esittelemään persettä tiukoissa pyöräilyshortseissa ja narubikineissä.
Mutta kun ne on niin mukavat jalassa ja kaupasta ei muutakaan saa . . . Vai miten se meni.
M57
Vierailija kirjoitti:
Kylmäähän täällä on. Suomalaiset kun hikoili taanoin 26 asteen lämmössä joka on kuin uuni monille suomalaisille niin tv haastatteli intialaista turistia joka muuten viihtyi mutta valitti koleaa säätä😅
Se taisi olla juuri silloin, kun olikin koleaa pari päivää. Muistan haastattelun.
meinaatko itkeä koko kesän kui kylmä on vaikka hellepäiviä ollu ikävä kyllä kohta ennätysmäärä.alkoivat jo toukokuussa mikä harvinaista suomessa.
Kylmää on minunkin makuun. Ei mikään 20 astetta ole kunnon kesäsää. Kesä on hyvä silloin kun lämpötila on 25-30 astetta, ja aurinko paistaa pilvettömmältä taivaalta. Välillä saa vähän sataakin, että luonto kukoistaa. Parhaimmillaan Suomen kesä on sellainen, että helle jatkuu viikosta toiseen ja sopivin väliajoin kesäsade raikastaa. Harvoin vaan on näitä täydellisiä kesiä.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla jo liian kuuma, kun nousi taas yli 20 asteen. Ei pohjolan ihmistä ole luotu kestämään helteitä.
Mää en sitte olekaan pohjolan ihiminen kun 20 astetta on ihan liian kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla jo liian kuuma, kun nousi taas yli 20 asteen. Ei pohjolan ihmistä ole luotu kestämään helteitä.
oot sellane tummempi pösilö.voit lähteä muualle itkemään täältä joku maa missä +40 .talvella sulla sit henki pois?
Mitä nyt olen oman kylän sääkarttaa (ja perheeltä saatuja kommentteja) seurannut joka päivä on ollut pilvistä ja satanut enemmän tai vähemmän nyt heinäkuussa ja kesäkuussakin. Nyt huippulämpö 20 - ei todellakaan kesäistä!
Loppuviikosta pitäisi palata Suomeen mutta vieläkin arvon vaihdanko paluun muutaman viikon eteenpäin, ei vaan huvita tulla palelemaan ja kökkimään sisälle taloon. Kesällä pitää saada nauttia ulkonaolosta, auringosta, kukista, makeista marjoista, lämpimästä järvivedestä ja autereisista lämpimistä aamuista!
Tää on toinen huono kesä putkeen. Viime heinäkuussa eli 2023 oli heinäkuussa niin kylmä ettei voinut edes t-paitaa käyttää. Noh jospa se tästä
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt olen oman kylän sääkarttaa (ja perheeltä saatuja kommentteja) seurannut joka päivä on ollut pilvistä ja satanut enemmän tai vähemmän nyt heinäkuussa ja kesäkuussakin. Nyt huippulämpö 20 - ei todellakaan kesäistä!
Loppuviikosta pitäisi palata Suomeen mutta vieläkin arvon vaihdanko paluun muutaman viikon eteenpäin, ei vaan huvita tulla palelemaan ja kökkimään sisälle taloon. Kesällä pitää saada nauttia ulkonaolosta, auringosta, kukista, makeista marjoista, lämpimästä järvivedestä ja autereisista lämpimistä aamuista!
onneks koht tulee kunnon pakkaset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
taas täyttä paskan puhumista.täällä lappeenrannassa oli kesä ja toukokuussa ennätys paljon helle päiviä ja huomenna taas +25
Pks omalla alueella heinäkuussa yksi päivä yli 20 astetta tähän mennessä! Kesäkuussa 1/3 joista hellettä 5pv.... kyllä on kuuma kesä!!!!
Vierailija kirjoitti:
Tää on toinen huono kesä putkeen. Viime heinäkuussa eli 2023 oli heinäkuussa niin kylmä ettei voinut edes t-paitaa käyttää. Noh jospa se tästä
mistä näitä hulluja riittää.sut pitäis laittaa siinä ihanassa helteessä ulos töihin 8h päivä.ja puhut ihan täyttä paskaa nyt on +21 lämmintä vai missä luolassa asut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oot sellane tummempi pösilö.voit lähteä muualle itkemään täältä joku maa missä +40 .talvella sulla sit henki pois?
Miksi??
Tuohon väliin mahtuu vielä 21-39 astetta mitkä on todella mukavat - täydellisintä 25-35 astetta ainakin minulle.
Terkut Italiasta, tänään 32 ja tehdään ulkotöitä:)
+20 lämmintä näyttää mittari.joten lopeta jo toi paskanpuhuminen.