Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En yhtään ihmettele miksi ihmisten hiukset on huonossa kunnossa

Vierailija
09.07.2024 |

Kuivat, kärsineet, takkuuntuvat ja vaativat leikkaamista jatkuvasti.

Hiuksia oikein jynssätään ja huovutetaan kämmenillä, jonkun megavaahtoavan tresemme-shampoon kanssa (joka läntätään suoraan päähän), pesun jälkeen litimärkiin hiuksiin vähän sinnepäin pieni tippa jotain tehotonta hoitoainetta, jonka luonnollisesti ei anneta vaikuttaa kuin silmänräpäys, hiuksia ei missään nimessä selvitellä takuttomiksi hoitoaineen avulla. Sitten pikainen huuhtelu ja aletaan hangata hiuksia kuivaksi karhean froteepyyhkeen avulla, mitä kovempaa pörröttää, niin sen parempi. Pyyhekuivauksen jälkeen kaivetaan esiin hiusharja, jolla aletaan raastaa takkuja auki, samalla ihmetellään kuinka tää mun hiuslaatu on tällainen. Mennään kosteilla hiuksilla nukkumaan, että ne saavat kunnolla hankautua tyynyyn ja katkeilla lisää. Fööniä ei käytetä, koska sitä on kokeiltu joskus 80-luvulla ja "kuumakäsittely pilaa hiukset".

Terveisiä kylpylästä

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siihen hiuksen kuntoon vaikuta myös ravinto ym jutut. 

Vierailija
2/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geeniperimä vaikuttaa eniten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pese hiuksiani kuin vedellä, siihen mitään kemikaaleja tarvita.

M44

Vierailija
4/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa toki, mutta niin vaikuttaa myös mekaaninen rasitus. Hiuksia pitäisi kohdella kuin silkkiä.

Ap

Vierailija
5/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pese hiuksiani kuin vedellä, siihen mitään kemikaaleja tarvita.

M44

Ei niihin kahteen lyhyeen haiveneen mitään kemikaaleja tarvita, mutta se eltaantunut päänahka olisi hyvä pestä shampoolla.

Vierailija
6/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, kuvailit aika hyvin minun "hiustenhoitorutiinini" :D. Tosin takkuja en raasta auki, kun niitä ei oikeastaan ikinä ole. Harjaan hiukset vasta aamulla, eivät ole silloin enää märät mutta eivät kyllä kuivatkaan.

Ja kyllä, fööniäkin kokeilin joskus (en kasarilla, mutta kakstuhatluvulla) ja siinä hiusten kuivumisen sijaan paloi vaan käyttäjältä käämi. Ei siitä ollut mitään hyötyä! Olen kyllä huono odottamaan, myönnän sen, mutta kuinka kauan föönin kanssa pitäisi kuivatuksen kestää? Kenellä muka on liki päivittäin tuntikausia aikaa käytettävissä hiusten huoltoon?

Vierailija
7/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuolla tavalla huolimattomasti itsekin pitkät hiukseni hoidan ja todella hyvässä kunnossa ovat. Oon tehny hiusmallintyötä, mutta itse en arkisin hiuksia mitenkään erityisesti laita. Marketti tuotteilla pesu pari kertaa viikossa ja en käytä edes hiustenkuivaajaa. Harjaan hiukset tietysti päivittäin.

Vierailija
8/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, kuvailit aika hyvin minun "hiustenhoitorutiinini" :D. Tosin takkuja en raasta auki, kun niitä ei oikeastaan ikinä ole. Harjaan hiukset vasta aamulla, eivät ole silloin enää märät mutta eivät kyllä kuivatkaan.

Ja kyllä, fööniäkin kokeilin joskus (en kasarilla, mutta kakstuhatluvulla) ja siinä hiusten kuivumisen sijaan paloi vaan käyttäjältä käämi. Ei siitä ollut mitään hyötyä! Olen kyllä huono odottamaan, myönnän sen, mutta kuinka kauan föönin kanssa pitäisi kuivatuksen kestää? Kenellä muka on liki päivittäin tuntikausia aikaa käytettävissä hiusten huoltoon?

On ollut vaan huono fööni. Niissä todella on eroja tehossa, huonoimmat vaan lämmittää ja puhallusteho on aivan surkea, tehon pitäisi olla vähintään 1800 W. 10 minuutissa pitäisi olla paksummatkin hiukset kuivat, mutta ei niitä läpimärkinä kannata alkaa föönailla vaan hetki ilmakuivausta ensin.

Ap

Vierailija
9/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tuolla tavalla huolimattomasti itsekin pitkät hiukseni hoidan ja todella hyvässä kunnossa ovat. Oon tehny hiusmallintyötä, mutta itse en arkisin hiuksia mitenkään erityisesti laita. Marketti tuotteilla pesu pari kertaa viikossa ja en käytä edes hiustenkuivaajaa. Harjaan hiukset tietysti päivittäin.

Kuinka usein leikkautat?

Vierailija
10/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennyhtään ihmettele että joka nainen kärsii mielenterveys ongelmia kun ulkonäkö on kaikki kaikessa ja väistämättä iän myötä se ulkonäkö menee. Ja kun on koko elämänsä rakentanut ulkonäön varaan niin aiheuttaa se mieleterveysongelmia kun ei enää pysty siihen yhteen asiaan minka varaan on rakentanut elämänsä

Vierailija
11/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennyhtään ihmettele että joka nainen kärsii mielenterveys ongelmia kun ulkonäkö on kaikki kaikessa ja väistämättä iän myötä se ulkonäkö menee. Ja kun on koko elämänsä rakentanut ulkonäön varaan niin aiheuttaa se mieleterveysongelmia kun ei enää pysty siihen yhteen asiaan minka varaan on rakentanut elämänsä

Ai jos ei halua turhaan rääkätä hiuksiaan niin on rakentanut koko elämänsä ulkonäön varaan? :D

Ap

Vierailija
12/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein leikkautat?

2x vuodessa vähintään 

Vierailija
13/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on autoimmuunisairaus ja olen elänyt sen kanssa koko elämäni. Nyt tässä kohta viiskymppisenä kai saa jo uskoa, että ikinä ei saa sellaisia hiuksia kuin muilla tai sellaista ihoa kuin muilla. Että on aina väsynyt, koska kannan kehossani kroonista tulehdusta elämäni jokainen hetki. En edes sairastu kunnolla flunssiin/koronaan kun tauditkaan ei jaksa jyllätä kehossani vaan nekin vain kytee hiljaa ja näännyttävästi hiljaa. Ja väsyttää kaikki väsyttää. Näytän väsyneelle tulheuneelle, rupiselle, koska olen.

Vierailija
14/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on autoimmuunisairaus ja olen elänyt sen kanssa koko elämäni. Nyt tässä kohta viiskymppisenä kai saa jo uskoa, että ikinä ei saa sellaisia hiuksia kuin muilla tai sellaista ihoa kuin muilla. Että on aina väsynyt, koska kannan kehossani kroonista tulehdusta elämäni jokainen hetki. En edes sairastu kunnolla flunssiin/koronaan kun tauditkaan ei jaksa jyllätä kehossani vaan nekin vain kytee hiljaa ja näännyttävästi hiljaa. Ja väsyttää kaikki väsyttää. Näytän väsyneelle tulheuneelle, rupiselle, koska olen.

Mulla on kolme, ja nuorena, kun diagnoosia pukkasi vähän väliä (osa vääriä), hoitava lääkäri totesi lohduttaen, että tahti harvenee ikääntyessä, kun oma immuunivaste ei enää ole niin ärhäkkä että rikkoo paikkoja. Siksi ne flunssat ja koronan eivät tartu. Vika on kuulemma t-imusoluissa ja länsimainen lääketiede tunnistaa ongelman, muttei osaa tehdä sille(kään) mitään. Tukka on wash&go, en jaks kiinnostua.

Vierailija
15/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksiin vaikuttaa myös ikä, eli iän mukana hiukset vain ohentuvat, koska varsinkin naisilla estrogeenin tuotanto vähenee. Hiukset ovat pääosin vain proteiinia ja vaikka söisi sitä kuinka paljon, niin ikävä vain, että hiukset ohentuvat iän myötä ja näin käy kaikille, niin naisille kuin miehille. Itse olen yli 60+ ja on noloa mennä kampaajalle, joka aina huomauttaa ohuista hiuksista? En mene enää kyseiselle kampaajalle. Pesen hiuksia vain 2-3 krt viikossa tai silloin, kun olen lähdössä johonkin. Oli nuorena pitkät ja kauniit hiukset, mutta valitettavasti ei enää. Minkäs teet, kun ikä tuo muitakin haasteita kuin jotkut hiukset? 

Vierailija
16/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hiusten hoito mitään rakettitiedettä ole, kysyy vaikka kampaajalta vinkit oikeanlaisiin tuotteisiin. Eikä tarvitse ostaa hirveän kalliitakaan.

Shampoo suihkukampaan ja sitä pyöritellään päänahkaa pitkin, pituuksia ei ole mitään syytä vaahdottaa shampoolla kuin pari kertaa vuodessa tehtävän syväpuhdistuksen aikana.

Shampoo pestään huolellisesti pois, jonka jälkeen hiuksia voi hellästi puristaa kuivaksi. Sitten hoitoainetta reilusti pituuksiin ja antaa vaikuttaa 5min.

Sit voi pyyhkeellä, again, hellästi puristella pituuksia kuivaksi ja laittaa hiuksiin jätettävän hoitotuotteen. 

Lopulta hiukset föönataan kuiviksi, ja ei mene ikuisuutta jos on hyvä fööni, mulla on paksu tukka lantiolle asti ja kuivuu alle 10 min föönillä.

Vierailija
17/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minä leikkuuttanut tukkaani sitten 21.1 2022 ja nyt on sellanen perusrunsas tukka. Päivittäin kun kampaan niin lähtevät kyllä erovuorossa olevat hiukset kamman mukaan. Toisaalta meinaa olla vähän pöyhö ilmava kevyt hapsahtava kohottunut, miltei kuin sukkero hesemummolla jo hieman,  vaikka pesen sen shampoolla kevyeksi muutaman viikon välein. Tyynykään ei liikoja kuluta tukkaa kun pitelen päätä siinä 4-7 tuntia yössä, keskimäärin. Päähinettä en kyllä kuunaan kesälle pitele niin oisko aurinko rasittanut tätä. jotenki tuntuu että kuontalo toisinaan raivostuttavata heittäytyilee silmille ja vähäkin tuuli tempoo tukkaa nurinniskoin  kuin Trumpin voukua. inhasti on kyllä tullut huolenharmaita hiuksia ja välillä täytyyhi rahtusen kasviöljyisellä kammalla sukia päätä että oppisivat rutot olemaan vähän paikallaanja syntyisi pantteneprooveemäinen tervekiilto-vaikutelma.

Mutta kai sitä sitten vaan täytyisi syödä monipuolisemmin ja vaikka jotain hiekkaa tahi muuta kussa on hiusten rakennusaineksia. Olisiko myös hiusten pinta rispaantuillut niin että niinstä haihtuu vesi kerkeämmin ja myös lika niihin hanakammin takertuu. Joskus tuntuu että kunnon shampoopesun jälkeen hiusmassasta katoaa kolmannes ja sormin hipelöitynä tukka tuntuu kuolleelta karkealta rihmastolta

t: äijä41

Vierailija
18/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein leikkautat?

2x vuodessa vähintään 

Eli ei ole niin hyvässä kunnossa kuitenkaan, jos on tarvetta leikkauttaa noinkin usein.

Vierailija
19/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se hiusten hoito mitään rakettitiedettä ole, kysyy vaikka kampaajalta vinkit oikeanlaisiin tuotteisiin. Eikä tarvitse ostaa hirveän kalliitakaan.

Shampoo suihkukampaan ja sitä pyöritellään päänahkaa pitkin, pituuksia ei ole mitään syytä vaahdottaa shampoolla kuin pari kertaa vuodessa tehtävän syväpuhdistuksen aikana.

Shampoo pestään huolellisesti pois, jonka jälkeen hiuksia voi hellästi puristaa kuivaksi. Sitten hoitoainetta reilusti pituuksiin ja antaa vaikuttaa 5min.

Sit voi pyyhkeellä, again, hellästi puristella pituuksia kuivaksi ja laittaa hiuksiin jätettävän hoitotuotteen. 

Lopulta hiukset föönataan kuiviksi, ja ei mene ikuisuutta jos on hyvä fööni, mulla on paksu tukka lantiolle asti ja kuivuu alle 10 min föönillä.

Nyt pitää kysyä, mikä on suihkukampa? En ole kyllä kampaajallakaan huomannut, että millään kammalla pesuainetta levittäisivät.

Vierailija
20/44 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme, ja nuorena, kun diagnoosia pukkasi vähän väliä (osa vääriä), hoitava lääkäri totesi lohduttaen, että tahti harvenee ikääntyessä, kun oma immuunivaste ei enää ole niin ärhäkkä että rikkoo paikkoja. Siksi ne flunssat ja koronan eivät tartu. Vika on kuulemma t-imusoluissa ja länsimainen lääketiede tunnistaa ongelman, muttei osaa tehdä sille

Mullakin on useampi, mutta en vain jaksa enää mainita lukumäärää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi