Kohta lippuu tavallisen tallaajan ulkomaanreissut kun lätkäisevät kunnon veron turistille massaturismikohteissa
Mietin sitä että kannattaisiko Suomen laittaa se vero jo tällä turistin lähtömaassa? Aiankin sitten jos kohdemaa laittaa 25% veron niin lähtömaan pitää laittaa samanmoinen.
Jos lomailu muuttuu rikkaiden yksinoikeudeksi, niin sitä pitää sitten verottaa kunnolla.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vain hyvä. Massaturismi on pilannut matkailun. Olen pelkästään iloinen jos 80% matkailijoista jää pois. Meille jotka sen jälkeen matkustamme on maailma paljon mukavampi.
Olet tyytyväinen kun miljoonat ihmiset ja heidän perheensä menettää toimeentulon?
Vierailija kirjoitti:
Matkustan aika paljon, mutten ole koskaan käynyt esim Kreikassa tai Turkissa. Espanjassa olen, Madridissa, en ikinä etelä-Espanjan turistikohteissa.
Kiviäkin kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Kuka niihin turistirysiin edes haluaa mennä, paljon parempiakin vaihtoehtoja on
Näinpä! Itse en ole matkustanut kuin kaksi ensimmäistä kertaani Pohjoismaitten ulkopuolella valmismatkoilla ja se riitti.
Räätälöin aina itse matkani maata ja hotellia myöten. Paljon mukavampaa seikkailla omin päin ja välttyy kauheilta turistirysiltä missä ei mitään muuta ole kun ryyppäämistä ja remua. Se ei minua houkuta.
Lentoja saa joka lähtöön samoin majoitusta. Näkee aitoa elämää, ei rihkamakauppaa ja baareja ja oksentavia turisteja.
Ja olen nainen, eikä koskaan ole ollut minkäänlaista vaaratilannetta. On ymmärrettävä mihin menee ja mihin ei. Matkalaukku on kaksi kertaa kadonnut mutta tullut seuraavalla koneella perässä. Englanninkielen taito tietysti tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vain hyvä. Massaturismi on pilannut matkailun. Olen pelkästään iloinen jos 80% matkailijoista jää pois. Meille jotka sen jälkeen matkustamme on maailma paljon mukavampi.
Olet tyytyväinen kun miljoonat ihmiset ja heidän perheensä menettää toimeentulon?
Silloin hekin voivat keskittyä tasokkaiden palvelujen tuottamiseen ja periä niistä korkeamman hinnan. Turistiraflat ja -putiikit joutaakin kuolla.
Lätkäisisivätkin kunnon turismiveron, mutta kun ne on aina jotain naurettavia 2€ tms.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat ei matkaile massaturismi paikoissa
Jaa kuten New York, Dubai jne...