Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töistä soitettiin iltavuoron jälkeisenä vapaapäivän aamuna

Vierailija
09.07.2024 |

12 tunnin iltavuoro päättyi eilen klo 23, niin puhelin soi tänään 7.30 aikoihin. Ärsyttää todella paljon, koska olin päässyt nukkumaan vasta vasta puoli yhden aikoihin ja tottakai unohtanut väsyneenä puhelimen äänet päälle.

Onko ihan laillista? Antaisivat ihmisen levätä pitkän vuoro jälkeen!

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia laitoin työpaikan puhelinnumeron estoon. En tee yhtään ylitöitä, joten heillä ei ole mitään syytä soitella minulle vapaapäivänä.

Vierailija
2/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla nukkuessa puhelimessa soittoääni päällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla nukkuessa puhelimessa soittoääni päällä?

Ei yleensä, mutta nyt olin sen unohtanut päälle. Hereillä ollessa se on kumminkin aina päällä.

Ap

Vierailija
4/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla sitten puhelin ajoissa lentotilaan. Puhelimella soittelu kenelle tahansa on laillista viestintää. Jos ei halua vastata tai haluaa olla tavoittamattomissa, silloin tehdään itse siihen mahdollistavat tarvittavat toimenpiteet.

Vierailija
5/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentotilaan yöksi ja päivälläkään ei tarvitse vastata

Vierailija
6/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista puhelimesi, siinä saattaa olla älä häiritse-toiminto. Voit asettaa aikarajat, milloin puhelin ei ilmoittele itsestään mitään, vaikka maailmanloppu lähestyisi.

Vierailija
7/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi kerralla sitten puhelin ajoissa lentotilaan. Puhelimella soittelu kenelle tahansa on laillista viestintää. Jos ei halua vastata tai haluaa olla tavoittamattomissa, silloin tehdään itse siihen mahdollistavat tarvittavat toimenpiteet.

Se, mikä voi olla laillista, ei välttämättä ole hyvien tapojen mukaista.

Vierailija
8/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On laillista vaikkakin ihan perseestä. Tuon takia minä oon laittanut työpaikalta tulevat puhelut äänettömälle. Vastaan, jos huomaan ja huvittaa.

Vierailija
9/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaajan vastuulla. Nykyteknologia mahdollistaa lukuisia tapoja estää ei toivotut puhelut. 

Vierailija
10/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin. Moni asia ei ole, mutta sitä tässä ei kysytty. Jos aikaa ja motivaatiota riittää, voit alkaa opettaa hyviä tapoja ja moraalia puhelinsoittelijoille, josko sitten vihdoin oppisivat olemaan. Jonkunhan niitä pitää ojentaman.

Vierailija
11/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin. Moni asia ei ole, mutta sitä tässä ei kysytty. Jos aikaa ja motivaatiota riittää, voit alkaa opettaa hyviä tapoja ja moraalia puhelinsoittelijoille, josko sitten vihdoin oppisivat olemaan. Jonkunhan niitä pitää ojentaman.

Ainakin hoitoalalla on ihan turha yrittää ojentaa. Esimiehet eivät anna muuta mahdollisuutta paikata puutteita, kuin soitella vapaalla oleville. Itse mukavasti läsöttävät kaikessa rauhassa kotona ja kieltävät soittamasta itselleen vapaapäivänä.

Vierailija
12/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ole vihainen vain itsellesi. Sinä unohdit äänet päälle kännykkään.

Vierailija
13/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivät on pakko pitää että jaksaa tehdä edes sen normaalin tuntimäärän. Kun lähtee vastaileen ja suostuu niin kostautuu jaksamisessa. Ei kannata. Yleensä kehokin on jo niin väsynyt pitkän päivän jälkeen että ei ole ehtinyt edes palautua.

Vierailija
14/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin hoitoalalla on ihan turha yrittää ojentaa. Esimiehet eivät anna muuta mahdollisuutta paikata puutteita, kuin soitella vapaalla oleville. Itse mukavasti läsöttävät kaikessa ra

Niinpä....miten jotenkin arvasin. No mutta jaxuhalit.

Vierailija
15/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun puhelimessasi on sellainen "älä häiritse" toiminto. Laita se päälle niin, että sinulle tule puheluja kuin hyvin harvoista itse valitsemistasi numeroista. 

Toiseksi on mahdollista laittaa puhelin äänettömällä.

Älä teeskentele marttyyria, jos et näitä keinoja käytä.

Vierailija
16/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiitollinen että sulla on töitä ja ilmeisestikin olet tarpeellinen.

Vierailija
17/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajahan ei kysynyt vinkkejä puhelimen käyttöön, vaan purki ärsytystään huonosti käyttäytyvästä esihenkilöstä. Onhan tuo nyt ihan mautonta, että aikaisin aamusta soittelevat, kun varmasti tietävät, ettei työntekijä ole ehtinut nukkua montaakaan tuntia, jos illalla on ollut vielä töissä. Taitaa tulla jo työlainsäädäntökin vastaan, jos ap on tehnyt alle 12h työvuoron. Kyllä siellä työlaissa on säädetty myös lepoajoista.

Vierailija
18/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita työpaikan puh numero numerot omaan ryhmäänsä ja niille soittoääneksi äänetön. Ei tarvitse muiden yht ottoja hiljentää. Äänettömän soittoäänen saat äänittämällä puhelimella hiljaisuutta ja sen talletat soittoääneksi.

Vierailija
19/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ole vihainen vain itsellesi. Sinä unohdit äänet päälle kännykkään.

Niin olen. Silti vituttaa.

Ap

Vierailija
20/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tuo luetunymmärtäminen näköjään vaikeaa useammalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi