Olenko sekoamassa? Mistä apua?
En jaksa kovin pitkästi sepostaa, mutta yritän kiteyttää asian lyhyesti. Viimeinen vuosi on ollut todella rankka. Väsyin todella pahasti. Jäin työttömäksi. Luovuin lasten lähihuoltajuudesta, koska en enää jaksanut enkä pärjännyt lasten kanssa joilla erityistarpeita. Jopa itsestä huolehtiminen on rankkaa ja olen huomannut etten ihan enää käy täysillä. En erota todellisuutta. Saatan nähdä niin todentuntuisia unia, etten ole enää aamulla varma mitä on tapahtunut. Olen todella ahdistunut. Aamulla herätessä en ole enää varma mitä olen edes puhunut/tehnyt edellispäivänä. Olenko oikeasti sanonut tai tehnyt jotain kamalaa.. Pelottaa että teen vielä jotain kamalaa enkä edes tajua. Viime yönä näin mm. unta että yritin kuristaa mieheni. Voiko tämä olla jotain alkavaa psykoosia? Mistä tälläiseen voi hakea apua?
Kommentit (31)
Liikaa olet joutunut kokemaan ja sinnittelemään. Sanoit jääneesi työttömäksi, mutta pidemmän sairasloman ja hoitosuunnitelman saaminen lääkäriltä voisi auttaa pysähtymään? Pää ja keho yleensä alkavat eritavalla latautua ja uni alkaa maittaa kun lepoon saa luvan
Soita huomenna terveysasemalle ja pyydä apua. Yksin ei tarvitse jaksaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traumaoireilua C-PTSD? Stressiä? Stressi voi lisätä c-ptsd:a.
C-ptsd tarkoittaa useita traumakokemuksia.
Tarkoittaa niitä seuranneita oireita, mitkä voi olla monenlaisia ja vaihtelevia ja mitä stressi voi voimistaa ja laukaista.
Vauva.fi on paikka, jonne voi hyvin dumpata kaikki pahoinvoinnit ja mielen sekoilut ilman tuntiveloitusta. Suosittelen kuitenkin ammattilaisen kanssa juttelua ennemmin.
Onko lapset miehesi kanssa yhteisiä?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet töissä, niin työterveydestä. Jos et, niin terveyskeskuksesta tai yksityiseltä.
Ap on jäänyt työttömäksi. Hitto, lukekaa nämä aloitukset ennen kommentointia.
Vierailija kirjoitti:
Ex miehen kanssa 2 yhteistä lasta. Nykyistä parisuhdetta 7 vuotta takana. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex miehen kanssa 2 yhteistä lasta. Nykyistä parisuhdetta 7 vuotta takana. -ap
Luultavasti ei ole tästä kyse ja olen katsonut liikaa rikossarjoja, mutta millainen suhde sinulla on nykyiseen mieheesi? Hyväksyykö hän lapsesi, vai voiko hän olla kaiken takana, manipuloi ja järjestelee asioita siten, että saa sinut kokonaan itselleen? Minusta vaan kuulostaa oudolta tuo, ettet erota aamulla mikä on totta ja mikä ei, mitä on tapahtunut. Ettei sinua vaan manipuloida taholta, mistä sitä et ehkä odota.
Voi tosiaan olla ihan väsymyksestä johtuvaa, mutta kun et avaa asiaa tarkemmin, niin mietin muitakin vaihtoehtoja!
Mikä sai sinut väsymään? Haastava arki lasten kanssa?
Hae apua tk:sta heti huomenna. Avun hakeminen on aina viisas teko. Yksin ei kukaan kaikkea jaksa.
C-ptsd tarkoittaa useita traumakokemuksia.