Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään keskimääräistä lahjakkaampaa lasta?

Vierailija
01.02.2007 |

Miten se ilmenee, millaisia merkkejä kannattaa tarkkailla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt eskari-ikäinen poika, joka voisi mennä tietojensa puolesta suoraan toiselle luokalle. Poika osasi kaikki kirjaimet 3-vuotiaana, oppi lukemaan opettamatta 4-vuotiaana, laski 4-vuotiaana jo tuhanteen jne. Sosiaalisilta taidoiltaan poika on kuitenkin ikäisiään heikompi, joten katsomme paremmaksi, että hän käy normaalisti ensimmäisen luokan. Poika on erittäin herkkä aistimaan ihmisten tunnetiloja. Nuorempana hän oli hyvin uhmakas ja huonostikäyttäytyvä, jopa aggressiivinen. Nykyään nämä ongelmat näyttävät onneksi taakse jääneiltä, mutta sosiaalisesti hän on edelleen heikko. Hänellä on vaikeuksia mm. saada kavereita. Olen itse ollut aikanani kympin tyttö, jota kiusattiin koulussa, enkä haluaisi samaa kohtaloa omille lapsilleni. Nyt näyttää kuitenkin vähän huonolta. Luulisin, että lapselle on helpompaa olla keskinkertainen kuin huippulahjakas. Sosiaaliset taidot ovat kaikkein tärkeimpiä!

Vierailija
2/5 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikilla älykkäillä ihmisillä ei ole sosiaalisia ongelmia. Niin tahtoessaan lahjakas voi opetella miten toisten henkilöiden kanssa ollaan. Itselläni varhaislapsuus oli yksinäistä, mutta yläasteelta alkaen opin jo tulemaan toisten kanssa toimeen. Vaikka olinkin " se omituinen hikipinko" , minulla oli paljon ystäviä ja on yhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkejä:

- muut lukivat Viisikkoja, minä luin Nikos Kazantzakisia

- muut menivät diskoon, minä istuin mieluummin kotona lukemassa

- koulussa sain hyviä numeroita ilman yrittämistä

- en sopeutunut ikäisteni seuraan, pyrin aina vanhempien ihmisten luo

- muut kuuntelivat Raptoria, minun mankassani soi Mozart

En väitä, että kaikki olisivat samanlaisia, mutta näin minulla.

Vierailija
4/5 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppi varhain puhumaan, lukemaan, laskemaan ja kirjoittamaan. Erittäin hyvä hienomotoriikka. Piirtää ikätasoonsa nähden erittäin kehittyneesti. Oppimiskyky ja muisti on huikea. Karkeamotorisissa taidoissa arastelee, mutta ihan ikätason rajoissa noitakin taitoja oppii.

Vierailija
5/5 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe oli lahjakasta musiikillisesti ja muutenkin oppimisen suhteen. kaverini oppi lukemaan itse 5-vuotiaana. oppi soittamaan useampaa instrumenttia. menestyi aineessa, kuin aineessa hyvin. kuunteli paljon klassista musiikkia. luki paljon kirjoja vapaa-ajalla. Ylä-asteella ei tarvinnut lukea koulukirjoja kotona ja sai aina kympin tenteistä. Lukiossa kirjoitti 6ällää tosta noin vaan. Oppimisen suhteen ollut erittäin lahjakas, mutta aikuisiällä alkoivat sitten ongelmat, kun ei sopeutunut työelämään ja taitaa olla ikuinen opiskelija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän