Olen työtön ja muutin nyt Helsingistä 40 km päähän halvempaan asuntoon
Monepaluumatka Helsinkiin maksaisi 9 euroa kerta ja siihen minulla ei ole varaa. Ystävät ovat siellä, samoin ne edulliset kulttuuriharrastukset joissa haluaisin käydä.
Täällä missä asun on vain peltoa ja metsää sekä K-market. Kaikki ostokset ovat hiukan kalliimpia kuin Lidlissä tai Prismassa. Mitään muuta tekemistä kuin ulkona kävelemistä ei ole.
Tämä tarkoittaa sitä että ruokavalioni huononee entisestään ja psykoosin mahdollisuus on ihan todellinen talven tullen. Miten halvaksi se sitten yhteiskunnalle tulee?
Kommentit (29)
Ja ihan tiedoksi että ennen minulla oli mm ilmainen talon netti, täällä se on 20 e kk.
ap
Syrjäseudun K-kauppias myös kiittää Orpoa.
Siellä landella voit olla psykooseissa vaarantamatta muita. Kulttuuriharrastukseksi suosittelen seurakunnan kuoroa ja paikallista kesäteatteria. Kun teet itse etkä vain kuluta sitä kulttuuria, psykoosin todennäköisyys laskee.
Työttömänä siellä täällä. Luulisi että on todennäköisempää löytää töitä Helsingistä kuin jostain peräkylästä jossa ei mitään.
Man up ja hanki kypärä. Ei me olla sun psykooseista vastuussa. Ehkä niillä on hiukan kovemmat oltavat Ukrainan juoksuhaudoissa ja silti juuri sinä saat psykoosin.
Pitääkö aina mennä heikoimman lenkin mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Siellä landella voit olla psykooseissa vaarantamatta muita. Kulttuuriharrastukseksi suosittelen seurakunnan kuoroa ja paikallista kesäteatteria. Kun teet itse etkä vain kuluta sitä kulttuuria, psykoosin todennäköisyys laskee.
Minulla ei ole varaa mennä seurakunnan kuoroon, sillä se on bussimatkan päässä.
ap
Minä muutin hesasta halvempaan asuntoon .400 km päähän sukulaisten tyhjillään olevaan maalaistaloon..
Ei ole pelkoa työhön joutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Man up ja hanki kypärä. Ei me olla sun psykooseista vastuussa. Ehkä niillä on hiukan kovemmat oltavat Ukrainan juoksuhaudoissa ja silti juuri sinä saat psykoosin.
Pitääkö aina mennä heikoimman lenkin mukaan?
Minulla ei ole varaa polkypyörään ja kypärään. Jo pyykinpesuaine vie loven ruokabudjettiin. Tiedoksi myös että täällä en pysty käymään leipäjonossa, sillä lähin on bussimatkan päässä, johon ei ole varaa.
No nyt on sitten vihdoinkin motivaatiota ponnistella työllistymisen eteen!
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan tiedoksi että ennen minulla oli mm ilmainen talon netti, täällä se on 20 e kk.
ap
Voit jakaa sen netin kännykästäsi kuten kaikki me muut normaalit ihmiset, vitunkermaperse.
Joopa joo. Kyllä noita lidelejä on nykyisin kaikissa noissa uudenmaan landekylissäkin (kirkkonummi, lohja, nurmijärvi jne). Älä jauha pSkaa.
Ei minullakaan ole varaa asua Helsingissä ja käyn sentään kokopäivätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apVoit jakaa sen netin kännykästäsi kuten kaikki me muut normaalit ihmiset, vitunkermaperse.
Jospa sillä on prepaid, silloin ei onnistu. Tai maksaa enemmän niissä on katto.
Mene töihin poimimaan marjoja. Siellä on työvoimapula. Helsinkiin ei kannata palata, hyvä kun muutit pois.
T. Helsinkiläinen
No miksi muutit sinne jos se on noin huono paikka ja tulee kalliiksi? Olisit sitten maksanut enemmän siellä Helsingissä siitä vuokrastasi, sen mitä asumistuki laskee. Kai sinä nyt laskit kumpi tulee edullisemmaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole varaa mennä seurakunnan kuoroon, sillä se on bussimatkan päässä.
ap
Pitkät kävelylenkit mennen tullen parantavat myös mielenterveyttä.
Hyvä AP! Teit juuri kuten kuuluukin. Olen ylpeä sinusta!
Kannatan hyvinvointivaltiota, mutta rassaa maksaa Helsingin keskustassa asuville tukiensaajille iso osa palkastani. En minäkään pysty pk-seudun kalleimmilla alueilla asumaan, vaikka olen keskituloinen tai vähän ylikin. Juuri siksi en ollenkaan edes asu pk-seudulla.
M43
Kun sinulle tulee ne mielenterveyden ongelmat, saat kunnalta palvelusetelin yksityiselle mikä on juuri sitä mitä Petteri halusi. Rikkaat rikastuu kivasti.