Kriteerisi vuokra-asunnolle?
Kertokaas, mitkä asiat ovat teille kynnyskysymyksiä, kun etsitte vuokra-asuntoa - tai olisivat, jos etsisitte?
Isojen kaupunkien vuokra-asuntomarkkinat ovat nyt kuumimmillaan, kun opiskelijat etsivät asuntoja. Mutta kaupunkeihin muuttaa jatkuvasti myös työssäkäyviä, joilla on omistusasunto muualla tai jotka eivät heti halua ostaa omaa. Työssäkäyvillä voi olla erilaiset kriteerit kuin opiskelijoilla.
Kerro, mikä saa sinut sulkemaan kohteen sivut välittömästi?
Kommentit (585)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ykksökriteeri on jos haen kerrostaloasuntoa, niin asunnon on sijaittava ylimmässä kerroksessa. Muut tulee kaukaa perässä. Parveke ja erillinen makuuhuone myös on kriteereinä
Tosi on, että kantapääjumpsuttaja asuu aina yläpuolella, jos siellä on asunto. Myös puunoppaa heitetään pitkin yötä. Mutta ylin kerros ei silti ole mun ehdoton kriteerini, vaikka se ehdoton plussa onkin asunnolle. Ylimmästä maksaa mieluummin vähän enemmän.
No joo, jos on hissi. Enintään 3 kerroksen taloissa ei yleensä ole. Eikä tällä tuppukylällä muita juuri olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ykksökriteeri on jos haen kerrostaloasuntoa, niin asunnon on sijaittava ylimmässä kerroksessa. Muut tulee kaukaa perässä. Parveke ja erillinen makuuhuone myös on kriteereinä
Tosi on, että kantapääjumpsuttaja asuu aina yläpuolella, jos siellä on asunto. Myös puunoppaa heitetään pitkin yötä. Mutta ylin kerros ei silti ole mun ehdoton kriteerini, vaikka se ehdoton plussa onkin asunnolle. Ylimmästä maksaa mieluummin vähän enemmän.
Pienistä normaaleista äänistä häiriintyminen on orastavan Alzheimerin merkki.
Höpöhöpö. Metelöijä siellä selittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Parveke
-Edellinen wc/keittiöremontti
max 10 vuotta sitten tehty
-Tilava pakastinlokero tai erillinen pakastin
-Ylin kerros
-Talossa hissi
-Oma huoneistokoht. sauna
-Lattialämmitys
-Ei asbestia tai hometta
-Runsas kaapisto tai erillinen vaatehuone
-Lukkosepän asettama turvalukko
-Talon hyvä tai neutraali maine, ei poliisin vakiokohde
-Toimiva intranetti ja yhteisöllisyyden ilmapiiri
-Jos yksityinen va: luotettu status
(Toiveideni järjestystä en miettinyt tarkoin, spontaani kirjoitus ruokatauolla.)
Oletko vammainen kun tarvitset hissin?
En liik.vammainen, mutta minulla on ikää yli 60 sekä sydämentahdistin.
Jos huoneisto sijaitse
Mummolle tiedoksi että 15-kerroksisia taloja ei edes saa rakentaa ilman hissiä. On olemassa muutama harva 1800-luvun 4-kerroksinen talo joissa ei ole hissiä.
Mummojenkin pitää asua jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin kivaan kämppään koulun lähelle. Ajatus oli, että asuisin siinä ainakin opiskelujeni ajan.
Valmistuin, mutta olen tykästynyt asunnon sijaintiin ja rauhallisuuteen sekä kokoon, joten haluaisin olla siinä pidempääkin. Olen kuitenkin sitä mieltä, että pienellä pintaremontilla (esim. muovimattojen vaihtaminen 80-luvun aikaisista esim. laminaattiin ja kupruilevien tiskialtaiden kaapin ovien vaihtaminen uusiin) voisin asua siinä vaikka kuinka kauan. Myös pari kohtaa lattialistoista puuttuu. Näiden takia suunnittelen poismuuttoa heti kun saan työtilanteeni stabiiliksi. Vuokranantaja ei ole innostunut pitämään asuntoa kunnossa.
Eli vinkki vuokranantajille; ihan oikeasti, uusikaa niitä pintoja ja kuluvia osia. Se on pieni juttu, mutta saattaa pitää vuokralaiset paljon kauemmin eli voitatte siinä itsekin.
Ei niitä kiinnosta niin se on.
Ei niin, sen olen tässä saanut huomata, kun yritän etsiä hiukan isompaa vuokra-asuntoa yksityisiltä markkinoilta. Semmoisia p..kalääviä ettei mitään järkeä, joita ei saisi puhtaaksi kuin puukolla ja kaikki repsottaa. Hyvää, vuokransa säntillisesti maksavaa ja siistiä rauhallista vuokralaista ette lääviinne saa.
Sähkölämmitys ei kuulu.