Koirien ulkoilutus pyöräteillä kiellettävä?!
Kuin voi olla noin ajattelemattomia ihmisiä?! Joku kärpäslätkällä liiskattava piski painattaa ohuen narun päässä ja ansana ohiajaville pyöräilijöille.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ainakin vihastuttaa nämä pyöräilijät luontopoluilla, kun viilettävät nopeasti ohi. Ei ole aikaa väistää ja kuvittelevat, että kaikki tiet ovat heidän käytössään? Kun väistää, niin ei osata edes kiittää? Olin yhden kerran siis autotietä ajamassa asiakkaan luokse autolla ja pyöräilijä ajoi pyörällään vastaan siis autotiellä. Suuttui tästä minulle ja tökkäsi pyöränsä autoni eteen ja näytti keskisormea? Oli talvi ja tiet molemmin puolin täynnä lunta? Miten voi olla oikeasti niin tyhmä, että eihän se autoilija voi mihinkään väistää autotiellä? Joillakin on vain liian suuri ego.
Olen ottanut tavakseni kävellä jalkakäytävällä keskellä ja en väistä skuuttailijoita ja pyöräilijöitä. Näiden tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että jalkakäytävä ei ole niitä varten.
Mun koirat kusee ja paskaa missä vaan
Joku vuosi takaperin jollain tampiolla syksyn iltahämärässä oli musta piski flexissä toisella puolella kelviä, välissä tietenkin musta naru. Se tarttui täydessä vauhdissa polkimen kampeen, tuli piskille äkillinen kiire.
koirien vihaaja kusipää on näköjää jo herännyt.
Koirien ulkoilutuksen pyörätiellä voi kieltää jos myös pyöräily koirien ulkoilutusreiteillä kielletään.
Jos on pelkästään pyörille merkitty tie, sitten sinne ei kuulu muita. Yhteisissä teissä molemmat osapuolet voivat kunnioittaa toisiaan, ei mennä tuhatta ja sataa pyörällä, eikä anneta koirien seilata flexissä puolelta toiselle
Jos on tosiaan vain pyörille tarkoitettu tie niin tietenkään siinä ei kävellä eikä mennä koirien kanssa. Mutta jos se on yhdistetty pyörä- ja kävelytie niin siinä on ihan täysi oikeus kävelyttää koiraa. Pyöräilijä joka tulee täyttä vauhtia takaa on velvollinen hiljentämään niin että jalankulkijalla on mahdollisuus reagoida. Tämä näyttää olevan hyvin epäselvää monelle pyöräilijälle.
Lenkitän koiria vain metsäpoluilla ja kytkettyinä, mutta sielläkään ei saa enää kulkea rauhassa kun jatkuvasti joku hullu spandexperse yrittää ajaa päälle. Menisivät maanteille ajamaan tai sitten jonnekin erämaahan missä ei ole muita.
Se on kyllä tympeää kun noita koiria on nykyään niin helvetisti. Eikä riitä edes se yksi, kun narujen päässä on 2 tai 3. Jatkuvasti saa pysähdellä melkein että ohi pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tosiaan vain pyörille tarkoitettu tie niin tietenkään siinä ei kävellä eikä mennä koirien kanssa. Mutta jos se on yhdistetty pyörä- ja kävelytie niin siinä on ihan täysi oikeus kävelyttää koiraa. Pyöräilijä joka tulee täyttä vauhtia takaa on velvollinen hiljentämään niin että jalankulkijalla on mahdollisuus reagoida. Tämä näyttää olevan hyvin epäselvää monelle pyöräilijälle.
Jalankulkija on velvollinen pitämään väylän sellaisena, että siellä mahtuu muutkin liikkumaan. Eli koira samalla puolella kuin millä itse kävelee, eikä niin, että fleksi menee kävelytien yli.
Korona-aikana otettiin paljon koiria hetken mielijohteesta eikä jaksettu kouluttaa niitä. Tuolla näitä koiria ja niiden viitsimättömiä omistajia nyt sitten liikkuu pilaamassa kunnollisten koiranomistajien mainetta.
Kauoungissa ongelmana on se, että pyöräkaista laitetaan yhdistetyllä tiellä siten, että kävelytie menee talon. ieressä ja pyöräkaista autotien puolella. Pyöräkaista ja autiten välissä on sitten se nurmiosa.
No, pissittääkö sen koiran talonseinään vai sinne nurmiosalle/puuhun/kiveen? Katusuunnittelussa ei olle huomioita lainkaan tätä asiaa. Ja ennen kuin joku sanoo, että kyllä sitä voi kävellä pissimättäkin, mutta tällaista kadunosaa voi olla kilometrikin. Valitettavasti olen tehnyt itse niin, että menin sinne puunjuurelle koirani kanssa. Pyöräkaista on edelleen vapaa, kun itse seison nurmialueella myös, mutta siitä huolimattakin jonkun spandexin on pakko soitella kelloa ja huudella. Ei se spandex siinö nurmella aja vaan pyöräkaistalla.
En muutenkaan ulkoiluta koiraa pyörätiellä joten ihan sama vaikka kiellettäisiin.
Samalla voisi vastavuoroisesti kieltää pyöräilyn kuntopoluilla, jotta olisi edes joku paikka missä kävelijä voi turvallisesti ulkoilla koiran kanssa tai ilman.
Jos voisit soittaa sitä kelloa ja antaa meidän siirtyä sivuun, mutta tulet äänettömästi hirveää vsuhtia päälle. Me saadaan koiran kanssa kulkea siinä, sun murhanhimosi liittyy muihin ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Kauoungissa ongelmana on se, että pyöräkaista laitetaan yhdistetyllä tiellä siten, että kävelytie menee talon. ieressä ja pyöräkaista autotien puolella. Pyöräkaista ja autiten välissä on sitten se nurmiosa.
No, pissittääkö sen koiran talonseinään vai sinne nurmiosalle/puuhun/kiveen? Katusuunnittelussa ei olle huomioita lainkaan tätä asiaa. Ja ennen kuin joku sanoo, että kyllä sitä voi kävellä pissimättäkin, mutta tällaista kadunosaa voi olla kilometrikin. Valitettavasti olen tehnyt itse niin, että menin sinne puunjuurelle koirani kanssa. Pyöräkaista on edelleen vapaa, kun itse seison nurmialueella myös, mutta siitä huolimattakin jonkun spandexin on pakko soitella kelloa ja huudella. Ei se spandex siinö nurmella aja vaan pyöräkaistalla.
Kaupungissa on tuhansia kilometrejä katuja tallattavana, joten miksi valitset juuri ne kadut missä noin on?
Vierailija kirjoitti:
No noilla spandexeilla ei tunnu olevan käytöstapoja muutenkaan. Riittää että näkevät koiran, se jo ärsyttää niitä, samoin se että joku kävelee niiden terrorisoimilla metsäpoluilla. Kadulla ajetaan tolkutonta vauhtia aivan kävelijän vierestä ja mutkien takaa ja alamäkiä vaikkei edes nähdä mitä siellä mutkan takana tai mäen alla mahdollisesti on. Usein toivon että nämä spandexit ajaisivat lähimmän rekan alle.
Ja mulla ei siis oo koiraa joten ei siitä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Mun koirat kusee ja paskaa missä vaan
Sun lattiallekkin siis.
Vierailija kirjoitti:
Jos voisit soittaa sitä kelloa ja antaa meidän siirtyä sivuun, mutta tulet äänettömästi hirveää vsuhtia päälle. Me saadaan koiran kanssa kulkea siinä, sun murhanhimosi liittyy muihin ongelmiin.
Mulla on vanhuskoira, jolla on kroonista selkäkipua, me edetään tosi hitaasti ja koiramummeli seilaa ja pysähtyy nuuskimaan. Meidän kävelytyyli ei muutu jonkun spandexin raivon takia mihinkään, emme juokse pois spandexin alta vaikka uhkaisit millä - koira ei pysty. Meillä on silti oikeus olla kävelyllä. Mihinkään kauas ei mummeli enää jaksa.
Jos jalankulkija kävelee omaa puoltaan, olipa koira mukana tai ei, niin hänellä ei ole mitään velvollisuutta jatkuvasti katsella taakseen. Tämä tuntuu pyöräilijöiltä unohtuvan. Miksi pitää mennä aivan siitä vierestä ohi? Usein niin läheltä haistaa sen pyöräilijän hien lemahduksen. Yök. Osa tietenkin tekee tahallaan ja varsinkin silloin jos näkee koiran, riippumatta siitä miten sivussa se koira on. Jotain lapsellista mielenosoitusta kai.