Miten saavuttaa elämässä yli 4000 euron kuukausipalkka?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Istumalla tietokoneen ääressä 8 tuntia päivässä. Epäterveellistä, eikä se palkkakaan tunnu niin isolta.
Ei se pelkällä istumisella onnistu. Työaika on vähän lyhyempi.
Vierailija kirjoitti:
Hankkimalla osaamista mistä firmat ovat valmiita maksamaan.
T:Palkka 6500 €/kk.
Toinen vaihtoehto on tehdä niinkuin minä. Opiskelin kohtuu hyväpalkkaiseen julkisen sektorin työvoimapula-alalle. Ei tartte olla edes hyvä eikä uraorientoitunut. Tienaan 5000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istumalla tietokoneen ääressä 8 tuntia päivässä. Epäterveellistä, eikä se palkkakaan tunnu niin isolta.
Ei se pelkällä istumisella onnistu. Työaika on vähän lyhyempi.
Näinpä. Se onnistuu jopa selällään maaten, läppäri sylissä. Täytyy vaan hiffaa eli snaijaa eli täytyy raksuttaa.
1. Opiskele paljon.
2. Hanki muutenkin ammattiosaamista esimerkiksi vapaa-ajalla.
3. Tee enemmän kuin muut.
4. Ota vastuuta enemmän kuin muut.
5. Ole muutenkin erinomainen työntekijä. Tee parempaa jälkeä kuin muut.
6. Kun osaamista kertyy, kilpailuta työnantajia muutamien vuosien välein ja vaihda aina työpaikkaa kun joku maksaa enemmän.
Viimeinen on tärkeä. Suomalaiset työnantajat eivät nosta palkkaa meriittien tai osaamisen kehittymisen myötä.
Sairaanhoitaja, joka tekee paljon yövuoroja ja viikonloppuja voi hyvinkin tienata yli 4000.
Vierailija kirjoitti:
1. Opiskele paljon.
6. Kun osaamista kertyy, kilpailuta työnantajia muutamien vuosien välein ja vaihda aina työpaikkaa kun joku maksaa enemmän.
Viimeinen on tärkeä. Suomalaiset työnantajat eivät nosta palkkaa meriittien tai osaamisen kehittymisen myötä.
Eli yksinkertaistetusti: Kilpaile pää märkänä.
Vierailija kirjoitti:
1. Opiskele paljon.
Alan valinta on kriittinen jotta näitä ohjeita kannattaa noudattaa.
Opiskelu, kunnianhimo, työnteko,
Joudut olemaan joko yrittäjä tao vähintään esihenkilöhommissa jos ns. erityisosaamista ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vanhanaikaisena ihmisenä opiskelin ja sitten menin töihin. Harmi, että nykyisin työnteko ei ole muodissa.
Minä vuonna aloitit työnteon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Opiskele paljon.
Juu. Muita parempaa palkkaa ei saa olemalla kuin muut.
Minä pääsin noille tuloille vasta kun aloin hankalaksi ja vaativaksi ja lopetin liian työnteon. Liian ahkeria vain hyväksikäytetään.
Kukaan ei maininnut että muuttamalla pois suomesta.
Opiskele yliopistossa sosiaalityöntekijän pätevyys. Kandivaiheeseen pääset kahdessa vuodessa ja siitä alkaen voi tehdä töitä. Oma palkka julkisella puolella hyvinvointialueella lastensuojelun tehtävissä lisineen 4900€, toki uraa 20v takana. Mutta lähtöpalkkakin on 4300€. Merkityksellistä, oikeaa duunia, päivätyö, pitkät lomat ja laki antaa hyvät raamit työlle. Koen oman työnkuvani aika selkeäksi, vaikka lastensuojelusta media huuteleekin lähinnä negatiivista. Toki töitä saa tehdä, mutta enempää ei voi tehdä kuin mitä työpäivän aikana ehtii. Itse en kaihda työntekoa, olen mieluummin tehokas ja tuottava kuin peukaloitten pyörittelijä.
Tee jotain työnantajan toimintaa kehittävää ja nosta asia esiin palkkakeskustelussa. Toista riittävän monta kertaa että liksasi saavuttaa haluamasi tason.
Oikea asenne on tärkeintä. Aloita vaikka äänestämällä Kokoomusta. Ja kehitä koko ajan persoonaasi ja taitojasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Opiskele paljon.
Juu. Muita parempaa palkkaa ei saa olemalla kuin muut.
Siksi elämämme kurjistuukin. Loputtomiin ei jaksa kehittyä ja kilpailla ja kuitenkin vaatimustaso nousee jatkuvasti pää märkänä kilpailevien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja mitähän se sitten on?
Minulla tuotantotalouteen ja kokonaisarkkitehtuuriin liittyvää osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on tehdä niinkuin minä. Opiskelin kohtuu hyväpalkkaiseen julkisen sektorin työvoimapula-alalle. Ei tartte olla edes hyvä eikä uraorientoitunut. Tienaan 5000€/kk.
Voisitko antaa esimerkkejä?
Kaivari tienaa 4000 kuussa . Minä 3000 kuussa. Hän saa kuussa vain noin reilu 300 euroa enemmän puhdasta rahaa koska verotus nousee progressiivisesti. Ei Suomessa työtä tekemällä rikastu.
Mikä mahtaa olla AP:n tausta, niin voitaisiin antaa täsmävinkkejä?