Syottekö aina sen vuoksi että ruoka on hyvää vai vaan sen vuoksi että saatte tarvittavat kalorit?
Itse syön silloin kun tuntuu siltä ja sitä mitä on tarjolla (saatavilla) ja voin helposti olla päivän syömättäkin. Kahvia ja muuta juotavaa kuluu, mutta mökillä puuhastellessa ei kyllä mitään giurmee ruokia siinä ehdi tekemään. Nälän tunnetta ei oikein tule, mutta huomaan kyllä kun alkaa voimat ehtymään, joten sitten joku 2000kcal pikalounas ja hommat jatkuvat.
Tietty kun on aikaa, niin sitten kunnon pihviä tjms. mikä oikeastikin on maukasta. Just tässä mietin että edellinen viikko on kyllä mennyt melkoisen mauttomilla valmis, pika ym. ns. mättö ruoilla.
Ps. Ja en ole mikään ylipainoinen vaan bmi on alle 22, enkä myöskään syö karkkeja juurikaan.
Kommentit (45)
Argh. Ei saa olla liian prinsessa ei, mutta kai nyt tuotteiden mauissa on eroa. Jos ei tunnista sitä on outoa. Jos taas on sitä mieltä,että ihan sama niin hyvä sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2000:n kalorin lounas? Tsiisös. Enemmän kaloreita kun mä saan ja/tai tarvitsen koko päivänä.
Tiesitkö että esim. yhdessä Mäkkärin Mc Fiest burgerissa on 550ckal, siihen kun otat Cokiksen ja ranskalaiset päälle niin miljoona kaloria meni rikki että heilahti ja kahden tunnin päästä on nälkä kun tuo höttö häipyy mahasta ensimmäisen pierun mukana. Eli nälkä ja kaloritit jäi jäljelle!
Ei maistu mäki usein mutta täyttävää se on. Herkullinen tonnikala lasagne on hyvää, mutta sitä menee n. 3 annosta koska ei täytä.
Olen yhdistänyt nuo asiat siten, että syön hyviä ja laadukkaita ruokia riittävän paljon, että saan energian tarpeeni tyydytettyä. Omalla kohdallani tuo tarkoittaa noin 3000-3800 kilokaloria per päivä sillä olen normaali työtä tekevä mies. Vähempi tarkoittaisi sitä, että alkaisin laihtumaan ja koska painan vain 97 kiloa ,eikä minulla ole läskiä mitä kuluttaa, menettäisin osan työllä saavuttamastani lihasmassasta.
Minusta kysymyksesi oli typerä koska ei nälkä mihinkään lähde. Nälkää vain siirretään, koskaan ei lähde nälkä, vaan nälkää siirretään eteenpäin ja eteenpäin ja eteenpäin ei lähe vaikka sanotaan "Nyt lähti nälkä", se ei koskaan lähde nälkä, vaan se siirtyy, siirtyy siirtyy siirtyy siirtyy.
Kyllä tykkään syödä hyvää ruokaa.
Syön sen takia , että tiedän ihmisen elimistön tarvitsevan ravintoa päivittäin ja ruuansulatuksen täytyy toimia. Tiedän myös sen ,että ruuasta en saa kaikkia vitamiineja ja hivenaineita ja siksi syön säännöllisen epäsäännöllisesti purkista vitamiineja. Veriarvot ovat olleen hyvät koko ikäni ja mitään kolotuksia tai flunssia en ole sairastanut yli kymmeneen vuoteen, sekä jaksan liikkua riittävästi.. Ikää on nyt 76v.
Ei mulla nyt ole nälkä , mutta voisin "syödä" sitä, mikä maistuu kanalle, vaikka tuoksuu tonnikalalle..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2000:n kalorin lounas? Tsiisös. Enemmän kaloreita kun mä saan ja/tai tarvitsen koko päivänä.
Tiesitkö että esim. yhdessä Mäkkärin Mc Fiest burgerissa on 550ckal, siihen kun otat Cokiksen ja ranskalaiset päälle niin miljoona kaloria meni rikki että heilahti ja kahden tunnin päästä on nälkä kun tuo höttö häipyy mahasta ensimmäisen pierun mukana. Eli nälkä ja kaloritit jäi jäljelle!
Ei maistu mäkki usein, mutta täyttävää se on. Herkullinen tonnikala lasagne on hyvää, mutta sitä menee n. 3 annosta koska ei täytä.
Ei maistu pinppi usein, mutta täyttävää se on. Herkullinen tonnikala l on hyvää, mutta sitä menee n. 3 annosta koska ei täytä.
Elän syödäkseni. En tiedä, mitä kalorit ovat, eikä asia kiinnosta.
Syön nimenomaan sen takia, etten saa liikaa kaloreita. Ennen iltapäivää mulla ei ole yhtään ruokahalua, mutta yleensä silloin olen jo syönyt kolmesti (aamiainen, hedelmä ja kahvi välipalaksi, lounas). Jos en syö tarpeeksi säännöllisesti päivää, ahmin illalla ensin ison annoksen ruokaa ja sitten mitä herkkuja kaapista löytyykään. Illalla voisin olla syömättä, mutta sillon on poikkeuksetta jo ruokahalu
Syön kotona aina itsetehtyä kunnollista ja terveellistä ruokaa. Ravintolassa otan mitä haluan. Ruoka on elämän yksi suurimmista nautinnoista. Säälittävää että moni suomalainen syö luokattoman huonosti.
Eikö kellään kroppaansa huonosti kohtelevalla ole lapsia? Lapset syö kesällä 5 x päivässä joten jo heitä varten saa olla, jatkuvasti tekemässä terveellistä ruokaa joten tottakai sanaa rytmiä ja esimerkkiä niin aikataulusta kuin syömisen ravinteikkaasta sisällöstä pitää aikuisena näyttää ja noudattaa myös itse. Oler mitä syöt on täysin totta ja olo sen mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Syön kotona aina itsetehtyä kunnollista ja terveellistä ruokaa. Ravintolassa otan mitä haluan. Ruoka on elämän yksi suurimmista nautinnoista. Säälittävää että moni suomalainen syö luokattoman huonosti.
No kun ne on köyhiä ja tarjousmaksalaatikolla ei pitkälle pötki.
Syön pääosin polttoaineeksi ja ehkä 1 ateria kymmenestä sitten maku edellä.
En ymmärrä ajan haaskaamista aterian miettimiseen, valmistukseen ja sitten vielä etanavauhtiseen nauttimiseen juurikaan.
Sama fiilis kuin pyörisi bensapumpulla kaksi tuntia runkuttamassa bensapistoolia tankkausreiässä.
Ilman perhettä söin ja söisin polttoaineeksi, mutta nyt lasten kanssa pakko pitää aikataulut ja jonkinlainen monipuolisuus.
Ärsyttää kyllä aika lailla, kun itselle ei nämä mätystysasiat ole tärkeitä.
Syön kun on nälkä ja myös kun tekee mieli jotain hyvää. Mitään pahaa en todellakaan ikinä syö, ruoka on ihana nautinto <3
Hoikkana pysyn koska pidän annoskoot ja herkut pieninä.