Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aborttien sijaan ajattelun muutos ja ennaltaehkäisy

Vierailija
06.07.2024 |

Noin 92 % aborteista tehdään sosiaalisista syistä, 8 % on lapsen vammaisuuden tai äidin henkeä uhkaavan raskauden takia. Vain häviävän pieni prosentti on raiskauksen ja insestin takia alullelaitettuja eli jätetään ne keskustelun ulkopuolelle. 

Eli yleisimmät syyt: opiskelu, huono rahatilanne, ei sovi elämäntilanteeseen, lapsimäärä täynnä, puoliso ei halunnut, uupumus/mt-ongelmat.

Mitäpä jos...muutettaisiin ajattelua siihen suuntaan, että sen kenen kanssa sekstaat, saatat perustaa perheen, jos ehkäisy pettää. Vaikuttaisiko semmoinen kampanja? 

Mutta "ei, ei sellaista voi ajatella, eijei....se olisi liian vastuullista ajattelua!"

Koska aikamme lempilapsi on Kuningas Seksi, ja seksin määrää ja toteutumistapoja ei saa rajata.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuullista ajattelua on tiedostaa, että sosiaalisista syistä tehtyillä aborteilla vältetään lapsien syntymistä epätoivottuina, perheiden rikkoutumista ja monenlaista muutakin pahoinvointia.

No mun mielestä Vaikea päihdeongelma on hyväksyttävä sosiaalinen syy, koska lapsi voi kärsiä jo äitinsä kehossa. Noin muuten en kyllä hyväksy aborttia niillä perusteilla, että kuvitellaan sen lapsen elämä jonkinlaiseksi tuskientaipaleeksi. On meilläkin ihmisillä, joiden lapsuudenperheissä on ollut vastoinkäymisiä, oikeus elämään. Olisiko siis pitänyt riistää jo elämä raskausaikana siksi, että oma vanhempi tai perhe on epävakaa? Kyllä mulla suvussa vaikka mitä juoppoa ja hullua, mutta onneksi olen silti saanut elämän. 

Vierailija
22/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap jankuttaa aborteista? Mitä toisten asiat ap:lle kuuluu?  Miksi pakkomielle?

Mikä pakkomielle? Sotketko sä mut johonkin toiseen, koska en mä tänne paljoa kirjoittele?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, etteivät naiset ennaltaehkäise? Miehet yleensä ovat niitä, jotka vinkuvat antamaan paljaalta, panevat mielellään täysin tuntematonta tai sammunutta, eivät valikoi tai taustoita sitä, mikä on naisiaan. 

No ei mun miesystävä yrittänyt ehkäistä, koska halusi lapsia. Osa miehistä haluaa lapsia, ajatelkaas. 

Vierailija
24/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap jankuttaa aborteista? Mitä toisten asiat ap:lle kuuluu?  Miksi pakkomielle?

Mikä pakkomielle? Sotketko sä mut johonkin toiseen, koska en mä tänne paljoa kirjoittele?

On täällä ollut viime aikoina muitakin abortinpuolustus kirjoituksia ja mun mielestä ihan ok keskustella tästäkin aiheesta. 

Vierailija
25/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuullista ajattelua on tiedostaa, että sosiaalisista syistä tehtyillä aborteilla vältetään lapsien syntymistä epätoivottuina, perheiden rikkoutumista ja monenlaista muutakin pahoinvointia.

No mun mielestä Vaikea päihdeongelma on hyväksyttävä sosiaalinen syy, koska lapsi voi kärsiä jo äitinsä kehossa. Noin muuten en kyllä hyväksy aborttia niillä perusteilla, että kuvitellaan sen lapsen elämä jonkinlaiseksi tuskientaipaleeksi. On meilläkin ihmisillä, joiden lapsuudenperheissä on ollut vastoinkäymisiä, oikeus elämään. Olisiko siis pitänyt riistää jo elämä raskausaikana siksi, että oma vanhempi tai perhe on epävakaa? Kyllä mulla suvussa vaikka mitä juoppoa ja hullua, mutta onneksi olen silti saanut elämän. 

Niin ja mä en alkaisi tuomariksi, että kellä on ihmisarvoinen elämä ja kellä ei. 

Ja jos se vauva eli tuleva nuori aikuinen masentuu myöhemmällä iällä niin osaa kyllä tehdä itse sen itsarin. Mutta aika moni syrjäytyneen perheen lapsi haluaa katsoa filmin loppuun asti.

Vierailija
26/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yks hyvä keino on pidättäytyä seksistä kokonaan. Sitähän ei kenenkään ole mikään pakko harrastaa, ilmankin voi elää. Itse en harrasta eikä oo kyllä ollut pelkoa raskaaksi tulemisesta. Ei yhtään raskautta eikä aborttia ole tarvinnut ikinä tehdä.

No olen pari kertaa epäillyt olevani raskaana, mutta jos on oikeasti ollut raskaana, silloin on tullut keskenmenokin alkuvaiheessa eikä ole ehtinyt asiaa edistää millään tavalla. En tiedä noista. Luoja vaan tietää. 

Vierailija
27/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit saavat kaikki miehet tyytyä vain omaan käteen.

Haittaakse? 

Miehiä se haittaa. 

käyttäkööt ehkäisyä. Miksi pitää antaa paljaalla?

Vierailija
28/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Totta helvetissä jokainen joka tulee raskaaksi vahingossa sen tietää, että jos ei aborttia tee, tästä tulee perhe. Se on sitten toinen juttu, että lähteekö isä maidon haku reissulle

Vierailija
29/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon abirtteja tehdään?

Miksi Suomessakin on nousussa tämä.äärioikeiston linja tässäkin asiassa.

Naisten asemaa heikennetään, kohta olemme dystopiassa.

7 aborttis tuhatta naista kohti vuodessa. Kokoajan vähemmän, koska meillä on ilmainen ehkäisy ja hyvä valistus.

Toki nämä kiihkoilijat haluavat poistaa nämäkin kuten usan raamattuvyöhykkeellä!

https://yle.fi/a/3-12514053

Eli 70 000? Se on paljon. Suurin osa olisi ennaltaehkäistävissä ihan harkinnalla, ja suurin osa tehdään suhteellisen mitättömistä syistä.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL) rekisteröi Suomessa tehdyt raskaudenkeskeytykset. Vuonna 2022 tehtiin noin 7 900 raskaudenkeskeytystä eli 6,9 keskeytystä tuhatta hedelmällisyysikäistä 

Vierailija
30/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaakse? 

Miehiä se haittaa. 

Ei se ehkäisykään ole sataprosenttisen varma.

Vierailija
31/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on täysin turha ajatus, että ihmiset eivät harrastaisi seksiä, eikö kannattaisi kannustaa ihmisiä sellaiseen seksiin, missä raskautta ei voi tapahtua? Esimerkiksi kaksi miestä voi jörniä keskenään maailman tappiin saakka, eikä siitä lapsia synny, kuten konservatiivit ovat usein muisuttaneet.

Vierailija
32/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä ollut viime aikoina muitakin abortinpuolustus kirjoituksia ja mun mielestä ihan ok keskustella tästäkin aiheesta. 

Tämä on tätä fazizmin nousua. Naisten kaikki oikeudet pois.

Vierailija
33/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaakse? 

Miehiä se haittaa. 

Ei se ehkäisykään ole sataprosenttisen varma.

Kortsut hajoo sisään turhan usein :D 

Vierailija
34/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tehdään todella vähän abortteja. Miksi ap ei mene jauhamaan pakkomiellettään niihin maihin, joissa lähes jokainen nainen on tehnyt vähintään yhden abortin?

Vierailija
35/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla niitä vahinkoraskauksia tulee alkamaan nyt ja tulevaisuudessa. 

Vierailija
36/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaakse? 

Miehiä se haittaa. 

Miehethän muutenkin kyselee vinkkejä homoutumiseen erinäisillä miesvaltaisilla foorumeilla. Näemmä osaavat varautua?

Vierailija
37/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka voikaan tehdä näin avuttomantyperän aloituksen?

Vierailija
38/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kohdullinen päättää itse sen oman kehonsa ja kohtunsa käytöstä taikka käyttämättä jättämisestä.

Ap:lla ei ole kohtua (mies) ja vaikka olisikin, ei voi toisten kohdullisten kohduista määrätä. Naisella on halutessaan oikeus lapsilukuun 0 ja ilman selittelyjä kenellekään ulkopuoliselle tyranni-ap:lle ja jokaisella syntyvällä lapsella on oikeus syntyä vain toivottuna. Ap ei voi väkisin pakottaa ketään vastentahtoisesti synnyttämään millään nololla ajattelulässytykselläkään.

Vierailija
39/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kohdullinen päättää itse sen oman kehonsa ja kohtunsa käytöstä taikka käyttämättä jättämisestä.

Ap:lla ei ole kohtua (mies) ja vaikka olisikin, ei voi toisten kohdullisten kohduista määrätä. Naisella on halutessaan oikeus lapsilukuun 0 ja ilman selittelyjä kenellekään ulkopuoliselle tyranni-ap:lle ja jokaisella syntyvällä lapsella on oikeus syntyä vain toivottuna. Ap ei voi väkisin pakottaa ketään vastentahtoisesti synnyttämään millään nololla ajattelulässytykselläkään.

No tuollainen luonnollinen oikeus kyllä voisi olla, jos nainen pystyisi itse tekemään itselleen abortin ketään vahingoittamatta. Silloin tuon voisi oikeuttaa. Nainen ei kuitenkaan voi nykyään tappaa lastaan abortilla ilman toisen apua... Joten tää on vähän sama kysymys kuin eutanasia, että onko ihmisellä oikeus siihen, että joku muu tulee tappamaan ja onko ihmisellä oikeus vaatia jotakuta muuta tappamaan. 

Vierailija
40/75 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmaiset ja päihdeongelmaiset ovat tosi kykeneviä vastuullisuuteen. Nyt valoja päälle. Lastensuojelu on muutenkin pulassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän