haavat suunpielissä, minkä vitamiinin puute?
itsellä on suunpielet auki ja kipeät. Minkä vitamiinin puutteesta kärsin. Olin kolmen viikon reissulla ja siellä toi alkoi, mutta ei ole vielä parantunut vaikka olen ollut viikon kotona...
Kommentit (11)
vai haenko pillereitä apteekista? terv. tyhmä ap
jos haavat ei lähde paranemaan B-vitamiinilla 1-2 viikossa, hoida sienilääkkeellä (esim. canesten-voide). B-vitamiinia voit käyttää joko tablettina tai sitten voiteena, esim. Bepanthen voide.
HIIVATULEHDUS suussa. Ja syynä on yleensä alentunut immuniteetti esim. hiv
mistä noita sieniä voi sitten suuhun tulla? Matkalta uima-altaasta..?
Mulla oli sama juttu ja söin B-vitamiinia mut ei vaikutusta. Kävin sitten lääkärissä muun asian vuoksi ja samalla kysyin tuosta, lääkäri sanoi että tuo B-vitamiinin puute suupielten haavaumien aiheuttajana on virheellinen uskomus. Jos oikeasti kärsii B-vit puutteesta, on paljon muitakin oireita. Hän siis sanoi että kyse on tod näk jostain ruoka-aineallergiasta ja lopulta selvisi että syyllinen oli omena.
että jos suupieli jostain syystä ensin aukeaa (esim. ihan kuivumisen vuoksi) ja sitten sitä koskee likaisilla sormilla. Ihmisillä on huomaamattaan tapana koskea suupieliään /nenää yms. monta kertaa päivässä ja valmiiksi rikkoinaiseen ihoon sellainen pesiytyy helposti. Jos olet jo hoitanut useamman päivän Bepanthen-voiteella, turha kokeilla B-vitamiinitabletteja vaan ostat sitä Canesten-voidetta.
tosiaan olin Thaimaassa 3 viikkoa ja eipä tule mieleen että olisin syönyt siellä yhtään maitotuotteita.... pari kertaa taisin aamupalalla syödä jugurttia ja joskus vähän juustoa. Eli täytyykin syödä erityisesti maitotuotteita.
Kiitoksia avusta!
aukeaa suu pielet pahan närästyksen seurauksena. Ja paranee taas kun saa närästyksen kuriin..
Nyt olutta kittaamaan.