Millaisia kesämekkoja te yli 40v käytätte?
Oon ihan hukassa tyylillisesti. Erosin ja nyt haen itseäni uudestaan. Haluaisin pukeutua naisellisesti olematta liian tyrkky tai laittautunut
Kommentit (34)
Semmoisia, mitkä sopivat minun vartalolleni, eli kohtuullisen kapeita yläosasta ja levenevä helma. Kauppojen telttamalliset mekot saavat tämmöisen normaalipainoisen persjalkaisen näyttämään vain paksulta, telttamalli sopii käytännössä vain todella hoikille.
Ei vartalonmyötäistä, ei näy tissivako ja helma on vähintään polviin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhean vaikea kysymys koska siis... kaikenlaisia. En omista housuja, mulla on aina mekko tai hame. Pitkiä, lyhyitä, liehuvahelmaisia, suoria, kellohelmaisia, mitä ikinä. Mikä vaan omalle vartalolle sopii. Paha neuvoa kun en tunne Sinua.
No esim mulla yksi Ralph Lauren merkkinen paitamekko kellohelmalla ja mietin missä sitä voi käyttää? Tuntuu liian hienolta. En tiedä onko tyyliäni. Oon aiemmin tykännyt aika klassisesta tyylistä mutta en enää tiedä mikä olisi tyyliäni
Ap
Jos sinä et tiedä tyyliäsi, miten tuntemattomat nettikirjoittajat voisivat sen tietää.... Olisiko tässä kyse nyt kuitenkin jostain ihan muusta kuin kesämekoista?
Mulla lähinnä vain hihattomia tiukkoja ribbineulosmekkoja. Lyhyenä ja polvimittaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhean vaikea kysymys koska siis... kaikenlaisia. En omista housuja, mulla on aina mekko tai hame. Pitkiä, lyhyitä, liehuvahelmaisia, suoria, kellohelmaisia, mitä ikinä. Mikä vaan omalle vartalolle sopii. Paha neuvoa kun en tunne Sinua.
No esim mulla yksi Ralph Lauren merkkinen paitamekko kellohelmalla ja mietin missä sitä voi käyttää? Tuntuu liian hienolta. En tiedä onko tyyliäni. Oon aiemmin tykännyt aika klassisesta tyylistä mutta en enää tiedä mikä olisi tyyliäni
Ap
Ei oo liian hienoa.
Riippuu niin muista asusteista onko liian hieno vai ihan tavis.
Pistä vaan päälle ja mene nauttimaan.
-kivahan se on olla mieluummin siisti.
Väljiä pitkiä pellavamekkoja kuumalla ja 3/4 hihaisia tai lyhythihaisia polvimittaisia puuvilla- tai villamekkoja viileämällä säällä. Villamekon kanssa sukkahousut ja tarvittaessa neuletakki päällä. Suosin neutraaleja värejä, kuten valkoinen, beige ja ruskean tai harmaan eri sävyt. Väriä sitten asusteilla.
Luonnonmateriaaleja pääasiassa, tässä maassa on kuuma kesällä. Kirkkaita värejä, mutta yleensä vältän kuvioita, näytän niiden kanssa lähinnä ikkunaverholta. Pattipolviselle sopii vähän pidempi mekko, mutta muuten saa olla kapea tai väljä, en ole lihava ja allitkin on treenatut.
Vinkki: Valitse sellainen, joka tuntuu sinusta kivalta ja mukavalta. Jossa tunnet itsesi kauniiksi.
Mulla on usein (konkkaan menneen, nyyh) Espritin polvipituinen farkkuhame. Yhdistän siihen joko rennon t-paidan tai hörhelöisemmän puseron, riippuen tilanteesta. Kengät on joko nahkasandaalit tai espadrillot.
Klassinen ja tyylikäs, samalla rento look on minusta ainakin pitkähelmainen, punainen tai vihreä kukkamekko ja hyvinistuva farkkutakki. Kengiksi sopii yllämainitut tai sitten valkoiset tennarit.
Mä ostan joka vuosi mekon. Nyt ostin laadukkaan polvimittaisen paitamekon, jossa on levenevä helma. Sitten ostin myös pitkän mustan mekon, jossa on naruolkaimet. Ajattelin, että olkapäät voi peittää tarvittaessa. Mä yleensä annan peilin päättää, jos mekko ei korosta huonoja puolia, niin se on hyvä. Eihän iän pidä antaa vaikuttaa siihen miten pukeutuu. Olen siis jo 48v ja pidän vaatteita, mitkä näyttää kivalta minun päällä.
Marilyn Monroe tyylinen pallo mekko on mun suosikki 😍
PenttiTV58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei oo liian hienoa.
Riippuu niin muista asusteista onko liian hieno vai ihan tavis.
Pistä vaan päälle ja mene nauttimaan.
-kivahan se on olla mieluummin siisti.
Just näin. Itselläni ei ole enää erikseen juhla- ja arkimekkoja kun pari vuotta sitten ihmettelin, että miksi pidän kauniita mekkoja kaapissa roikkumassa? Laitan siis päälle just sen mekon minkä sinä päivänä haluan, vaikka joskus onkin kyselty, että "Vau, mihin sä olet menossa?" ja minä vastaan, että tohon lähikauppaan... 😄
Käytän paljon mekkoja. Koska olen isorintainen, v-kaulus tai muuten avoin kaulus paras. Ja leveähkö helma tasapainottamaan yläosaa. Pellava on paras.
Liehuvahelmaiset, kirjavat, hieman itämaiset maksimekot ovat minun suosikkejani.
Mulla on tällähetkellä hihaton kuviollinen trikoomekko, hyvin siisti kun olen juhliin lähdössä. Kaula-aukko sellainen valuvasti laskeutuva, muuten mekko alaspäin hillitysti levenevä. Sen verran irti ihosta ettei muhkurat näy eikä tule kuuma näin 27 asteessa.
Kolme muuta hihatonta mekkoa puuvillakangasta, oikein värikkäitä, rinnan alta poikki ja alaosa väljä (frillat, rakastan niitä). Yksi hihaton trikoinen kietaisumekko ja muutama pellavainen kotelomekko. Ja monta "pihariepua".
Käytän kesällä vain mekkoja