Kyllä on kylmä heinäkuu.
Ei hellettä heinäkuussa, on vain +16 tänään täällä länsi suomessa. Ei taida hellettä tulla enää tänä vuonna.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumppu hankittu ja parina päivänä käytetty. Nyt lämmitän ekaa kertaa ja on heinäkuu. Kylmä on kun kissat ramppaa kissatarhaan ja ikkuna on auki. Toivon helteitä tai edes sitä aurinkoa.
Mun mielestä ilmalämpöpumppuun rahojen tuhlaaminen on turhaa Suomessa. Ne helteet ei ikinä kestä tässä maassa ku korkeintaa pari viikkoa
No voi sillä myös lämmittää vaikka kaukolämpö onkin. Nyt lämmitän ja pörssi miinuksella. Saa myös kosteuden pois ja sekin on ällöä. Saati hikiset ja haisevat petivaatteet kun meitä neljä hikoamassa ja kissatkin jaksaa paremmin. Itse tulen kiukkuiseksi jos kuuma tai liian kylmä.
Vierailija kirjoitti:
säästyypä jällee rahat ku mitään huvita tehä tämmösellä syyssäällä. Ei tunnu saavan oikee vastinetta menemällä sadetakki päällä kastumaan tuonne kylmyytee. Voi kotona vaikka pelata XBOXIL
Sadetakin alle kantsii laittaa joku välikerros eikä niin, että se sadetakki on paljasta nahkaa vasten jonkun topin/t-paidan päällä. Sinne vaikka merinoneule tai kevytuntsikka jos on oikeasti kolea sää eikä varmasti kastu eikä palella. Lisäksi tietenkin sellaiset jalkineet ettei ole vettä kengässä koska silloin taatusti paleltaa.
Mut joo, ei tuo pelaaminenkaan huono vaihtoehto ole sadepäivänä. Tai sitten voi lukea, pitää sarjamaratonin tai vaikka nukkua päiväunet.
Olin äsken parvekkeella kastelemassa yrttejä ja ihastelin kuinka ilahtuneita kiljaisuja kuului pienemmän ihmisen toimesta, kun ( oletettavasti) isänsä kanssa potkivat palloa pienestä sateesta huolimatta .
Tää on just sopiva kesäsää. Jaksaa touhutakin jotakin, ajatus kulkee ja saa asioita tehtyä. Helteellä olen ihan tööt, ei voi nukkua, ei maistu mikään, syön vain eineksiä, en jaksa tehdä enkä mennä minnekään, en jaksa edes ajatella mitään, ajatuskaan ei helteellä kulje. Inhottavan nihkeännahkea olo koko ajan.
Mä kävin hetki sitten uimassa. Heittelin sitten tikkaa ja yritin auttaa eilen pelastamaani sudenkorentoa. Söin myös äsken.
Nyt mä tutisen peiton alla 🥶
Tekemisten yhteenlaskettu summa määrittelee oloja. Uiminen saa veren liikkeelle, mutta kylmä tulee hetken kuluttua.
Mä manailin säätä kun olin menossa uimaan. Viileää vettä, kylmä tuuli puhaltaa, taivas tummana pilvistä ja sateen uhkaa.
Nyt kun on vielä lomalla niin toivoisi sitä parempaa säätä. Missä se aurinko on?
Lämpötilassahan ei ole mitään vikaa, mutta kovin on märkää. Sama juttu viime vuonna, heinäkuu meni sateita pidellessä.
Paras kesä on monipuolinen kesä säiden suhteen. Helteitä ja tällaista. Olin ennen todella paljon lämmön perään, asuin sen(kin) vuoksi Barcelonan seudulla kymmenisen vuotta. Vanhemmiten(reilu 60v) monimuotoinen keli on paras, viileämmällä jaksaa tehdäkin jotain, helteillä taas vaan nautin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
säästyypä jällee rahat ku mitään huvita tehä tämmösellä syyssäällä. Ei tunnu saavan oikee vastinetta menemällä sadetakki päällä kastumaan tuonne kylmyytee. Voi kotona vaikka pelata XBOXIL
Sadetakin alle kantsii laittaa joku välikerros eikä niin, että se sadetakki on paljasta nahkaa vasten jonkun topin/t-paidan päällä. Sinne vaikka merinoneule tai kevytuntsikka jos on oikeasti kolea sää eikä varmasti kastu eikä palella. Lisäksi tietenkin sellaiset jalkineet ettei ole vettä kengässä koska silloin taatusti paleltaa.
Mut joo, ei tuo pelaaminenkaan huono vaihtoehto ole sadepäivänä. Tai sitten voi lukea, pitää sarjamaratonin tai vaikka nukkua päiväunet.
Jestas sentään! 😆 Siellä on +18! Ei tarvitse edes mitään sadetakkia, jos nyt ei ole ihan missään yönyli vaelluksella, että ei pääse vaatteita välillä kuivattamaan ja yöllä lämpö laskee muutamaan asteeseen.
Miten ihmeessä jengi on näin vieraantunutta ja herkkähipiäistä? Oikeasti jos näillä lämmöillä ulkoillessa pikkuisen paita kostuu, tai vaikka kastuu läpimäräksi, niin kotona kuivaa päälle ja se siitä!
Teen ulkona kaiket päivät töitä ja on kyllä todella iso kynnys vetää sadevaatteet päälle, koska ne on hetken päästä yhtä nihkeät alta kuin ilman sadevaatteita. On paljon miellyttävämpää olla se pikkuisen kostean viileä paita päällä, kuin hikisen tukahduttava sadetakki päällä. Vettä täytyy tulla ihan kaatamalla, että sadetakin viitsii pukea.
Suomikin on niin iso maa, että tänne mahtuu monenlaista säätä. Tuskin me kaikki eletään samanlaisissa oloissa täällä.
Ihanaa, kun on välillä tällainen vähän normaalimpi kesä.
Toukokuun helteiden aikaan sanoin toiveeni ääneen: Onkohan nämä ne tämän kesän helteet? Ilmeisesti olivat.
en kyllä yhtään ihmettele että esi-isät keksi Suomessa aikoinaan saunan. Ainut paikka missä saa takuuvarmaa lämpöä. Nytkin oli pakko lämmittää ku paleltaa. Jos heinäkuussaki pitää hytistä kylmästä nii ei tää oo enää inhimillistä!Ihan ku se talvi ei ois jo muutenkin sietämättömän pitkä
Ei ole kylmä. Ja nyt on vasta viikko mennyt.
Ihan tervetullut mielestäni tämä hieman(!) viileämpi kesä. Viimeiset kuusi vuotta kesät ovat olleet ihan tarpeeksi kuumia.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa lähteä etelän lämpöön! Pääsee pulikoimaan lämpimään veteen ja nauttimaan oikeasta kesästä.
Vain muuli lähtee tällaisena kesänä etelään.
Äkkiä sitä lämpöä. Koko elokuu saisi olla hellettä.
Johan tätä heinäkuuta on huimat 7 päivää takana...
Just sopivaa mulle etelä-karjalassa.
kylmä on kyllä heinäkuu. Muualla euroopassa tää ois TALVI!! ei tästä saa kesää millään ku lämpötila huimat 15 astetta :D
Ihan normaali suomalainen keäsää on nyt. Ei hellettä enää, kiitos.