Kyllä on kylmä heinäkuu.
Ei hellettä heinäkuussa, on vain +16 tänään täällä länsi suomessa. Ei taida hellettä tulla enää tänä vuonna.
Kommentit (85)
Joku tykkää äidistä, joku tyttärestä. Itsekin asuin monia vuosia Espanjassa, ja nyt taas kolme vuotta Suomessa. Täällä saan kesäaikana enemmän aikaan, niissä parissa paikassa, missä asuin, oli kesäisin aika kuuma. Tarkoitan lähinnä piha-askareita, ulkona urheilua ym. Joku varmaan natisee tästäkin, mutta kyseessä on vain mun oma mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan. Heinäkuun lomalaiset ovat itsekkäitä eivätkä ole ansainneet lämpimiä kelejä.
Meillä pakko pitää lomat heinäkuussa. Itse pitäisin mieluummin kesä- tai elokuussa. En tiedä miksi joku väkisin haluaisi lomansa heinäkuulle kun silloin kaikki muutkin yleensä lomailee.
Hienäkuu ei oo muutenkaan tarjonnu niitä parhaita lomasäitä viimevuosina. Elokuu ollu paras kuukausi lomailla jo useana vuonna. Oon ollu oikee ihmeissäni miten kuumaks on elokuut menny Suomessa. Sekä toissa ja viimevuonna 30 astetta ylitty melkee kuun loppuun asti.
Täällä rannikolla on ollut ihan kiva kesä.
Monena vuonna kesäkuu on ollut helteinen, elokuu samoin, mutta heinäkuussa on sadellut.
Mielestäni tämä on nykyajan ilmiö, ennen kesäkuun alku ja elokuun loppu oli viileitä, hellejakso keski kesäkuun loppupuolelta elokuun alkupuolelle ja heinäkuu oli lämpimin.
Äkkiseltään voisi siis todeta ilmaston muuttuneen. Mutta varmaan tämä jonkun mielestä pitää tulkita niin että ilmasto viilenee koska heinäkuussa ei ole enää helle?
Ihan ku ois kalenteri parikuukautta tulevaisuudessa ku näyttää ihan syksyltä. Tummanharmaata, tuulee kovaa ja lämpötila +14. Vihreistä puista vaa erottaa että jotenkute ollaa viel "kesän" puolella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmönen tää Suomen kesä aina on. Surkein koko Euroopassa ja liki koko maailmassa. Ei oo niitä parhaita kortteja jaettu alueen suhteen aikoinaan. Vahvasti epäilen että vaikuttaa myös Suomen ostovoimaan ja talouteen ku suurimman osan vuodesta on jäätävän kylmä. JOPA KESÄLLÄ +13. Nauraisin jos ei itkettäs.
Meillä oli melkoisen lämmin toukokuu, mikä tuntuu kaikilta menneen täysin ohi.
Minulla on koivuallergia, enkä voi keväällä oleskella paljon ulkona. Joten ei hyödytä mitään, jos helteet olivat toukokuussa. Lisäksi olin toukokuussa töissä, ei voinut sikfikään lomailla helteillä. Sinä ilmeisesti olet eläkeläinen, joka lomailet joka päivä sosiaalituen eli eläkkeen varassa.
Aika ilkeämielinen kommentti.
Noin ilkeä ihminen saa olla ilman helteitä. Työssä olo ei estä nauttimasta helteistä. Kotiin syömään ja heti ulos. Myös vapaapäivät on keksitty.
elokuussa tulee aina kuumat päivät mutta yöt on sopivia
säästyypä jällee rahat ku mitään huvita tehä tämmösellä syyssäällä. Ei tunnu saavan oikee vastinetta menemällä sadetakki päällä kastumaan tuonne kylmyytee. Voi kotona vaikka pelata XBOXIL
Ilmalämpöpumppu hankittu ja parina päivänä käytetty. Nyt lämmitän ekaa kertaa ja on heinäkuu. Kylmä on kun kissat ramppaa kissatarhaan ja ikkuna on auki. Toivon helteitä tai edes sitä aurinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumppu hankittu ja parina päivänä käytetty. Nyt lämmitän ekaa kertaa ja on heinäkuu. Kylmä on kun kissat ramppaa kissatarhaan ja ikkuna on auki. Toivon helteitä tai edes sitä aurinkoa.
Mun mielestä ilmalämpöpumppuun rahojen tuhlaaminen on turhaa Suomessa. Ne helteet ei ikinä kestä tässä maassa ku korkeintaa pari viikkoa
Olen erittäin paleleva ihminen, joten toivon kyllä niitä 25-28 asteita. Tässä muutama päivä sitten istuksimme ulkona ja oli tarkoitus grillata ja syödä terassilla, mutta ei siitä mitään tullut. Olisi tarvinnut toppatakin ja mahdollisesti toppahousutkin että olisi ollut lämmin. Muutoinkin tämä kesä on niin lyhyt joten kyllä toivon lämmintä muutamaksi viikoksi vielä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa lähteä etelän lämpöön! Pääsee pulikoimaan lämpimään veteen ja nauttimaan oikeasta kesästä.
Välimerellä on jo käyty kesäkuussa eli silloin kun siellä ei vielä ollut tappavan kuuma. Nyt on ihana olla raikkaassa Suomessa.
Huomenna alkaa loma ja olen ihan fiiliksissä. Täydellinen lomasää. Voi tehdä vaikka mitä ulkona, kun ei ole läkähdyttävän kuuma. Edellinen loma oli helteiden aikaan ja meni kyllä ihan hukkaan kun ei voinut tehdä mitään muuta kuin kärsiä.
Missä todellisuudessa kesä tarkoittaa samaa kuin jatkuva helle?! Ihan normaalia heinäkuista kesäsäätä nyt on ollut ja viimeinen reilu viikko on ollut ihan loistava säiden puolesta kun on voinut tehdä keskellä päivääkin pitkiä lenkkejä ja t-paidassa / sortseissa on tarennut mainiosti. Tänä aamunakin oli kiva käydä tihkusateessa ulkoilemassa kun oli suorastaan huumaava tuoksu noilla luonnontilassa olevilla niityillä. Nyt sitten vaan pitää taas osata lopettaa tämä palstalla notkuminen ja siirtyä katetulle terassille lukemaan ja ehkä neulomaankin. Siinä voi vaikka ottaa pienet päikkäritkin. Loma <3
Vihaan Suomen kylmää kesää. Tämä on 1 pääsyy siihen, miksi en koskaan osta asuntoa Suomesta.
Asun vuokralla ja säästän, jotta pystyn jossakin vaiheessa muuttamaan Turkkiin tai Espanjaan, joissa KESÄ on myös KESÄ.
Loma on loma vaikka akkoja tai ukkoja sataisi taivaalta!
Vierailija kirjoitti:
säästyypä jällee rahat ku mitään huvita tehä tämmösellä syyssäällä. Ei tunnu saavan oikee vastinetta menemällä sadetakki päällä kastumaan tuonne kylmyytee. Voi kotona vaikka pelata XBOXIL
Ja minusta taas tällaiset viileät sadepäivät ovat juuri esim. museovierailuja varten. Nyt tänään tosin aion pitää kesän toisen päivän, kun en lähde kotoa yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan Suomen kylmää kesää. Tämä on 1 pääsyy siihen, miksi en koskaan osta asuntoa Suomesta.
Asun vuokralla ja säästän, jotta pystyn jossakin vaiheessa muuttamaan Turkkiin tai Espanjaan, joissa KESÄ on myös KESÄ.
Ja joissa lämpö on myös ihan ongelmaksi saakka, kuten tänä vuonnakin on Espanjassa vesiä jouduttu säännöstelemään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ku ois kalenteri parikuukautta tulevaisuudessa ku näyttää ihan syksyltä. Tummanharmaata, tuulee kovaa ja lämpötila +14. Vihreistä puista vaa erottaa että jotenkute ollaa viel "kesän" puolella
No onhan tuolla ihan kesän valo nyt. Syksyllä on ihan eri "sävyistä" vaikka sinällään olisikin yhtä valoisaa / hämärää. Onneksi itse tykkään just näistä keleistä mitä nyt on ollut eli se vähän alle / reilu +20 astetta, puolipilvistä ja välillä sadetta. Ainostaan tuuli on ollut pikkuisen turhankin navakkaa mun makuun, mutta senkin kanssa kyllä pärjään toisin kuin niiden liki +30 asteen helotuspäivien.
Meillä pakko pitää lomat heinäkuussa. Itse pitäisin mieluummin kesä- tai elokuussa. En tiedä miksi joku väkisin haluaisi lomansa heinäkuulle kun silloin kaikki muutkin yleensä lomailee.