Miehen exälle lähestymiskiellon hakeminen. Saako koskemaan myös työpaikkaani?
Aikaisemmin häiriköinyt todella paljon kielloista huolimatta, ja nyt pitempään ollut onneksemme hiljaisempaa, kun yhteyttä lapsen asioissa pitää välikäsi. Nyt kuitenkin alkanut olla yhtäkkiä yhteydessä entiseen työpaikkaani häiritsevillä viesteillä - henkilöt ovat estäneet hänet välittömästi, kun viestit olleet ahdistavia. Jos hakee lähestymiskieltoa, niin ulottuuko tuo kielto myös kouluun/työpaikkaani?
Mietin kauhulla, miten pitkälle tämä voi taas mennä. Ei varmaan helppoa saada, mutta jos tämä jatkuu, niin harkitsen asiaa.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen, missä miehen rakastajatar alkoi häiritä vaimoa ja kaikkia naisia, joiden oletti olevan tekemisissä miehen kanssa. Lopetti tekonsa ainakin vaimoon kohdistuvan, kun tehtiin rikosilmoitus ja poliisi puhutti häntä.
Lastani, exääni ja minua alkoi häiritä eräs henkilö. Lisäksi häiriköi muutamaa joita ei edes tunnettu. Ei tunnettu kyllä vainoajaakaan. Poliisihommiksi meni. Päihteet ja mt-ongelmat eivät ole hyvä yhdistelmä.
Mistä hän oli teidät keksinyt sitten, jos ei tuntenut?
No voi olla vaikka asiakas työpaikalta tai naapuri. Eri
No joo, kaikenlaisia löytyy. Minulla oli jonkinasteinen vainooja perässä nuorena, oli löytänyt jostain somesta ja alkanut vain vainota. Laittoi ihan tappouhkauksia, selvitti osoitteen ja haukkui ympäri nettiä. En jostai syystä silti ottanut yhteyttä poliisiin koskaan, mutta onneksi tuota kesti vain muutaman kuukauden. Sain selville hänen asuinpaikan ja jotain yksittäisiä asioita, ja niistä päättelin, että tuskin tunnen henkilöä, mutta henkilöllisyys ei koskaan selvinnyt. Kaikkea sitä onkin.
ap
Onko miehesi siis kaapannut äidin lapset, vai miksi yhteydenpitoa on? Eikö sinua hävetä olla kakkosvaimo, ja vielä osallistua ykkösvaimon pahoinpitelyyn? Tuollaisella toiminnalla on pitkä varjo, joka tulee alentamaan sinua ja jälkeläisiäsi pitkään
Vierailija kirjoitti:
Onko miehesi siis kaapannut äidin lapset, vai miksi yhteydenpitoa on? Eikö sinua hävetä olla kakkosvaimo, ja vielä osallistua ykkösvaimon pahoinpitelyyn? Tuollaisella toiminnalla on pitkä varjo, joka tulee alentamaan sinua ja jälkeläisiäsi pitkään
Mitä ihmettä? :D No ei olla kaapattu lapsia, tai pahoinpidelty ketään ja olen miehen ihan ainoa vaimo.
ap
Vierailija kirjoitti:
KYLLÄ, lähestymiskielto koskee myös työpaikkaasi. Tv -Kärätuomari. Toivottavasti asiat etenee suotuisaan suuntaan. On olemasa ns laajennettu -lähestymiskielto. Polsiikin auttaa selvittämään ongelmaasi.
Oletko siis televisio-käräjätuomari? Toivottavasti et itse kirjaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä exän suhde on mennyt poikki. Kysypä exän puolisolta (tai mikä se nyt onkaan). Yleensä takana on pakkomielteisyys tai muut pers.häröt tai ylitunteellisuus-impulsiivisuus. Mt-ongelmat voi olla myös takana.
Hänelle on kuulemma lääkärissä sanottu, että olisi tunteiden säätelyn jonkinlainen häiriö, mutta mies ei ollut varma, onko ns. ihan virallinen diagnoosi. Muista mt-ongelmista en tiedä, vaikka luulen että jotain on. Kaikki mitä meillä on, saa hänen verensä kiehumaan.
ap
Ei kannata missään itse spekuloida hänen mielenterveydellään, koska voit itse syyllistyä rikokseen. Pysy siinä mitä on tapahtunut ja todisteissa, muu on turhaa, kaikki asiasta edes vähän tietävät muutenkin, että nämä ihmiset ovat vakavasti häiriintyneitä.
Todennäköisesti jostain ihan validista syystä vihainen. Minun on todella vaikea ymmärtää näitä kakkosnaisia, jotka kuvittelevat rakentavansa perhettä eronneen miehen kanssa. Varsinkaan vihan ympärille ykkösvaimoa kohtaan. Usein suhde perustuu miehen puolelta pelkkään kostoon ykkösvaimolle. Aivan kuin he eivät itse tajuaisi miehen olevan edelleen rakastunut tuohon naiseen, ja käyttävän kakkosvaimoa vain koston välineenä. Jos näin ei olisi, ei tämä pitäisi kyseisen naisen lapsiakaan panttivankina. Näin sitä isot sielut ruokkivat kaikenlaisia rääpäleitä. Voimia ykkösnaiselle ja äidille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? :D No ei olla kaapattu lapsia, tai pahoinpidelty ketään ja olen miehen ihan ainoa vaimo.
ap
Niin siis toinen vaimo. Ykkösvaimo on se, kenen kanssa miehellä on ensimmäiset lapset. Yrittääkö mies saada sinua hoitamaan ykkösvaimon lapsia? :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä exän suhde on mennyt poikki. Kysypä exän puolisolta (tai mikä se nyt onkaan). Yleensä takana on pakkomielteisyys tai muut pers.häröt tai ylitunteellisuus-impulsiivisuus. Mt-ongelmat voi olla myös takana.
Hänelle on kuulemma lääkärissä sanottu, että olisi tunteiden säätelyn jonkinlainen häiriö, mutta mies ei ollut varma, onko ns. ihan virallinen diagnoosi. Muista mt-ongelmista en tiedä, vaikka luulen että jotain on. Kaikki mitä meillä on, saa hänen verensä kiehumaan.
ap
Ei kannata missään itse spekuloida hänen mielenterveydellään, koska voit itse syyllistyä rikokseen. Pysy siinä mitä on tapahtunut ja todisteissa, muu on turhaa, kaikki asiasta edes vähän tietävät muutenkin, että nämä ihmiset ovat vakavasti
Nyt luulen, että sun oma katkeruus puhuu tässä liikaa. Olen miehen ainoa vaimo, ja ihan ykkönen, kuten taitaa olla sinunkin exän uusi puoliso. Ilmeisesti heidän onnensa ahdistaa sinua edelleen. Toivoisit heidän olevan onnellisia, siitä lapsikin hyötyy. Vaikea uskoa, että kukaan olisi vuosia naimisissa jonkun kanssa kostaakseen jotain, mutta mahtuuhan tähän maailmaan toki kaikenlaisia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähestymiskieltoa ei saa kovin heppoisin perustein, pelkät ilkeät puheet eivät riitä.
Kyllä minun äitini sai kun eräs mies lähetteli hänelle ilkeitä tekstareita.
Kauan tätä kesti ja millä perusteilla sai sen? Mietin, että kauan tuota miehen exää pitää kestää, jos alkaa uusi rundi hullutteluita.
ap
Sehän luetaan rikosasiaksi. Ja siitä tulee oikeudenkäynti, käräjäoikeudessa. Kumpaakin osapuolta kuullaan.
Pika lähestymiskiellon saa heti, jos on vaikka on niin vakava tilanne, että uhkaa ja terveyttä. Sen voi päättää jo ylempi poliisi virkamies.
Oih, kuulostaa kyllä kurjalta. Ajattele, mies on vähän niinkuin huijannut sinut ykkösvaimonsa lastenhoitajaksi ja omaksi s*ksiorjakseen, kun ykkösvaimo laittoi sakset kiinni
Ottaisit mallia arabimaista, missä kakkosvaimot kunnioittavat ykkösvaimoja. Alhaiset miehet sielläkin yrittävät luoda draamaa ja vihaa naisten välille, jotta pääsevät itse siittämään maksimaalisesti ja kuvittelemaan, että naiset kilpailevat heistä. Mutta fiksut arabinaiset ovat tämän yläpuolella, ja kunnioittavat toisiaan. Kakkosvaimo tietysti kumartaa ykköselle, kuten kuuluukin, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähestymiskieltoa ei saa kovin heppoisin perustein, pelkät ilkeät puheet eivät riitä.
Kyllä minun äitini sai kun eräs mies lähetteli hänelle ilkeitä tekstareita.
Kauan tätä kesti ja millä perusteilla sai sen? Mietin, että kauan tuota miehen exää pitää kestää, jos alkaa uusi rundi hullutteluita.
ap
Sehän luetaan rikosasiaksi. Ja siitä tulee oikeudenkäynti, käräjäoikeudessa. Kumpaakin osapuolta kuullaan.
Pika lähestymiskiellon saa heti, jos on vaikka on niin vakava tilanne, että uhkaa ja terveyttä. Sen voi päättää jo ylempi poliisi virkamies.
Joo en usko, että tässä henkeä tarvitsee alkaa pelätä, on ollut tapana vain sosiaalisessa mediassa räyhätä. Laittanut someen meistä asioita, ja uhkaillut lähinnä tekevänsä pahaa henkisesti. Kerran uhkasi tulla ovelle, mutta ei viesti sisältänyt mitään varsinaista väkivallan uhkaa. Tästäkin on jo aikaa kyllä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Oih, kuulostaa kyllä kurjalta. Ajattele, mies on vähän niinkuin huijannut sinut ykkösvaimonsa lastenhoitajaksi ja omaksi s*ksiorjakseen, kun ykkösvaimo laittoi sakset kiinni
Ottaisit mallia arabimaista, missä kakkosvaimot kunnioittavat ykkösvaimoja. Alhaiset miehet sielläkin yrittävät luoda draamaa ja vihaa naisten välille, jotta pääsevät itse siittämään maksimaalisesti ja kuvittelemaan, että naiset kilpailevat heistä. Mutta fiksut arabinaiset ovat tämän yläpuolella, ja kunnioittavat toisiaan. Kakkosvaimo tietysti kumartaa ykköselle, kuten kuuluukin, jne.
Ok
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen, missä miehen rakastajatar alkoi häiritä vaimoa ja kaikkia naisia, joiden oletti olevan tekemisissä miehen kanssa. Lopetti tekonsa ainakin vaimoon kohdistuvan, kun tehtiin rikosilmoitus ja poliisi puhutti häntä.
Lastani, exääni ja minua alkoi häiritä eräs henkilö. Lisäksi häiriköi muutamaa joita ei edes tunnettu. Ei tunnettu kyllä vainoajaakaan. Poliisihommiksi meni. Päihteet ja mt-ongelmat eivät ole hyvä yhdistelmä.
Mahdollisesti yhdistänyt meidät johonkin samannimiseen tvast tai vain surffaillut facessa. Henkilö eli kausittain jossain fantasiamaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisesti yhdistänyt meidät johonkin samannimiseen tvast tai vain surffaillut facessa. Henkilö eli kausittain jossain fantasiamaailmassa.
Oho onpas taas tapaus, onneksi loppui kuitenkin!
ap
"Joo en usko, että tässä henkeä tarvitsee alkaa pelätä, on ollut tapana vain sosiaalisessa mediassa räyhätä. Laittanut someen meistä asioita, ja uhkaillut lähinnä tekevänsä pahaa henkisesti. Kerran uhkasi tulla ovelle, mutta ei viesti sisältänyt mitään varsinaista väkivallan uhkaa. Tästäkin on jo aikaa kyllä."
Tällä perusteella pelkstään ei saa, ja missä mediassa voi räyhätä toisten asiosta ilman että ne itse ovat hyväksyneet yhteydenpidon, joten pitäisi ensin blokata häiriköijä ulos omasta lähipiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Alan ihminen eli kiusaajakin eksyi paikalle. Otapa nyt ne lääkkeet ja mene sinne luolaasi takaisin torkkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan ihminen eli kiusaajakin eksyi paikalle. Otapa nyt ne lääkkeet ja mene sinne luolaasi takaisin torkkumaan.
Heh ihan näin harhainen ei se miehen exä sentään vaikuta olevan. Kuvittelee kyllä, että jotenkin häntä ajatellen ja kiusaten tehdään kaikki meidän elämässä (esim. tahalleen ostetaan iso talo, kiusallaan kun hän ei saanut taloa yms.), mutta sentään pysyy tässä maailmassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh ihan näin harhainen ei se miehen exä sentään vaikuta olevan. Kuvittelee kyllä, että jotenkin häntä ajatellen ja kiusaten te
Eli impulsiivisuus, korkea sosiaalisuuden tarve ja ylivirittynyt tunne-elementti. Välttämättä mitään diagnoosia tuollainen ei tarvitse.
Mulla oli eräs sukulainen jolla on vähän samallaista. Oli aika rasittava tapaus. Syytti sukujuhlissa esimerkiksi että oltiin varastettu hänen lapsensa nimi omalle lapsellemme. Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh ihan näin harhainen ei se miehen exä sentään vaikuta olevan. Kuvittelee kyl
oho kuulostaa samalta, kuin teininä päätettiin ettei toisten nimiä pöllitä ja se oli tarkkaa 15-vuotiaalle :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh ihan näin harhainen ei se
Mutta ei enää 30+ ;)
No voi olla vaikka asiakas työpaikalta tai naapuri. Eri