Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exälle lähestymiskiellon hakeminen. Saako koskemaan myös työpaikkaani?

Vierailija
06.07.2024 |

Aikaisemmin häiriköinyt todella paljon kielloista huolimatta, ja nyt pitempään ollut onneksemme hiljaisempaa, kun yhteyttä lapsen asioissa pitää välikäsi. Nyt kuitenkin alkanut olla yhtäkkiä yhteydessä entiseen työpaikkaani häiritsevillä viesteillä - henkilöt ovat estäneet hänet välittömästi, kun viestit olleet ahdistavia. Jos hakee lähestymiskieltoa, niin ulottuuko tuo kielto myös kouluun/työpaikkaani? 

Mietin kauhulla, miten pitkälle tämä voi taas mennä. Ei varmaan helppoa saada, mutta jos tämä jatkuu, niin harkitsen asiaa. 

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko naisella yhteisiä lapsia miehesi kanssa? Eikö miehesi voi puhua naisen kanssa asiat kuntoon?

Et selvästikään ole koskaan ollut tekemisissä vainoojien kanssa.

Yleinen ohje heihin nähden on että älä ole missään kontaktissa mistään syystä, koska se pahentaa vainoamista. Poliisin neuvo.

Nämä ovat vakavasti häiriintyneitä ihmisiä poikkeuksetta, naispuoliset ihan yhtä lailla kuin miehetkin. Jo se että jopa entisen työpaikan työkaverit tulevat häirityksi kertoo totuuden minkä tasoisesta häiriintymisestä on kyse.

Ikävintä tietysti on lapsille, että toinen vanhempi on tällainen.

Joo nykyään pyritään välttämään ihan kaikkea viestintää, ettei tuo käytös aktivoituisi. Laitetaan vain pakolliset asiat. Mitähän muuten pitääkö tuosta laittaa välikäden kautta jotain viestiä, ja kieltää olemasta yhteydessä entisiin työpaikkoihin? Eli näytön vuoksi, että on kyllä kielletty häntä, vai eikö tuo ole selvä homma ilmankin, viestien saaja on estänyt myös. Minulla on kuvankaappaukset näistä viesteistä. En todellakaan haluaisi olla missään yhteyksissä kylläkään, mutta onko lähestymiskiellon edelleytys, että olisi toistuvasti kielletty ja silti jatkaa?

Vierailija
22/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä exän suhde on mennyt poikki. Kysypä exän puolisolta (tai mikä se nyt onkaan). Yleensä takana on pakkomielteisyys tai muut pers.häröt tai ylitunteellisuus-impulsiivisuus. Mt-ongelmat voi olla myös takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja pistät sen tyypin maksamaan 270e minkä kielto maksaa.

Lähestymiskiellon hakeminen on ollut maksutonta 1.10 2023 alkaen. On maksutonta, vaikka lähestymiskieltoa ei määrättäisi.

Todisteet ovat tässä olennaisia eli säästä viestit ja pidä päiväkirjaa häirinnästä kuten puhelinsoitoista ja seurailusta. Hanki myös todistajia, jotka todistavat siitä mitä on tapahtunut. 

Vierailija
24/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähestymiskiellon hakeminen on ollut maksutonta 1.10 2023 alkaen. On maksutonta, vaikka lähestymiskieltoa ei määrättäisi.

Todisteet ovat tässä olennaisia eli säästä viestit ja pidä päiväkirjaa häirinnästä kuten puhelinsoitoista ja seurailusta. Hanki myös todistajia, jotka todistavat siitä mitä on tapahtunut. 

Onko nämä määräaikaisia että joutuu uusimaan?

Vierailija
25/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"onko lähestymiskiellon edelleytys, että olisi toistuvasti kielletty ja silti jatkaa?"

Ei ole. Ja varmasti nuo ex-työkavereillesi menneet viestit sisältävät muitakin rikoksia, esim yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen.

Tee hakemus lähestymiskiellosta pian, koska on jonoa, kaikki viestintä kannattaa sisällyttää, ihan vainoamisen alusta asti. Myös tietoa tästä lastensuojeluviranomaiselle, lasten tavaroiden varastaminen kuulostaa sekin aika vakavalta ja on rikos.

Voi olla päihdeongelmainen kyseessä, joka vie lasten tavarat ja myy eteenpäin.

Vierailija
26/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalta luulis saavan hyviä todistajia.

Vierailija
27/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä exän suhde on mennyt poikki. Kysypä exän puolisolta (tai mikä se nyt onkaan). Yleensä takana on pakkomielteisyys tai muut pers.häröt tai ylitunteellisuus-impulsiivisuus. Mt-ongelmat voi olla myös takana.

Se suhde johon pomppasi, päättyi kyllä parin vuoden jälkeen, mutta uusi löytyi siis heti ja on edelleen ainakin tietääkseni. Voihan se tietenkin olla, että tämänkään kanssa ei mene hyvin tai on jopa tietämättämme ero tuloillaan. 

jotenkin näin monen vuoden jälkeen voisi kuitenkin ajatella, ettei meidän oleminen olemassa edes jaksa kiinnostaa enää. Alussa vielä jaksoin ymmärtää kun mietin, että ehkä oli alkanut kaduttaa ero tai muuten ei kestä, että exällä on uusi nainen. 

ap

Vierailija
28/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä määräaikaisia että joutuu uusimaan?

Silloin kun itse hain, kesti vuoden kerrallaan. Jos häirintä jatkuu saa ilman oikeudenkäyntiä jatkon ja siinä on olennaista, että rikkomisista ilmoitetaan heti poliisille. Uuden lähestymiskiellon hakeminen varmaan sujuu helposti silloinkin, jos lähestymiskielllon päättymisen jälkeen uusii tekojaan, kun on jo aiemmat näytöt ja tuomiot takana.

Itselläni oli sitkeä tapaus eli vielä pari vuotta sitten oli tullut fb:hen jotain viestejä, vaikka itse lähäristä on jo melkein 20 vuotta. Toivottavasti selviät helpommalla.

Vierailija
29/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänelle on kuulemma lääkärissä sanottu, että olisi tunteiden säätelyn jonkinlainen häiriö, mutta mies ei ollut varma, onko ns. ihan virallinen diagnoosi. Muista mt-ongelmista en tiedä, vaikka luulen että jotain on. Kaikki mitä meillä on, saa hänen verensä kiehumaan. 

ap

Vierailija
30/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänelle on kuulemma lääkärissä sanottu, että olisi tunteiden säätelyn jonkinlainen häiriö, mutta mies ei ollut varma, onko ns. ihan virallinen diagnoosi. Muista mt-ongelmista en tiedä, vaikka luulen että jotain on. Kaikki mitä meillä on, saa hänen verensä kiehumaan. 

ap

Ei kannata missään itse spekuloida hänen mielenterveydellään, koska voit itse syyllistyä rikokseen. Pysy siinä mitä on tapahtunut ja todisteissa, muu on turhaa, kaikki asiasta edes vähän tietävät muutenkin, että nämä ihmiset ovat vakavasti häiriintyneitä.

Vierailija
31/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei kannata missään itse spekuloida hänen mielenterveydellään, koska voit itse syyllistyä rikokseen. Pysy siinä mitä on tapahtunut ja todisteissa, muu on turhaa, kaikki asiasta edes vähän tietävät muutenkin, että nämä ihmiset ovat vakavasti häiriintyneitä.

Joo en tietenkään spekuloi, etenkään kun en varmuudella edes voi tietää. Eikä sillä ole oikeastaan edes mitään väliä, haluan vaan rauhan meidän perheelle - oli diagnooseja tai ei. 

ap

Vierailija
32/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähestymiskieltoa ei saa kovin heppoisin perustein, pelkät ilkeät puheet eivät riitä.

Kyllä saa, etenkin jos nainen hakee miestä kohtaan tuota.

Vierailija
33/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, missä miehen rakastajatar alkoi häiritä vaimoa ja kaikkia naisia, joiden oletti olevan tekemisissä miehen kanssa. Lopetti tekonsa ainakin vaimoon kohdistuvan, kun tehtiin rikosilmoitus ja poliisi puhutti häntä.

Vierailija
34/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Syyllistyä rikokseen? Täälläkö? Ootko ihan sekaisin??

eri

Vierailija
35/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksen, missä miehen rakastajatar alkoi häiritä vaimoa ja kaikkia naisia, joiden oletti olevan tekemisissä miehen kanssa. Lopetti tekonsa ainakin vaimoon kohdistuvan, kun tehtiin rikosilmoitus ja poliisi puhutti häntä.

Lastani, exääni ja minua alkoi häiritä eräs henkilö. Lisäksi häiriköi muutamaa joita ei edes tunnettu. Ei tunnettu kyllä vainoajaakaan. Poliisihommiksi meni. Päihteet ja mt-ongelmat eivät ole hyvä yhdistelmä.

Vierailija
36/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syyllistyä rikokseen? Täälläkö? Ootko ihan sekaisin??

eri"

Eihän tässä kenenkään nimiä ole mainittu, tarkoitin tietysti työkavereita. On tietysti järkyttävää, kun nämä laittavat ties mitä viestejä lähes tuntemattomillekin ihmisille, jossa väitetään ties mitä, mutta voi mielestäni luottaa siihen, että jokainen jolla on vähänkin järkeä päässä huomaa jo viestistä, ettei kyseinen lähettäjä ole ihan ok. Näin ainakin omassa tapauksessani oli.

Vierailija
37/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Syyllistyä rikokseen? Täälläkö? Ootko ihan sekaisin??

eri"

Eihän tässä kenenkään nimiä ole mainittu, tarkoitin tietysti työkavereita. On tietysti järkyttävää, kun nämä laittavat ties mitä viestejä lähes tuntemattomillekin ihmisille, jossa väitetään ties mitä, mutta voi mielestäni luottaa siihen, että jokainen jolla on vähänkin järkeä päässä huomaa jo viestistä, ettei kyseinen lähettäjä ole ihan ok. Näin ainakin omassa tapauksessani oli.

Joo ei minun tarvinnut edes sanoa mitään, kyllä viestin vastaanottaja kommentoi ihan itse, että selvästi on jotain häikkää. 

ap

Vierailija
38/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tainnut kertoa koko totuutta.

Vierailija
39/65 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut kertoa koko totuutta.

Koko totuutta? Kyllä tässä tuli ainoastaan kerrottua asoita joita tämä on tehnyt. Jos viittaat siihen, että olisin vaikkapa itse häiriköinyt tai mieheni olisi, ja exällä olisi syytä tähän, niin en ole. Ei ole mitään mielenkiintoa sellaiseen. Haluan vain olla rauhassa perheeni kanssa. 

ap

Vierailija
40/65 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastani, exääni ja minua alkoi häiritä eräs henkilö. Lisäksi häiriköi muutamaa joita ei edes tunnettu. Ei tunnettu kyllä vainoajaakaan. Poliisihommiksi meni. Päihteet ja mt-ongelmat eivät ole hyvä yhdistelmä.

Mistä hän oli teidät keksinyt sitten, jos ei tuntenut? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi