Istun kotona sisällä yksin seuranani psyykkisiä ja fyysisiä sairauksia
Menee se elämä näinkin ohitse, on mennyt jo vuosia.
Kommentit (17)
Yritä päästä ulos. Jos ei muuta niin talon pihalle istumaan. Tuokin auttaa. Noin pääsee ihmisten kanssa kontaktiin ja tulee elämään vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Yritä päästä ulos. Jos ei muuta niin talon pihalle istumaan. Tuokin auttaa. Noin pääsee ihmisten kanssa kontaktiin ja tulee elämään vaihtelua.
Pihalle kun istuu näkee vain oman pihan, naapurit touhuaa omiaan satojen metrien päässä. Ihmisiä ei näy juuri muuten ellei mene kauppaan tai kirjastoon. ap
Itse kuuntelen monesti podcasteja esim. youtubesta
Ehkä sinun kannattaa jättää ne sairaudet sinne keskenään, ja lähteä ulos raittiiseen ilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä toivot?
Olisi kiva jos olisi terve. ap
Vierailija kirjoitti:
Itse kuuntelen monesti podcasteja esim. youtubesta
Katsellut youtubesta kaikkea ja oikeastaan melkein ainoa paikka mistä jotain nykyään katsoo mutta ei haluaisi tuijottaa pelkkää ruutua vaan että olisi ihmiskontakteja. ap
Minäkin. Psyykkiset sairaudet oli jo kytemässä pinnan alla, mutta fyysinen sairaus räjäytti ne esiin samalla, kun menetin osan liikuntakyvystäni. Samaan syssyyn kaatui myös talous.
Olen pahoillani puolestasi <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä toivot?
Olisi kiva jos olisi terve. ap
Voitko lenkkeillä tai käydä kaupassa?
Mitä fyysisiä sairauksia sinulla on? Estävätkö/hankaloittavatko ne ulkona liikkumista vai onko kotiin linnoittautuminen seurausta lähinnä henkisestä puolesta? Koita päästä ulos. Sisällä istuminen pahentaa oloasi. Paikkakunnallasi saattaa olla spr:n tai seurakunnan kaveritoimintaa. Ota sinne yhteyttä. Yhdessö on helpompi mennä ulos.
Siinähän sitten istut jos et muutakaan keksi.
Joku vakireitti bussissa, jossa kulkee osittain samoja ihmisiä. Ainakin meillä juttua piisaa. Tai muu tapahtuma jossa on osittain samaa väkeä.
Sama täällä.
Liikunta on ainut lääke. Ei ole vaihtoehtoja.
Se piti meidän vanhemmat pytyssä, ei ollut nettiä tms. vaikka oli raskaampaa kuin nykyisin.
Ota yhteyttä esim. spr:n että saisit jonkun käymään kanssasi välillä jossain tms. Mulla on tällainen tuttavuus, mielenterveyskuntoutuja kyseessä. Jos homma ei jotenkin toimi voit tietenkin milloin vain lopettaa tapaamiset. Suosittelen nyt rohkeasti kokeilemaan tuollaistakin, jatkuva yksinolo on todella raskasta kenelle tahansa. Tsemppiä ja voimia paljon
Onhan sinulla seuraa.