Näin kesällä on hyvä muistuttaa ihmisiä siitä että parvekkeella ei saisi pitää tavaraa
Esimerkiksi parvekekalusteiden, viherkasvien ja pyykkitelineen pitäminen parvekkeella on todellisuudessa iso paloturvallisuus uhka. Sen sijaan tyhjä parveke ei estä palopelastusta eikä siellä ole silloin helposti syttyvää paloherkkää tarpeistoa toisin kuin täyteen tuubatulla parveke jolta löytyy rottinkituolit, puinen pöytä ja amppelikasveja. Moni kerrostalopalo on tänä päivänä alkanut siitä että parvekkeella pidetyt tavarat ovat esime kynttilöiden takia syntyneet tuleen.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parvekkeeni on ihan tyhjä, käyn siellä vaan tupakalla ja heitän tumpit tuohon vastapäiseen metsään
Terkkuja vaan naapuri, huomattu on! Tosin metsäpalovaroitusten aikaan toimintasi on himppasen vaarallisempaa, kuin pitää pari tuolia ja pöytä parvekkeella..
Voi että.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ikinä AP onkin vetäny, mulle satasella samoja!!
Tänne kans!
Vierailija kirjoitti:
onhan se rivon näköistä, kun lasikaiteisella parvekkeella kehopositiivinen mamma ottaa aurinkoa tavara levällään
Ootko jäänyt katsomaan? Onko tapana kytätä mitä naapuri tekee, miten oma elämä?
Vierailija kirjoitti: Parvekkeella ei kannata pitää kynttilöitä, öljylamppuja, grilliä, lasisia pyöreitä esineitä.
Eikä ap:tä, hänen kannattaa mennä pommisuojaan odottelemaan maailmanloppua.
Säilytän parvekkeella bensa kanisteria jossa on yleensä bensaa pari litraa. Ostan bensaa kanisteriin jota tarviin skootteriin välillä.
niiden kynttilöiden takia se syttyy eikä tavaroiden :D hölömö
Vierailija kirjoitti:
niiden kynttilöiden takia se syttyy eikä tavaroiden :D hölömö
Niinpä. Asuukohan ap sähköttömässä mökissä vai miten uskaltaa asua talossa, missä on sähkölaitteita. Nekin voivat syttyä palamaan. Onhan ap irroittanut saunan sulakkeet, moni ihmisiä tappanut palo on lähtenyt liikkeelle sähkökiukaasta.
Aloittaja kertoo varsin hauskasti kuinka typeriä "turvallisuusohjeita" suostumme noudattamaan 😃
Tuntuu et mikä vaan kielto menee läpi kun sanotaan taikasana turvallisuus
Vierailija kirjoitti:
Minun parvekkeeni on aivan tyhjä, ja vieraani ihmettelevät miksi en laita sinne mitään, en kukkia enkä kalusteita.
Kerrot heille, että se on hätäpoistumistie eikä mikään romuvarasto. Näin, ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Säilytän parvekkeella bensa kanisteria jossa on yleensä bensaa pari litraa. Ostan bensaa kanisteriin jota tarviin skootteriin välillä.
Pistäisitkö osoitteen vielä? Mulla alkaa olla tankki tyhjä.
Mitä minä tekisin kalustamattomalla tyhjällä lasitetulla parvekkeellani järven rannalla? Toisaalta kysyisin avaajalta, että saanko pitää asunnossani huomattavaa paloriskiä kalustuksen ja tarvikkeiden muodossa, vai pitääkö sekin olla tyhjä? ("Kuin avaajan pää")
Parvekeeella on pöytä kaksi tuolia osittain puiset ja hiiligrilli. Asunnon parvekkeella saa grillata olipa lasitus auki tai kiinni.
Näin kesällä on hyvä muistuttaa siitä että kaikki vihaavat kerrostalokyttääjää.
Kuka pitää tavaraa parvekkeella, minun tavarat pysyy pitämättäkin siellä parvekkeella.
Mitä ikinä AP onkin vetäny, mulle satasella samoja!!