Miten reagoisitte, jos lapsenne ottaisi tatuoinnit/tatuointeja?
Vaikuttaako tatuoinnin/tatuointien näkyvyys, koko, määrä, jne. miten reaktioon?
Kommentit (16)
Täysikäinen saa itse päättää. Maksaa sitten itse 10 vuoden päästä ne kalliit tatuointien poistot.
Lapseni ovat kolmekymppisiä. En varmaankaan sanoisi mitään, mutta harmittelisin kyllä mielessäni lapseni typeryyttä.
18-vuotiaana saa tehdä mitä haluaa, enkä reagoi siihen muuten kuin positiivisesti.
Paljon epämääräisä töheryksiä, niin näyttää aivan nistiltä. Muutenkin tatuointiväriaine päätyy pikkuhiljaa vuosien saatossa verenkiertoon ja siitä imusolmukkeisiin ja sisäelimiin. Niin ei se ainakaan terveellistä ole, vaikka asiaa ei ole tutkittu vielä riittävästi. Jokainenhan saa tehdä kehollensa ihan mitä lystää vaikka se ei ole fiksua tai edes terveellistä...
Välit kyselemättä poikki. Haen myös voimakkaasti etäisyyttä niihin perheisiin joiden lapsilla tiedän olevan tatuointeja.
Päätä puristaa pahasti ne tatuoinnit. En ymmärrä mitä järkeä on ottaa jotain "yhdentekeviä" kuvia. Ihmettelen lisäksi, etteivätkö tajua, että niistä voi olla haittaa myöhemmin elämässä.
Eipä ota, se asia on keskusteltu. Emme ole wt -jengiä.
Pettyisin, jos lapseni tekisi jotain niin typerää.
Minun lapseni eivät ole wt. He osaavat käyttäytyä ja ovat korkeasti koulutettuja. Joten pelkoa tatuoinneista ei ole.
Ja mikäs on näiden ihmisten tyhmin teko? ... Hankkia niitä lapsia itseään varten.
Minulle on ihan sama ottaako vai ei kunhan aihe ei ole omituinen kuten esim eräällä miehellä pokemonin misty(eli lapsi) bikineissä tatuointina.
Miten toi google kertoo että alaikäiselle ei tatuointeja laiteta ilman vanhempien kirjallista lupaa ja lisäksi ainakin toisen vanhemman pitää olla tatuointia tehdessä läsnä. Ja alle 15-vuotiaille tatuointeja ei tehdä ollenkaan.
Onko väärää tietoa?
Se on hänen kroppansa. Jos hän haluaa siihen kuvan (haluaa, on sanonut), niin eipä mulla ole siihen mitään valtaa.
Lapsi on jo täysi-ikäinen.
Tietyst vaikuttaosi. Jos ei tulisi näkyviin eikä isoja, tyytyisin ehkä sanomaan että toivottavasti et ota lisää
Kysyisin minkälaisen kuvan ottaa ja onko sillä jotain tarinaa / merkitystä.
Miettisin kivittämisen ja roviolla polttamisen välillä. Oikein pieni ja huomaamaton voisi mennä karkoittamisella ja välien katkaisulla.