Onko sulla paljon luomia?
Mulla ei ole yhtään sellaista "kunnollista" luomea iholla.
Kommentit (51)
On tosi paljon tummia luomia. Eniten selässä. Sellaisia litteitä ne on. Äidilläni oli myös. Naamassa on pari alkua, jotka voivat muuttua ruskeiksi.
Vanhuus ei tule yksin.
Mulla on aina ollu tosi paljon luomia ja muuten todella vaalea iho, vanhemmilta peritty. Kasvoissa ei juurikaan ja muutenki pärjäilen näiden kanssa, eivät ole pahanlaatuisia. Ja pieniä pigmenttiluomia suurin osa mutta niitä on kyllä paljon... Muutama poistettu ulkonäkösyistä ja pari voisi taas poistaa. En osaa niitä tai itseäni rumana pitää sen takia, enkä jotenki usko et kukaan mieskään on mua tän takia yökötelly 😀 Seuraa ja ihan suhteeseen kumppaneita on löytynyt ja naimisiinkin oon päässy. Jotenki ajattelen et jos muuten on suht hyvännäköinen tai edes tavallinen niin siinä ei normaalit luomet juuri haittaa vaikka niitä olis satoja niinku mulla
Vierailija kirjoitti:
Järkyn näköistä varsinkin kasvoilla. Tekis mieli sanoa sellaiselle että miksi ei poistata niitä.
nainen 52
Siksi että siitä poistattamisesta jää myös arvet, jotka saattaa olla pahemman näköisiä kuin itse luomet.
Vierailija kirjoitti:
Vanheneminen ja diabetes aiheuttaa luomia.
On myös perinnöllistä miten paljon luomia alkaa tulemaan vanhetessaan.
On. Geneettinen ominaisuus, molempien vanhempieni puolelta. Käytän aina aurinkorasvaa pilvisinäkin päivinä, koska ihotyyppini kuuluu ihosyövän riskiryhmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanheneminen ja diabetes aiheuttaa luomia.
On myös perinnöllistä miten paljon luomia alkaa tulemaan vanhetessaan.
Ja luomien tulihan alkaa jo lapsena. Itselläni oli jo lapsena paljon luomia. Iän myötä lisääntyvät vieläkin.
Kuka tekee ihmisillä geenikokeita. Joillakin voi olla paljon ihokasvaimia. Toki joillakin ohut ja vaalea iho, silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyn näköistä varsinkin kasvoilla. Tekis mieli sanoa sellaiselle että miksi ei poistata niitä.
nainen 52
Mä oon joskus yrittänyt vihjailla jollekin asiasta. Hyi helv 🤢
mites sun läskit? ne pitäis poistattaa.hoikka luominen nainen on tosi seksikäs mut läski ei kiinosta tippaakaa hyi helv
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nainen 52
No ne poistata, kun ei itseä häiritse. En nyt toisten ihmisten takia ala niitä poistattaa. Katso sivuun, jos häiritsee.
Ethän sä itse niitä joudukaan katsomaan, vaan muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nainen 52
No ne poistata, kun ei itseä häiritse. En nyt toisten ihmisten takia ala niitä poistattaa. Katso sivuun, jos häiritsee.
joudutaan mekin katsomaan sun läski naamaa.
Vierailija kirjoitti:
On. Geneettinen ominaisuus, molempien vanhempieni puolelta. Käytän aina aurinkorasvaa pilvisinäkin päivinä, koska ihotyyppini kuuluu ihosyövän riskiryhmiin.
Kaikkien pitäisi suojautua uv-säteilyltä pilvisinäkin päivinä, koska edes sadepilvet eivät vähennä säteilyn määrää. Pitää olla kunnon ukkosmyräkkä, jotta pilvien paksuus riittää blokkaamaan säteilyä edes jossain määrin.
Jonkin verran. Kaveri piirteli aikanaan sinisellä kuulakärkikynällä pisteestä pisteeseen mun sääret (luomesta luomeen) kun sammuin, eli nukuin sikeästi. Hyvä jäynä, huusin suoraa huutoa kun heräsin. Näytti siltä kuin verisuonet olisi räjähtäneet. Vieläkin naurattaa, kun muistaa sen kauhun ja helpotuksen tunteen.
Kaksi on, peukalonpäänkokoinen luomi pakarassa ja toinen pienempi kyljessä. En aio poistattaa koska niistä ei ole mitään haittaa ja olen erittäin varma että peppuluomi on merkki kuninkaallisesta syntyperästä. Joku päivä se luomi paljastuu ja joku huomaa että olen se aito oikea kruununperillinen ja sitten minusta tulee Ruotsin kuningatar. Ikä ei kyllä täsmää, mutta ei takerruta pikkuseikkoihin.
Operoivan kirurgin mukaan minulla ei ole paljon luomia mutta nyt jokainen on tarkkailun alla jatkossa, koska melanooma.
Varmaan noin 100 luomea löytyy, jos kaikki pikkuiset pilkutkin lasketaan.
Minusta pisamaiset punatukat ovat seksikkäitä.
Suuri määrä luomia iholla on yhdistetty pidempään elinikään. Tämä voi vaikuttaa yllättävältä, koska monet pitävät luomia mahdollisina riskeinä ihosyöpien, erityisesti melanooman, kehittymiselle. Tutkimukset ovat kuitenkin osoittaneet, että ihmisillä, joilla on paljon luomia, on usein pidempiä telomeereja.
Telomeerit ovat kromosomien päitä suojaavia rakenteita, jotka lyhenevät jokaisen solunjakautumisen yhteydessä. Telomeerien pituus on yhdistetty solujen ikääntymiseen: pidemmät telomeerit liittyvät hitaampaan ikääntymisprosessiin ja pienempään riskiin sairastua moniin ikään liittyviin sairauksiin. Tästä syystä pidemmät telomeerit voivat viitata pidempään elinikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nainen 52
Ei ole pakko katsoa. Kuljet vaikka paperipussi päässä, jos muut ihmiset häiritsevät.
mun vaimolla paljon pieniä tummia ne on seksikkäitä tykkään.tosi isot koholla olevat ei hyvii.