Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen annatte juoda kahvia?

Vierailija
06.07.2024 |

Olen itse aloittanut säännöllisen kahvinjuonnin yläasteella tai lukiossa. Sitä ennen juonut aina silloin tällöin 12-vuotiaasta saakka. Olin ajatellut, että ei oman tytön (nyt sen 12v) tarvitse aloittaa kahvinjuontia vielä piiiitkään aikaan.

Kuitenkin. Yhä useampi kaveri on alkanut juomaan energiajuomia, vaikka ne on periaatteessa kiellettyjä tuon ikäisiltä. Itse en haluaisi tytön niitä juovan enkä tosiaan aio niitä ostaa hänelle. Tuli sellainen epätoivoinen ajatus mieleen, että jos kuitenkin ennemmin yritän opettaa juomaan laadukkaita hyviä kahveja, jotta hän jättäisi energiajuomat väliin. Uskallan kuitenkin väittää, että energiajuomat ovat monella tapaa paljon epäterveellisempiä.

Kumpaa teidän nuoret juo? Kahvia vai energiajuomia? Siis vähän isommat. Oikeasti minusta 12-vuotias on liian nuori kumpaankaan. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun itse haluaa. Minä pyysin "kavvia" jo hyvin pienenä kuulemma.

Vierailija
2/5 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kun alkoi maistua. Eivät he sitä säännöllisesti juoneet kuin vasta n. 14 v alkaen. Nyt 16v juo päivittäin, 18 ehkä viikottain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juo 11-vuotias aina välillä kahviloiden jääkahveja makusiirapilla. Meillä sama homma, että kavereista osa on alkanut juomaan energiajuomia. Onneksi oman tytön mielestä ne jo haiseekin niin pahalta, että ei edes halua maistaa niitä. Isompi tyttö meillä on 15v ja alkoi viime kouluvuonna juomaan aamuisin kahvia, kun sai kapselikeittimen ja jotain hyviä kahveja siihen. Sitä ennen oli juonut vain silloin tällöin.

Vierailija
4/5 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä 13+ olisivat saaneet juoda kahvia mutta vasta lukiossa alkoivat juoda jotain erikoiskahveja. Itse aloitin aamuisin juomaan maitokahvia kun sain vauvan 28v.

Vierailija
5/5 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotias juo makukahveja joskus. Aika harvoin. En nyt usko, että on ihan hirvittävän epäterveellistä, kun kyseessä on joku kerran kuukaudessa juttu.

Energiajuomia ei toivottavasti ala huomaan ikinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi