Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avomieheni on pihi

Vierailija
05.07.2024 |

Asumme pienessä kaksiossa huonolla alueella, mutta miehen mielestä tässä ei ole mitään vikaa, koska molempien työt suht lähellä ja meillä ei ole lapsia. Maksan vuokrasta puolet, vaikka mies tienää yli kaksinkertaisesti sen mitä minä.

Omia vanhempiaan myös häpeää/halveksuu, eikä ota näiden puheita rahankäytöstä tosissaan, koska hehän tienaavat vähemmän kuin hän. He siis tienaavat enemmän kuin minä, joten tuntuu pahalta. Viettää kuitenkin enemmän aikaa muiden sukulaistensa kanssa jos näillä on kesämökit tms. Myös minun vanhempieni mökille tulee ilomielin ja antaa kuvan, että ei ole pihi tarjoamalla näille jotain esim ostaa ja tekee ruuat. 

Ulkomailla ja viihteellä käymme aika harvoin, koska siihen menee liikaa aikaa ja rahaa. Kaiken uuden ostaminen on myös vaikeaa, kun miehen mielestä ei ole tilaa ja rahaa menee vain turhaan. Miehen palkka on suhteen aikana kaksinkertaistunut, mutta silti elintasomme on noussut vain todella vähän. 

Aina saan kuulla saman, että laittoi rahat sijoituksiin ja nyt ei ole varaa käydä viihteellä ennen seuraavaa palkkapäivää, koska voi tulla yllättävä lasku. Myös minun pitäisi mennä parempi palkkaisiin töihin sukulaisille niin voisimme hankkia omakotitalon, lapsen ja mennä naimisiin. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun miesystäväni on myös pihi, ja säästää rahaa kyseenalaisin keinoin. Meillä on omat asunnot, mutta mies viettää pääsääntöisesti aikaa luonani. Minulla on hieman pienempi palkka kuin hänellä. Minun koti on huomattavasti lähempänä työpaikkoja, joten miehellä säästyy pitkä penni kun ei tarvitse autoaan käyttää.

Mies ostaa kyllä ruokaa, mutta muuten majailee luonani ilmaiseksi. Kuulemma jos asuttaisi yhdessä, menisi kulut tietenkin puoliksi mutta nyt on molemmilla oman asunnon kulut. Mies unohtaa, että minulla menee enemmän vettä ja sähköä, kun suihkussa käyntiä ja pyykkiä on lähes tuplasti enemmän. Miehen mielestä tämä kuittaantuu ruualla (jota minä kyllä syön vähemmän). Mies tarjoutuu osallistumaan joihinkin juttuihin mutta sitten kun hankinnan aika oikeasti koittaa, se aikomus unohtuu.

Joo on keskusteltu tästä ja luultavasti suhde tulee päättymään. Ei siksi, että rahamäärä olisi edes niin suuri mutta a

Tosi hyvin kirjoitettu ja selitetty. Eli pointtina toi asenne ja tietty oletus, ettei tarvitse kantaa ns.kortta kekoon tasavertaisesti ja tarpeen niin vaatiessa. Tyyliin vanha ja jopa pyykit pilaava pesukone ok, koska se toimii eikä ole mennyt rikki. Olin tämmöisessä suhteessa ja sain tarpeekseni. Asumiskulut, ruoat jne maksettiin puoliksi (saman suuruiset tulot), mutta hankinnat kaatuivat näppärästi omaan niskaan, kun toinen luisti vastuusta. Ja kyllä, se on vastuun pakoilua, jos aikuinen ihminen keksii ties mitä tekosyitä, ettei tarvitse tehdä hankintoja. "Jos sua haittaa, niin osta uusi". Juu ostan kyllä, koska töissä ei voi vaatteet haista tunkkaiselta enkä riskeeraa kaikkien tekstiilien pilaantumista, joskaan olisi aivan typerää. Viittaus tuohon pyykinpesukoneen hankintaan.

Vierailija
22/28 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sinun viihteellä käyminen tarkoittaa? Baarissa dokaamista? Teatterissa käyntiä?

Kumpi vaan noista kävisi minulle.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat aviomiehesi rahoja. Itse voit elää omilla rahoillasi miten haluat. 

Voisin tehdä enemmän omilla rahoillani, mutta mieheni ei anna mennä yksin viihteelle.

-ap

Vierailija
24/28 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän olen minä. Itsekin olen tuollainen mies. Olen keskituloinen. 

Jos huonot ajat tulee, niin ensimmäisenä kärsivät he, jotka eivät ole eläneet tai oppineet elämään järkevästi.

Itse tienaan aivan hyvin, mutta en ostele juurikaan mitään ylimääräistä. Miksi ostaisin. Kiinakrääsää on jo maailma täynnä. Paikkoja olen nähnyt ihan tarpeeksi ja työn puolesta joudun matkustamaan enemmän kuin tarpeeksi.

Joka kuukausi jää reippaasti ylimääräistä rahaa ja sen laitan yleensä kasvamaan korkoa johonkin tuottavaan. Mutta syvempi merkitys on se, etten ole vuosiin miettinyt rahaa.

Rahalla ei ole minulle oikeasti väliä. Pidän itseni hyvässä fyysisessä kunnossa ja nautin asioista joista nautin. En mieti rahaa.

Entä jos sulla olisi tyttöystävä, joka ei ole nähnyt paikkoja ja matkustellut vielä juuri yhtään? Hänen toiveillaan ei ole

No saahan tyttöystävä matkustaa. Miksi toisen rahat pitää siihen sotkea? 

Vierailija
25/28 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin tehdä enemmän omilla rahoillani, mutta mieheni ei anna mennä yksin viihteelle.

-ap

Höpö höpö. Sen kun menet. 

Vierailija
26/28 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Suhde loppuisi siihen.

-ap

Vierailija
27/28 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Suhde loppuisi siihen.

-ap

Niin.

Vierailija
28/28 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti pihtailee kun on lapsia ja ei osta mitään uutta lapselle vaan sinä ostat kaiken pienestä äitiysrahasta. Eroatte sitten siinä vaiheessa.

Esittääköhän perheen elättäjää ja reilua kaikille muille ja on sinulle ja lapsille pihi pa*ka. Niin minun olisi pitänyt erota tuollaisesta seurusteluvaiheessa eikä kun on ne 2 lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi