Suomen terveydenhoito on täysi vitsi.
Jos menet päivystykseen niin siellä on ihan älyttömän pitkät jonot, joskus jopa päivän saat odottaa. Päivystys on siis paikka missä pitäisi päästä heti hoitoon ja se on tarkoitettu äkillisiin tilanteisiin.
Jos haluat lääkäriajan saada niin sinun on todella vaikea päästä lääkäriin, puhelimella jos varaat ajan niin saat jonottaa pitkiä aikoja ja lääkäri aika saattaa olla kuukauden päähän. Lääkäri sitten ei tee mitään vaan se ohjaa sinut erikoislääkärille.
Osastolle jos joudut niin siellä hoitajat on tylyjä ja jotkut jopa vihaa potilaita siellä.
Mikään ilmainen suomen terveydenhoito ei ole vaan aina tulee lasku ja veroja makselet jotta saat tätä "laadukasta" hoitoa.
Mitä mieltä te olette?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut uloste mustaa jo päälle viikon enkä keksi mitään syytä, miksi. Samaan aikaan päivä päivältä olen nukkunut enemmän.
Ohjeet käskee hakeutumaan hoitoon välittömästi. Mitäs tässä nyt sit tehdään?
Ei ne mua lähde kiireellisesti tutkimaan, varmaan nauraa pois.
Kuulostaa siltä, että vuodat suolistoon. Menisin heti päivystykseen, ottavat verikokeet ja sen mukaan jatkot.
Vierailija kirjoitti:
Meidän terveydenhoitomme on mitoitettu tietylle ihmismäärälle, ja kun systeemiin tule 100 000 ihmistä ulkomailta tulkkaustarpeineen, niin se vaan ei kestä vaan romahtaa.
Tämä on matemaattinen fakta, vaikka kuka mitä muuta vain väittäisi.
Ikääntyvä väestö aiheuttaa sen että terveydenhoitoon tarvitaan enemmän henkilöstöä. Suomessa pitäisi kouluttaa enemmän lääkäreitä,sairaanhoitajia ja lähihoitajia.
Mammat keksii ja googlaa vaivoja, tekee fb-ryhmissä keskenään diagnooseja. Samat mammat valittavat täällä kun ei pääse heti hoitoon.
Aloittaja kuvaa hyvin tämän päivän terveydenhuoltoa. Muutos alkoi 1990-luvulla. Mitä enemmän yksityinen terveydenhuolto on kasvanut, sen kylmempää kyyti on ollut julkisen sektorin perusterveydenhuollossa.
Olen työssäkäyvä, mutta työterveyshuolto pitäisi räjäyttää ilmaan ja rakentaa kaikille kansalaisille yhdenvertainen perusterveydenhuolto; samalla Mehiläisen, Terveystalon ja Pihlajalinnan kartelli purkaa pilkkomalla nämä yritykset.
Ja jos joku kuvittelee, että yksityinen terveydenhuolto on jotenkin parempaa, niin lol... Mehiläisessä osataan rahastaa, mutta ei haluta hoitaa.
Vierailija kirjoitti
Jos ei tarvitse välittömästi apua niin miksi se on tullut päivystykseen?
Kun "normaalliääkärille" ei ainakaan helsingissä saa aikaa ennen kuin 3kk päähän. He siellä puhelimessa ohjeistavat menemään päivystykseen
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kuvaa hyvin tämän päivän terveydenhuoltoa. Muutos alkoi 1990-luvulla. Mitä enemmän yksityinen terveydenhuolto on kasvanut, sen kylmempää kyyti on ollut julkisen sektorin perusterveydenhuollossa.
Olen työssäkäyvä, mutta työterveyshuolto pitäisi räjäyttää ilmaan ja rakentaa kaikille kansalaisille yhdenvertainen perusterveydenhuolto; samalla Mehiläisen, Terveystalon ja Pihlajalinnan kartelli purkaa pilkkomalla nämä yritykset.
Ja jos joku kuvittelee, että yksityinen terveydenhuolto on jotenkin parempaa, niin lol... Mehiläisessä osataan rahastaa, mutta ei haluta hoitaa.
Yksityisellä puolella lääkärit tienaa valtavia summia verrattuna julkiselle puolelle. Julkiselle puolelle jää ne "jämälääkärit" töihin. Olen samaa mieltä siinä että yksityinen terveydenhuolto pitäisi purkaa ja pitäisi rakentaa sellainen terveydenhuolto joka kohtelee kaikki tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Kun "normaalliääkärille" ei ainakaan helsingissä saa aikaa ennen kuin 3kk päähän. He siellä puhelimessa ohjeistavat menemään päivystykseen
Onko tosiaan näin? Minä olen ajatellut niin että päivystykseen mennää silloin jos tarvitsee välitöntä hoitoa. Taidan siis tästä lähtien mennä päivystykseen jos ne siellä vaikka uusisi reseptit ja kirjoittasivat saikkua.
Mitä mieltä olette?
Sitä mieltä että tämä demarisyöpä pitää ajaa alas VÄLITTÖMÄSTI! Sen jälkeen aloitetaan puhaalta pöydältä ILMAN ensimmäistäkään demarin perkelettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivystyksessäkin priorisoidaan potilaat tilanteen mukaan. Toinen tarvitsee välittömästi apua, toinen voi odottaa pitempään.
Ongelma on se että ihmisiä menee päivystykseen sellaisten asioiden takia mitkä ei vaadi akuuttia hoitoa.
Tämä.
Jotkut menee päivystykseen jonkun yskän tai haavan takia. Minun mielestä päivystys on juuri sitä varten että sinne mennään juuri silloin kun ihminen tarvitsee hoitoa heti eli jos ihminen on on hengenvaarassa.
no ei kai sinne kukaan hengenvaarassaoleva lähde jonottamaan tuntikausiksi, jotta saisi parhaimmillaan buranareseptin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne ulkolaiset hoitajat on aina niin ystävällisiä ja ammattitaitoisia? Ne kiukuttelevat ja ammattitaidottomat hoitajat on aina suomalaisia hoitotohenkilökuntaa. Suomalainen hoitoväki on kuin naama sillä kuuluisalla norsun v*tulla ja ulkolainen hoitaja on ystävällinen eikä se kohdista pahaa oloaan potilaisiin.
Potilaan asia häiritsee feispuukin käyttöä.
Ja pullan mussunnassuttamista sekä sen ohessa tapahtuvaa kälätystä.
Vierailija kirjoitti:
Päivystyksessäkin priorisoidaan potilaat tilanteen mukaan. Toinen tarvitsee välittömästi apua, toinen voi odottaa pitempään.
Mulla oli nuorempana kurkkupaise. Kävin päivystyksessä kolme kertaa. Viimeisellä kerralla hengitys vinkui enkä ollut pystynyt syömään mitään pariin viikkoon kun nielu oli niin pahasti turvonnut. Päivystyksestä ei ollut viimeisellä nään kerralla mitään apua. En siis pystynyt puhumaan enää itse.
Mutsi hermostui ja ajoi mut yksityiselle heti. Sanottiin että ihme kun olet elossa enää, huomenna et enää olisi jos et ois tullut.
Itsekinhän olisin varmaan vaan sinnitellyt ja nukkuessa tukehtunut siihen ja äiti olis löytänyt ruumiin aamulla.
Eikö näiden ammattilaisten tulisi osata arvioida kuka on kiireellinen ja kuka ei?
Vierailija kirjoitti:
Mammat keksii ja googlaa vaivoja, tekee fb-ryhmissä keskenään diagnooseja. Samat mammat valittavat täällä kun ei pääse heti hoitoon.
itse suomessa on diagnoosinsa tehtävä, kun julkinen terveydenhoito on huono vitsi
Eräs henkilö kertoi, että hänen täti asuu Turussa ja kun hänen piti muutaman päivän sisällä käydä verikokeessa, oli Raisiossa lähin laboratorio johon sai ajan, muut paikat oli buukattu täyteen viikoksi eteenpäin.
Ei ole täällä Helsingissä.- ikinä mitään jonoa ollut ja aina päässyt alle tunnnissa hoitoon.
Tunti on pitkä aika kun sydän tilttaa joten....
Suomessa ennen toimi terveydenhoito, joka kaupungissa oli oma terveyskeskus missä oli lääkäri. Nykyään kaikki on keskitetty, johtoporrasta tullut entistä enemmän ja mikään ei meinaa toimia. Keskittämisen piti tuoda säästöjä mutta miksi samalla terveydenhoito valittaa rahapulasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on uskonut mitä Yths:n Töölön hoitaja on sille sanonut?
Yths:n Töölön hoitaja antaa lääkäriajan 5 päivän päähän. Potilas sanoo, että eihän tämä asia niin kauan voi odottaa vaan aika pitää antaa huomiselle tai ylihuomiselle. Yths:n Töölön hoitaja sanoo, että no mene päivystykseen. Yths:n järjestämisvastuulla on mm. hoito, joka pitää järjestää 1-7 päivän kuluessa. Sanomalla taikasanan päivystys Yths vierittää vastuun pois itseltään.
Tai jos potilas varaa Yths:n Töölön toimipisteessä aikaa ultraäänitutkimukseen, joka on ohjelmoitu kuukausia jatkuneen kivun vuoksi. Ajanvarauksessa sanotaan, että aika on parin kuukauden kuluttua. Potilas sanoo, että ei tämä niin kauan voi odottaa. Yths:n Töölön toimipisteen ajanvaraaja vastaa, että mene päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne ulkolaiset hoitajat on aina niin ystävällisiä ja ammattitaitoisia? Ne kiukuttelevat ja ammattitaidottomat hoitajat on aina suomalaisia hoitotohenkilökuntaa. Suomalainen hoitoväki on kuin naama sillä kuuluisalla norsun v*tulla ja ulkolainen hoitaja on ystävällinen eikä se kohdista pahaa oloaan potilaisiin.
Lähdin tätä miettimään. Ainoa psykiatri joka mua on halunnut hoitaa, kuunnella ja yrittää auttaa ja ratkaista on ollut venäläinen. Itsellä oli hänen kanssaan hieman kuullun ymmärtämisen kanssa vaikeaa aksentin takia mutta ehdottomasti tässä 10 vuoden sisään humaanein kokemus lääkäreistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole täällä Helsingissä.- ikinä mitään jonoa ollut ja aina päässyt alle tunnnissa hoitoon.
Mikäs höyrypää siellä? Ilmeisesti joku mt-tapaus, jotka menevät ehkä jonon ohi?
Hammaslääkärissä on myös pitkät jonot ja sinne on vaikea päästä. Mä koitin talvella varata aikaa hammaslääkäriin ja se aika tuli kesäkuulle.
Potilaan asia häiritsee feispuukin käyttöä.