Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen terveydenhoito on täysi vitsi.

Vierailija
05.07.2024 |

Jos menet päivystykseen niin siellä on ihan älyttömän pitkät jonot, joskus jopa päivän saat odottaa. Päivystys on siis paikka missä pitäisi päästä heti hoitoon ja se on tarkoitettu äkillisiin tilanteisiin.

Jos haluat lääkäriajan saada niin sinun on todella vaikea päästä lääkäriin, puhelimella jos varaat ajan niin saat jonottaa pitkiä aikoja ja lääkäri aika saattaa olla kuukauden päähän. Lääkäri sitten ei tee mitään vaan se ohjaa sinut erikoislääkärille. 

Osastolle jos joudut niin siellä hoitajat on tylyjä ja jotkut jopa vihaa potilaita siellä. 

Mikään ilmainen suomen terveydenhoito ei ole vaan aina tulee lasku ja veroja makselet jotta saat tätä "laadukasta" hoitoa.

Mitä mieltä te olette?

Kommentit (146)

Vierailija
61/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta toimii hyvin.soitin työterveyteen ni heti vastattiin ja kysyttiin kerkeetkö 40min päästä.

taitaa olla kela porukan juttui mut ne voiki odottaa siulle mun puolesta vaik viikon.

Vierailija
62/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole täällä Helsingissä.- ikinä mitään jonoa ollut ja aina päässyt alle tunnnissa hoitoon.

Mikäs höyrypää siellä? Ilmeisesti joku mt-tapaus, jotka menevät ehkä jonon ohi?

Miki Liukkonen? 

No sielläpä toinen höyrypää, Liukkonen ei enää ole tässä maailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehdukset ja muut hoidetaan mutta jos on jotain vähänkin epämääräisempää niin kukaan ei tiedä mistä johtuu ja miten voisi hoitaa. Naistenvaivoihin ei saa apua. Mullakin endometrioosi jyllänny elimistössä ja kohta tekee mut lapsettomaksi. Kun ei hoideta niin ei hoideta. Hoitoa ei saa kohta varmaan enää rahallakaan.

Vierailija
64/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut uloste mustaa jo päälle viikon enkä keksi mitään syytä, miksi. Samaan aikaan päivä päivältä olen nukkunut enemmän.

Ohjeet käskee hakeutumaan hoitoon välittömästi. Mitäs tässä nyt sit tehdään?

Ei ne mua lähde kiireellisesti tutkimaan, varmaan nauraa pois.

JOs et edes yritä päästä hoitoon, totta, jäät ilman hoitoa. Soitat terveysaseman numeroon tai kirjoitat oireesi  klinik:hin, oireittesi kiireellisyys arvioidaan, ja sinut ohjataan hoitoon. Toimi!

Vierailija
65/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksaa enää veroja tähän paskapaikkaan joka ei omiaan hoida?

Vierailija
66/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verot EI OLE neuvoteltavissa, eikä varsinkaan vapaaehtoisia. Sinun rahat on meidän rahoja! Suomalaisten edun ajatteleminen on rasismia.

T. demarisyöpäläiset.

Vierailija
67/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et sä mitään veroja maksakkaan kela pelle.

Vierailija
68/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt herranjumala hengenhädässä menkö päivystykseen! Kun on hengenhätä, niin soita 112. 

Mutta yleisesti ottaen perusterveydenhuolto on Suomessa täysi vitsi. Puolisolle tyrkytettiin kuukausien ajan kipuihin  buranaa, sitten ehdotettiin fysioterapiaa, ja kun lopulta tutkittiin (kun kivut kävivät aivan sietämättömiksi), niin löytyi kirjaimellisesti luihin ja ytimiin asti levinnyt syöpä. Sekin olisi varmaan pitänyt itse osata diagnosoida että olisi päässyt aiemmin hoitoon, mutta ei käynyt mielessäkään.

Mitä varten se päivystys sitten on? 

112: mm. voimakas rintakipu, tukehtuminen, halvausoireet, äkilliset aistipuutokset, isommat tapaturmat ja nnettomuudet

päivystys: mm. lievempi rintakipu joka ei helpota levossa, hengenahdistus, äkilliset turvotukset, tapaturmat jos pystyy itse kävelemään mutta ei odottamaan seuraavaan arkipäivään, selittämätön korkea (yli 39 astetta) kuume, yleisvoinnin heiketyminen (ei pääse sängystä ylös), verenvuoto joka ei tyrehdy (myös suolistosta, esim. mustat ulosteet), sekavuus, harhat, raiskaus, pahoinpitelyt, mm.

Vierailija
69/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoppa muuta. Muun väriset saavat jopa tulkin avustuksella hoitoa.

Vierailija
70/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystyksessäkin priorisoidaan potilaat tilanteen mukaan. Toinen tarvitsee välittömästi apua, toinen voi odottaa pitempään.

Ongelma on se että ihmisiä menee päivystykseen sellaisten asioiden takia mitkä ei vaadi akuuttia hoitoa. 

Tämä. 

Jotkut menee päivystykseen jonkun yskän tai haavan takia. Minun mielestä päivystys on juuri sitä varten että sinne mennään juuri silloin kun ihminen tarvitsee hoitoa heti eli jos ihminen on on hengenvaarassa. 

Ambulanssi jos on hengenvaara !

Vierailija
71/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verot mitä maksat valuu lähinnä rikkaiden taskuun eli johtajien ja hyväpalkkaisten virkamiesten taskuihin. Jämärahoilla ja velkarahalla tämä yhteiskunta pyörii.

Vierailija
72/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minusta toimii hyvin.soitin työterveyteen ni heti vastattiin ja kysyttiin kerkeetkö 40min päästä.

taitaa olla kela porukan juttui mut ne voiki odottaa siulle mun puolesta vaik viikon.

Sinä maksat verotuksessasi niiden pyörätuoliin loppuiäksi joutumisen ja elinikäiset palvelut, kaikki kulut mitä aiheutuu hoitamatta jättämisestä.

Vierailija
73/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä maksat verotuksessasi niiden pyörätuoliin loppuiäksi joutumisen ja elinikäiset palvelut, kaikki kulut mitä aiheutuu hoitamatta jättämisestä.

ja sä et maksa mistään mitään vaan saat kaiken ilmasiks kelasta

Vierailija
74/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta kannattaa syyttää poliittisia päättäjiä. Tämä ei ole missään nimessä kenenkään terveydenhuollon työntekijän vika.

Vierailija
75/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitamatta jättäminen on se nykyajan must juttu

Vierailija
76/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle, puoliso on leikattu julkisessa sairaalassa pääkaupunkiseudulla neljä kertaa kymmenen vuoden aikana, kaksi vakavampaa leikkausta, kaksi korjausleikkausta. Ettäkö ei toimi? Kaksi kertaa on jouduttu soittamaan ambulanssi, molemmilla kerroilla ottivat kyytiin, ei tullut nuhteita.

Itse kyllä talvella sain ajan lääkärille vasta kuukauden päähän, mutta nyt mulla on ollut lääkitys vaivaani puolisen vuotta, ja kerran puhelinajan kautta säädettiin annostusta. En valita.

Vierailija
77/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta kannattaa syyttää poliittisia päättäjiä. Tämä ei ole missään nimessä kenenkään terveydenhuollon työntekijän vika.

Miten poliittiset päättäjät voi tehdä hoitohenkilökunnasta ammattitaitoista ja ystävällistä?

Vierailija
78/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana lääkärit ei edes koske potilaaseen vaan ne näpyttää tietokonetta ja tietokone kertoo mikä resepti potilaalle annetaan.

Vierailija
79/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitamatta jättäminen on se nykyajan must juttu

Tämä on sitä parasta säästöä.

Vierailija
80/146 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vali vali ap punikki muuta venäjälle siellä saat nopeasti lopetus piikin tai kuulan niskaasi. miksi suomessa kidut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan