Suomen terveydenhoito on täysi vitsi.
Jos menet päivystykseen niin siellä on ihan älyttömän pitkät jonot, joskus jopa päivän saat odottaa. Päivystys on siis paikka missä pitäisi päästä heti hoitoon ja se on tarkoitettu äkillisiin tilanteisiin.
Jos haluat lääkäriajan saada niin sinun on todella vaikea päästä lääkäriin, puhelimella jos varaat ajan niin saat jonottaa pitkiä aikoja ja lääkäri aika saattaa olla kuukauden päähän. Lääkäri sitten ei tee mitään vaan se ohjaa sinut erikoislääkärille.
Osastolle jos joudut niin siellä hoitajat on tylyjä ja jotkut jopa vihaa potilaita siellä.
Mikään ilmainen suomen terveydenhoito ei ole vaan aina tulee lasku ja veroja makselet jotta saat tätä "laadukasta" hoitoa.
Mitä mieltä te olette?
Kommentit (146)
Päivystyksessä huudetaan, miksi et tullut aiemmin.
Kun pääset kotiin ja yrität varata jatkoja, terveyskeskuksessa sanotaan katellaan tai ei oo.
Päivystyksessä huudetaan, miksi et hoitanut asiaa kuntoon terveyskeskuksessa.
Piiri pieni pyöri......
Yhteiskunta vetelee viimeisiä. Terveyspalvelut ei toimi. Normi on hoitovirheet tai täysi hoitamattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa mieltä. Sitten lopuksi päädyt yksityiselle, missä sinut leikataan.
Mä ite olen työelämässä, olen julkisella puolella käynny hoidossa sairauteni takia. Nyt he tajusi että minullahan on työterveys joten julkiselta puolelta kehotettiin menemään työterveyteen. Meneeköhän tämä ihan lakien mukaan? Miksi makselen veroja kun minut ohjataan työterveyteen?
Sä voit sanoa ihan itse, kumpaan haluat mennä. Ei sitä terveyskeskus päätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole täällä Helsingissä.- ikinä mitään jonoa ollut ja aina päässyt alle tunnnissa hoitoon.
Mikäs höyrypää siellä? Ilmeisesti joku mt-tapaus, jotka menevät ehkä jonon ohi?
Miki Liukkonen?
Christiiina kirjoitti:
Eräs henkilö kertoi, että hänen täti asuu Turussa ja kun hänen piti muutaman päivän sisällä käydä verikokeessa, oli Raisiossa lähin laboratorio johon sai ajan, muut paikat oli buukattu täyteen viikoksi eteenpäin.
Sote ei tosiaan toimi. Minä loukkasin olkapään ja menin terkkariin. Oli sen verran myöhäinen iltapäivä, että röntgen oli ehtinyt mennä kiinni. Lääkäri kirjoitti lähetteen kuvaukseen kahden viikon kiireellisyysajalla. Itse piti sinne kuvaukseen tilata aika. Kun soitin, niin selvisi, että koko omalla sote-alueella missään yksikössä ei ole vapaita aikoja yli kuukauteen. Sitten soitin omaan tk:een ja sanoin, että pakko kuvata ja mitä tehdään. Se hoitaja vastasi, että tule huomenna siihen aikaan, ja laitetaan jonon väliin. Voit joutua odottelemaan. Kävin kuvassa. Olkapää oli murtunut. Jatkot kestikin sitten yli vuoden. Siis lisäkäynnit.
Vierailija kirjoitti:
Terveystalolla hoitoa saa nopeasti ja helposti. Miksi ette mene yksityiselle?
Ai siellä "arvaustalollako" niin nopeasti ja helposti ja vielä oikealla diagnoosillakin??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne ulkolaiset hoitajat on aina niin ystävällisiä ja ammattitaitoisia? Ne kiukuttelevat ja ammattitaidottomat hoitajat on aina suomalaisia hoitotohenkilökuntaa. Suomalainen hoitoväki on kuin naama sillä kuuluisalla norsun v*tulla ja ulkolainen hoitaja on ystävällinen eikä se kohdista pahaa oloaan potilaisiin.
Potilaan asia häiritsee feispuukin käyttöä.
Ja pullan mussunnassuttamista sekä sen ohessa tapahtuvaa kälätystä.
Josta tuleekin väkisinkin vain mieleen, että miksi hoitelijaiset on nykyään kaikki jäätäviä talipalloja ja joista näkee jo matkojen päähän sen demariharppuuden ja femakkoisuuden?
Sekä sen että, ollaan kyllä muiden piikkin vailla koko ajan jotain ja vain itselle enemmän, mutta itse ei vaivauduta pitämään huolta omasta painostaan tai työnsä tuottavuudesta?
Keusoten alueella on hammashoidon jonossa yli 17 000 ihmistä. Luitte oikein. Ennen Marinin hallituksen Kela-korvausten leikkaamista, jonossa oli n. 9000 ihmistä. Leikkaamisen jälkeen määrä melkein kaksinkertaistui. Itsekin olen jonossa, mutta nyt olen menossa yksityiselle, kun saa jälleen korvausta.
Kokemuksia on laidasta laitaan. Itse olen saanut hyvää hoitoa mt-oireiluuni ja kirurgisen operaation jälkeen hoitajat olivat kilttejä.
Mutta kyllä näki osastolla, että työntekijöillä oli aivan liian kiire ja ihmisiä puskettiin kotiinsa, jos suinkin vain tolkuissaan oli.
Ei vaan nämä turhan saikuttajat niiskunenät tukkivat koko helahoidon.
Suomi oli ennen oikeasti hyvä maa asua ja elää, täällä on 2000 luvullu onnistuttu pilaamaan kaikki hyvä. Joskus 1970-1990 aikana suomi oli varmasti yksi maailman parhaista maista.
Niinpä. Esim nuo "kauneusleikkauksissa" turkissa ravaavat tyypit pitäisi kylmästi siirtää jonnekin jonon hännille joiden komplikaatiot jne hoidetaan vasta sitten kun enää ei ole tavallisia, oikeita potilaita.
Nuo muista piittaamattomat perkeleet perse- ja tissisuurennoksineen hoitakoon terveysongelmansa yksityisellä puolen tai kuolkoon pois. Aivan sama.
Oon käynyt ottamassa magneettikuvat yksityisellä ja lähettänyt dvd:n ortopedian polille. Tuli anestesialappu täytettäväksi jossa oli mm. että pääsetkö leikkaukseen jos tulee peruutusaika (päiväkirurginen operaatio). Ihan hyvin tuo toimi.
Älkää nyt herranjumala hengenhädässä menkö päivystykseen! Kun on hengenhätä, niin soita 112.
Mutta yleisesti ottaen perusterveydenhuolto on Suomessa täysi vitsi. Puolisolle tyrkytettiin kuukausien ajan kipuihin buranaa, sitten ehdotettiin fysioterapiaa, ja kun lopulta tutkittiin (kun kivut kävivät aivan sietämättömiksi), niin löytyi kirjaimellisesti luihin ja ytimiin asti levinnyt syöpä. Sekin olisi varmaan pitänyt itse osata diagnosoida että olisi päässyt aiemmin hoitoon, mutta ei käynyt mielessäkään.
Hakeudut hoitoon välittömästi, pääset. Musta uloste viittaa verenvuotoon suolistossa. T. sh
Kipeä jalka oli mikä vaati leikkaushoitoa. Vuonna 2022 joulukuussa siirryin leikkausjonoon ja leikkaukseen pääsin 2023 heinäkuussa. Noin 7kk kesti että pääsin leikkaukseen.
Suomessa saa erinomaista hoitoa. Onhan se nyt selvää, että etenkin päivystyksissä on jonoa. Ihmiset odottavat, että kaike pitäisi tulla automaattina ja kaikkimulleheti. Aina on joku, joka on vielä sairaampi ja suuremmassa hädässä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt herranjumala hengenhädässä menkö päivystykseen! Kun on hengenhätä, niin soita 112.
Mutta yleisesti ottaen perusterveydenhuolto on Suomessa täysi vitsi. Puolisolle tyrkytettiin kuukausien ajan kipuihin buranaa, sitten ehdotettiin fysioterapiaa, ja kun lopulta tutkittiin (kun kivut kävivät aivan sietämättömiksi), niin löytyi kirjaimellisesti luihin ja ytimiin asti levinnyt syöpä. Sekin olisi varmaan pitänyt itse osata diagnosoida että olisi päässyt aiemmin hoitoon, mutta ei käynyt mielessäkään.
Mitä varten se päivystys sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Hakeudut hoitoon välittömästi, pääset. Musta uloste viittaa verenvuotoon suolistossa. T. sh
Viittasin siis siihen joka pohti että hänet nauretaan ulos tällä oireella. Ei naureta. Maallikon on vaikea tunnistaa vakavia oireita, mutta kyllä ne terveydenhuollossa useimmiten tunnistetaan. Virheitäkin toki sattuu, kun siellä on ihmisiä töissä ja tiukka paine hoitaa kiireellisesti vain kiireellistä hoitoa tarvitsevat, jotta resurssit riittävät siihen.
Sit kun itse keksii syyn ja nimen vaivalleen niin on "hoitovastainen" ja vielä varmemmin ei saa mitään hoitoa.