Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako neuvolan sisällön valita?

Vierailija
05.07.2024 |

Vai pitääkö mennä yksityiselle? 

En tarvitse/halua kuin verikokeet, virtsanäytteet ja yhden ultran. Onnistuuko tällainen rajaus tai uskaltaako asiasta ylipäänsä kysyä neuvolasta? 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen synnyttänyt kolme lasta, kaikkia ultrattu sekä julkisella että myös yksityisellä aina kun on ollut huoli. Kaikista tuli terveitä hienoja ihmisiä, kunnon kansalaisia eikä mitään diagnooseja - nyt parikymppisiä. Toivoisin, ettet pelottelisi täällä muita odottavia äitejä, varsinkin kun nyt ei niitä pyydettyjä vaaraoletuksia tänne ole saatu. Ultraaminen on hyödyllistä, sillä voidaan löytää ajoissa asioita, joita vielä ehditään kohentaa, tai valmistautua jos jokin asia on edessä synnytyksen jälkeen.  Mutta ei pelottelua neuvolalla tai ultralla, lopeta. Voit itse toimia kuten haluat, mutta anna toistenkin toimia kuten haluavat, ilman turhaa stressiä.

En ole pelotellut ketään, vaan neuvola on pelotellut monia äitejä ja kohdellut huonosti. Se, että sinulla on hyviä kokemuksia tai ettei tässä ketjussa niitä huonoja kokemuksia ole montaa, ei poista tätä faktaa. Ja m

Totesit vaan aiemmassa kommentissasi että ultrauksesta on paljon haittaa, muttet halunnut luotettavia lähteitäsi enempää avata. Sen verran helposti lähdet myös uhriutumaan, että ehkä se yksityinen on oikea paikka sulle.

Vierailija
42/44 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista. 

Verenpainetta voin seurata itse enkä näe toistuvia ultria riittävän hyödyllisinä haittoihin nähden. 

Vapaaehtoisuus ja itsemääräämisoikeus ei taida toteutua riittävästi julkisella puolella, joten ehkä menen suosiolla yksityiselle niin säästyn turhalta holhoamiselta ja lasu-uhkauksilta. Minulla on sellainen tuntuma, että neuvolan kanssa asioidessa ei stressi ainakaan vähene, jos keksivät uhkailla milloin milläkin asialla. 

Ap

Mitä on ultran haitat? Ihan siis tutkitut, ei mitkään q-anon porukoiden väittämät?

Ja lisäkommenttina: ei sinne neuvolaan tarvitse mennä ollenkaan. Sen kun ostat yksityiseltä ne mitä haluat. Toki sit ei tuu rahulia yhteiskunnalta, mutta sehän se vasta vallan väline onkin, eiks je?

Sulla on väärät tiedot. Äitiyspakkaus tai sen vaihtoehtona saatava rahuli tulee ihan normaalisti myös yksityislääkärin todistuksella. Muihin rahoihin sitä ei edes tarvita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut neuvolasta yhtään mitään. Kotona voin punnita itseni, kotona voin tehdä tarvittavat virtsakokeet, verikokeet ei kerro mistään muusta olennaisesta kuin mahdollisesta anemiasta (ja verikoehan on vain raskauden alussa, labralähetettä varten ei tarvittaisi kuin puhelinsoitto) ja osaan itse lukea senhetkiset ravintosuositukset. Meillä ei neuvolassa ultrata lainkaan, sitä varten piti istua päivä keskussairaalan äitipolilla odottamassa vuoroa, jota ei sitten tullutkaan, koska "meillä on pulaa henkilökunnasta, anteeksi, että tuli turha käynti". Uutta aikaa ultraan en saanut, koska raskaus olisi ollut liian pitkällä suhteessa siihen, mitä piti katsoa.

Neuvolassa ei uskottu, että lapsi on perätilassa, joten sektionkin jouduin taistelemaan yksityisen neuvolan ultrakuvien avulla.

Joo mittaukset voit tehdä itse, mutta mitä sillä tiedolla sitten teet? Osaatko yhtä paljon tai enemmän kuin koulutettu terveydenhuollon väki? Pääsetkö tarvittavaan jatkohoitoon oman diagnoosisi perusteella? Kummallista ammattitaidon ja palvelujärjestelmän väheksymistä.

Vierailija
44/44 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet terveydenhuollossa työskentelevät ultraavat raskaana olevia puolisoaan usein. He varmasti jättäisivät oman lapsen ylimääräiset ultrat väliin jos niitä oikeasti olisi edes riski johonkin pieneen haittaan. 

-sivusta seurannut-

Onko tämä ihan laillista? Käyttää työpaikan välineitä oman perheen hoitoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi