En harrasta liikuntaa, kun pysyn hoikkana muutenkin
En siis käy edes kävelyllä tms, kun ei ole tarvetta. Ja onneks ei tarviikaan, inhoan nimittäin kaikkea urheilua..
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Liikunnasta on muitakin etuja kuin painonhallinta.
Kuten?
Ap
Ehkä olet aika nuori. Lihaskunnon ylläpito käy tärkeämmäksi kun ikää tulee. Se on totta että kova liikunta ei välttämättä laihduta, energiavaje kun on korvattava syömällä.
Liikunnalla on varsin vaikutusta painonhallintaan. Itse laihduin ruokavaliomuutoksella lisäämättä yhtään liikuntaa. Paremminkin alkuun liikunta väheni yhden lihasvamman takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten?
Ap
Terveys
Vierailija kirjoitti:
Liikunnalla on varsin vaikutusta painonhallintaan. Itse laihduin ruokavaliomuutoksella lisäämättä yhtään liikuntaa. Paremminkin alkuun liikunta väheni yhden lihasvamman takia.
siis varsin vähän.
Kiva kun huomaa kirjoitusvirheen vasta siinä vaiheessa, kun painaa lähetä-nappia
En minäkään painonhallinnan takia liiku. Pysyyhän sitä hoikkana muutenkin kun ei syö liikaa. Liikun terveyden ja hyvinvoinnin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten?
Ap
Terveys, hyvinvointi ja arjen jaksaminen. Se on mielenkiintoista kuinka sopiva fyysinen kuormitus kasvattaa energiatasoa.
Sulla voi silti olla sisäelinten ympärillä rasvaa, vaikka olisit hoikka, ja se on paljon haitallisempaa, kuin ihonalainen rasva. Tyypillistä juuri liikkumattomilla.
Heikko lihaskunto altistaa monille terveysongelmille pitkällä tähtäimellä.
Liikunta vaikuttaa myös vahvasti aivoihin, kognitiivinen suorituskyky heikkenee liikkumattomalla. Lisäksi vaikuttaa stressiin, mielialaan ja unenlaatuun.
Liikkumattomuus voi jopa nostaa syöpäriskiä.
Nuorena sitä ajattelee noin. Kun neljäkymppiä lähestyy ja näet itsesi odottamatta jostain kokovartalopeilistä huonossa kulmassa, alkaa liikunta kummasti kiinnostaa.
Sama. Harrastin urheilua miessukulaisten ja -tuttujen painostuksesta aikanaan, mutta lopetin heti kun sain etäisyyttä heihin. Lihasten kasvattaminen on omanlaistaan ylensyöntiä. Kertoo vakavista haasteista sopeutua nykyaikaan ja matalasta aivojen kehityksestä, jos pitää lihaksia hyvänä sijoituskohteena
Sen verran liikutaan, mitä tarvitsee. Jos tarve kasvaa, liikuntaa voi lisätä sen mukaisesti
Vierailija kirjoitti:
Nuorena sitä ajattelee noin. Kun neljäkymppiä lähestyy ja näet itsesi odottamatta jostain kokovartalopeilistä huonossa kulmassa, alkaa liikunta kummasti kiinnostaa.
Mä olen 43v enkä harrasta liikuntaa. Hyvältä näyttää peilissä.
Mauno Koivisto aikoinaan sanoi sen hyvin, että liikunta on fyysisesti hyödyllistä, mutta henkisesti välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten?
Ap
Terveys, hyvinvointi ja arjen jaksaminen. Se on mielenkiintoista kuinka sopiva fyysinen kuormitus kasvattaa energiatasoa.
Lihaksiin varastoituu jotain sokeria, kyllä. Tämän vuoksi esim. Aamuliikunta energisoi, vaikka ei olisi syönyt sitä ennen. Liikunta vapauttaa lihakseen varastoidun energian
En vaan näe pointtia kuormittaa kehoani turhaan. Mikä idea on maksimaalisessa voimassa tai energiassa? Mitä sillä energialla tosiasiassa tekee? Työelämään olin urheillessanni AIVAN liian energinen, siitä oli jopa ongelmia. Puhumattakaan työttömänä, kun rahaakin on rajallisesti, miksi ylläpitää turhia kulutusprosesseja?
Vierailija kirjoitti:
Mauno Koivisto aikoinaan sanoi sen hyvin, että liikunta on fyysisesti hyödyllistä, mutta henkisesti välttämätöntä.
Ei ole. Munkit iikkuvat vain vähän, ja ovat henkisesti paljon maunoa kehittyneempiä. Jumppailu on kalluille
Painonnousun ehkäisy on helpompaa kuin laihduttaminen. Noin 2000 kcal viikoittaisen liikunnalla aikaansaadun energiankulutuksen on havaittu olevan yhteydessä hyvään painonhallintaan ja lihavuuden ehkäisyyn. Tämä vastaa noin tunnin reipasta kävelyä päivittäin.
Liikunta on hyvin tärkeää ylipainoisten ja lihavien terveyden ja fyysisen kunnon kannalta, vaikkei sillä olisikaan merkittäviä vaikutuksia itse painoon. Tutkimusten mukaan kuolleisuus ja sairastavuus ovat selvästi vähäisempiä hyväkuntoisilla lihavilla kuin huonokuntoisilla lihavilla.
Liikunta ilman painon vähenemistäkin voi mm.
parantaa rasva- ja sokeriaineenvaihduntaa
lievittää kroonista lieväasteista tulehdusta
alentaa verenpainetta.
Puhumattakaan liikunnan psyykkiseen puoleen tuomasta hyödystä. Itselläni ei ole tarvetta laihtua. Liikun kuitenkin joka päivä ihan oman hyvän oloni takia. Joskus tuntuu että ei nyt kyllä huvittaisi mutta kohta kun menee vaikka metsään hyvä olo vyöryy päälle ja mieli kevenee. Syön myös terveellisesti enkä tupakoi enkä käytä alkoa.
Täytän syyskuussa 70 ja kuntoni on erittäin hyvä. Ei sairauksia, selän ja nivelten kanssa tosin ongelmaa välillä raskaan työn tuomina haittoina (sairaanhoitaja) mutta liikunta auttaa niihinkin. Pysyn vetreänä ja jaksan kun pidän itsestäni huolta. Ja kilpirauhasen vajaatoiminta on ollut yli 30 vuotta jonka takia painoa ei ole tullut grammaakaan ylimääräistä. Lääkitys kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Painonnousun ehkäisy on helpompaa kuin laihduttaminen. Noin 2000 kcal viikoittaisen liikunnalla aikaansaadun energiankulutuksen on havaittu olevan yhteydessä hyvään painonhallintaan ja lihavuuden ehkäisyyn. Tämä vastaa noin tunnin reipasta kävelyä päivittäin.
Liikunta on hyvin tärkeää ylipainoisten ja lihavien terveyden ja fyysisen kunnon kannalta, vaikkei sillä olisikaan merkittäviä vaikutuksia itse painoon. Tutkimusten mukaan kuolleisuus ja sairastavuus ovat selvästi vähäisempiä hyväkuntoisilla lihavilla kuin huonokuntoisilla lihavilla.
Liikunta ilman painon vähenemistäkin voi mm.
parantaa rasva- ja sokeriaineenvaihduntaa
lievittää kroonista lieväasteista tulehdusta
alentaa verenpainetta.
Puhumattakaan liikunnan psyykkiseen puoleen tuomasta hyödystä. Itselläni ei ole tarvetta laihtua. Liikun kuitenkin joka päivä ihan oman hyvän oloni takia. Joskus tuntuu että ei nyt kyllä huvittais
Eli ylipainoisten tai helposti lihavien kannattaa liikkua. Minä en kuulu kumpaankaan ryhmään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten?
Ap
Terveys
Olen ihan terve, kaikki veriarvotkin ihanteelliset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten?
Ap
Terveys
Olen ihan terve, kaikki veriarvotkin ihanteelliset.
Ap
Tällä hetkellä. Liikkumalla pystyisit parantamaan todennäköisyyttä sille että se on tilanne myös tulevaisuudessa.