Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ehkäistä silmien seudun rypyt?

Vierailija
17.11.2022 |

Tai ei niitä voine ehkäistä mutta lievittää ja hidastaa rypistymistä? Turpea silmien seutu eli raskaat luomet ei rypisty niin helposti mutta meidän suvussa on ohut silmien seudun iho.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyttele varjossa ja pidä kasvot ilmeettöminä koko ikäsi.

Vierailija
2/12 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hymyile koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä suojakerrointa 50 iholle vähintään maaliskuusta lokakuuhun, suojaa iho auringolta isoin aurinkolaisein ja leveälierisin hatuin, käy näöntarkastuksessa ja hommaa tarvittaessa silmälasit ettei tarvitse sirristellä, juo runsaasti vettä, vältä tupakkaa ja alkoholia. Ja sitten otat arvokkaasti vastaan ne rypyt mitkä joka tapauksessa tulee.

Vierailija
4/12 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hymyily aiheuta ryppyjä. Lähes 50v ole yhtään naururyppyä pitää irvistää väkisin et saa jotain aikaiseksi ja nauran aamusta iltaan. Omistan juurikin raskaat luomet toki se itsessään vanhentaa väsynyt katse.

Vierailija
5/12 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää opetella hymyilemään sisäänpäin.

Toisaalta, jos elämä on ollut niin onnellista, iloista ja hyvää, että naama on kurtulla liiallisen hymyilemisen takia, ehkä se ei ole maailman kauhein asia?

Vierailija
6/12 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita korkki kiinni!

7/12 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin silmien seudun turvotuksen lisäävän silmänympärysihon rypistymistä. Jos aamulla herätessä silmien seutu on turvonnut ja sitten se päivän aikana laskee ja taas seuraavana yönä turpoaa, niin se rasittaa ihoa.

Elämäntavoissa ainakin runsassuolainen ruokavalio ja alkoholi aiheuttavat sitä.

Yksi syy on että itkee illalla. Jos illalla katson liikuttavan elokuvan, seuraavana aamuna silmien seutu on turvonnut.

Vierailija
8/12 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä juuri millään voi ehkäistä. Retinolipitoinen voide voi vähän auttaa, jos iho vaan kestää riittäviä pitoisuuksia retinolia. Ja aurinkosuoja huhtikuusta lokakuulle ulkoillessa toki. 

Mutta kyllä se yleensä rypistyy se silmänympärys 35 v. alkaen, tai viimeistään 40. Riippuu ihotyypistä ja ihon rasvaisuudesta kuinka aikaisin tai myöhään ja miten. Ne turpeat yläluomet muuten yleensä rypistyy erityisen paljon - siinä vaiheessa kun ne "tyhjenee", niistä jää yleensä ryppyiset nahkapoimut jäljelle. Mulla tämä kävi jossain 45 v paikkeilla, ennen oli kulmaluulla pulleutta, sitten se tyhjeni ja jäi poimuiset pussit. Silmien allekin on tullut kreppipaperimaista ryppyä ja toki silmäkulmista jo lähtee nyt 48 v:nä levossakin näkyvät harakanvarvasrypyt ohimoita kohti. Hymyillessä ne mulla näkyi jo vähän päälle kolmekymppisenä. 

Mutta mitäpä noista, ei ne mitenkään elämää haittaa eikä minusta edes pilaa ulkonäköä, kun en ihaile nuoren näköisyyttä. Yksi todella lihava tuttu aina vinoilee siitä kun mulla on ryppyjä, ei hänellä vaan (no ei varmaan kun se massiivinen rasvakerros ihon alla pullistaa ne suoraksi), mutta enpä vaihtaisi omaa ryhdikästä mutta vähän ryppyistä naamaani hänen roikkuvaan pulleaan ja kaksoisleukaiseen versioonsa jossa ei ole juuri ryppyjä.... Minusta ikä saa näkyä naamasta ja iästä huolimatta voi olla tyylikäs ja kaunis. 

Vierailija
9/12 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä silmiä rennosti kiinni mahdollisimman paljon. Esim puhelimessa puhuessa ei tarvitse jatsella ympärilleen vaan voi pysähtyä ja pitää silmiä kiinni.

Vierailija
10/12 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringolta suojautuminen ja botox. Ryppyjä ei synny, jos aloittaa botoxin käytön ajoissa.

Vierailija
11/12 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä niitä juuri millään voi ehkäistä. Retinolipitoinen voide voi vähän auttaa, jos iho vaan kestää riittäviä pitoisuuksia retinolia. Ja aurinkosuoja huhtikuusta lokakuulle ulkoillessa toki. 

Mutta kyllä se yleensä rypistyy se silmänympärys 35 v. alkaen, tai viimeistään 40. Riippuu ihotyypistä ja ihon rasvaisuudesta kuinka aikaisin tai myöhään ja miten. Ne turpeat yläluomet muuten yleensä rypistyy erityisen paljon - siinä vaiheessa kun ne "tyhjenee", niistä jää yleensä ryppyiset nahkapoimut jäljelle. Mulla tämä kävi jossain 45 v paikkeilla, ennen oli kulmaluulla pulleutta, sitten se tyhjeni ja jäi poimuiset pussit. Silmien allekin on tullut kreppipaperimaista ryppyä ja toki silmäkulmista jo lähtee nyt 48 v:nä levossakin näkyvät harakanvarvasrypyt ohimoita kohti. Hymyillessä ne mulla näkyi jo vähän päälle kolmekymppisenä. 

Mutta mitäpä noista, ei ne mitenkään elämää haittaa eikä minusta edes pilaa ulkonäköä, kun en ihaile nuoren näköisyyttä. Yksi todella lihava tuttu aina vinoilee siitä kun mulla on ryppyjä, ei hänellä vaan (no ei varmaan kun se massiivinen rasvakerros ihon alla pullistaa ne suoraksi), mutta enpä vaihtaisi omaa ryhdikästä mutta vähän ryppyistä naamaani hänen roikkuvaan pulleaan ja kaksoisleukaiseen versioonsa jossa ei ole juuri ryppyjä.... Minusta ikä saa näkyä naamasta ja iästä huolimatta voi olla tyylikäs ja kaunis. 

Minulla samanlainen todella lihava kaveri joka ylpeilee aina sillä miten hänellä ei ole ryppyjä. Kumma että täytyy verrata väkisin aina kasvojaan minun kasvoihini. Ja samaa mieltä, ikä saa näkyä! Parasta ap mitä voit tehdä, on käyttää spf:n sisältämää silmänympärysvoidetta ympäri vuoden. (ei vain kesällä vaikka Suomessa asutaankin)

Vierailija
12/12 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auringolta suojautuminen ja botox. Ryppyjä ei synny, jos aloittaa botoxin käytön ajoissa.

Olen kokeillut botoxia kerran ja minulla on sen verran nopea aineenvaihdunta että joutuisin ramppaamaan piikitettävänä vähintään viisi kertaa vuodessa. En halua investoida siihen niin paljon rahaa ja aikaa. Toki valintoja kaikki :). A-vitamiinivoide ja aurinkosuojaus ovat omalla kohdallani ratkaisu.