Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret etääntyy kirkosta.

Vierailija
04.07.2024 |

Miksiköhän nuoret etääntyy kirkosta.  Tuki vaan tuosta eippikoulu-uutiswstw. 

Ja itse asiassa kansa kaikkiaan - vanhimmat kuukuvat tavan vuoksi Kirkkoon. Sanankuulijoita tavallisessa Junalanpalveluksessa on kovin vähän.  

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko ei osaa sopeutua muuttuvaan maailmaan. Sateenkaarihypetys ajaa kirkon kriisiin, tavallinen ihminen ei enää kelpaa.

Tämä! Kirkko ei syrji enää riittävästi!

Miksi helvetissä Kirkon pitäisi syrjiä? Jeesus ei sellaista opettanut, päin vastoin. Suosittelen kertaamaan Raamatun tarinan laupiaasta samarialaisesta.

Kuten sanottu, syrjintä on saatanasta. Jumala on armo ja rakkaus.

Mutta kyllä Jumalakin on meille onneksi ohjeet ja säännöt antanut. Ilman niitä oltaisiin hukassa. Niinkuin iso massa onkin, kun haluavat kulkea minne itseä huvittaa.

Vierailija
62/72 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän naiset eivät enää kaipaa sitä alistettua palvelijan roolia hellan ja nyrkin välissä, jota kristinusko heille tarjoaa

Tätä ei kristinusko tarjoa. Selviää Raamatusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paimen hukannut lähes kaikki lampaansa. Mutta kiinteistöjä on ja komeita! 

Tai lampaat vaeltaneet aivan itse muualle. Näinhän Raamatussa kuvataan käyvän. Meillä on kuitenkin vapaa tahto.

Kirkon rappion ja papiston luopumuksen nähneet oikeat uskovat, huom. ei uskovaiset, jättävät kirkon etteivät tulisi osallisiksi sen loputtomista synneistä.

Uskovalla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jättää lopullisesti tuo synnin ja haureuden pesä.

Vierailija
64/72 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paimen hukannut lähes kaikki lampaansa. Mutta kiinteistöjä on ja komeita! 

Ja papeilla hulppeat asunnot ja tilit täynnä rahaa niin ettei paskalle taivu.Mitäs niistä lampaista kunhan itselle riittää rahaa ja valtaa. Ja niitähän riittää.

Pappishullu päässyt taas PC:lle. 

Vierailija
65/72 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika on ajanut suomalaisen kirkon ohi eikä ihmiset enää tarvitse kirkkoa sellaisena kuin se on menneinä vuosina menestynyt. Kirkko on pysähtynyt paikalleen samalla kun maailma on mennyt eteenpäin, osaltaan sitä vanhaa kirkollisuutta haluavat ovat olleet mukana aiheuttamassa tuon. En tarkoita mitään seksuaalivähemmistöjen juttujen hyväksymistä, vaan ihan yleistä kirkon ilmapiiriä, osallistumista yhteiskuntaan ja merkitystä ihmisten elämään. Ei ihmiset enää ole kirkolta vailla samoja asioita kuin joskus 50 vuotta sitten.

Totuus ei muutu. Kirkko ei siis voi pysähtyä paikalleen, koska totuus on ikuinen ja ajaton.

Vierailija
66/72 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion kirkolle on kirkollisverotuloista tullut kultainen vasikka. Sen eteen uhrataan kaikki periaatteet, ettei yksikään lapsena kastettu ateisti suuttuisi ja eroaisi kirkosta. Siksi kirkko ei puhu enää synnistä, parannuksesta tai kadotuksesta mitään.

Vierailija
67/72 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko ei osaa sopeutua muuttuvaan maailmaan. Sateenkaarihypetys ajaa kirkon kriisiin, tavallinen ihminen ei enää kelpaa.

Miksi helvetissä Kirkon pitäisi syrjiä? Jeesus ei sellaista opettanut, päin vastoin. Suosittelen kertaamaan Raamatun tarinan laupiaasta samarialaisesta.

Mutta kyllä Jumalakin on meille onneksi ohjeet ja säännöt antanut. Ilman niitä oltaisiin hukassa. Niinkuin iso massa onkin, kun haluavat kulkea minne itseä huvittaa.

Ihmiset ne ohjeet ja säännöt on teille antaneet. Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja. Jos haluatte elää elämänne primitiivisten paimentolaishihhuleiden ohjeiden mukaan, ihan vapaasti siitä vaan sitten. Mutta onko se järkevää?! Tuskinpa on.

Vierailija
68/72 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurasin sivusta, miten avioeron käyneitä naisia kohteltiin todella törkeästi pappien toimesta ja naispappeja ei haluttu työkavereiksi. Yritin myös itse tuoda esiin sitä eikö kirkon lapsi- ja nuoristyöntekijöiden tulisi nykyaikana tietää edes perusasiat lastensuojelulaista, ja sain melko rumia vastauksia siitä, kuinka esim. Raamatun sana menee edelle. Erosin kirkosta.

Vuosia myöhemmin ihan eri seurakunnan pappi, nainen, pyysi minua nuorisoleirille töihin, siis ohjaajan/valvojan tehtäviin, mitään oppitunteja minulle ei olisi kuulunut. Sanoi arvostavansa minua ja ammattitaitoani todella paljon ja sitä että kanssani asiat hoituu ja että tietää minun olevan hyvä, luotettava aikuinen leirillä. Suostuin, mutta sitten tuli mieleeni kysäistä vaikuttaako asiaan se etten kuulu kirkkoon? Siis mietin onko jotain sääntöjä, ettei saa palkata kirkkoon kuulumatonta tms.

Tämä pappi oli hetken hiljaa ja sitten alkoi tivaaminen. Miksi olen eronnut kirkosta? Mitä olen ajatellut sillä saavuttaa? Uskonko jumalaan? Enkö voisi liittyä nyt takaisin kirkkoon?

Sen jälkeen ilmoitin että en voi ottaa työtehtävää vastaan. Pappi ei koskaan enää vastannut minulle, ei tervehtinyt, ei mitään. Että sillä lailla 😄

Vierailija
69/72 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan että etääntyvät. Suomessa on uskonnonvapaus että saa uskoa tai olla uskomatta mihin huvittaa. Valtionkirkosta sietääkin jo päästä eroon.

Vierailija
70/72 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ne ohjeet ja säännöt on teille antaneet. Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja. Jos haluatte elää elämänne primitiivisten paimentolaishihhuleiden ohjeiden mukaan, ihan vapaasti siitä vaan sitten. Mutta onko se järkevää?! Tuskinpa on.

Anna kun arvaan: luulet että ihmisten kirjoittama tarkoittaa samaa kuin ihmisten keksimä.

Asia ei kuitenkaan niin ole, vaan Raamattu on kirjoitettu ihmisten kynällä, mutta Pyhän Hengen vaikutuksesta. Se on siis Jumalan erityistä ilmoitusta ihmiskunnalle. 

(kenenköhän muuten tuo neropatti ajatteli esimerkiksi Paavalin kirjeiden kirjoittaja olevan, ennen kuin keksi että nehän on "ihmiset kirjoittaneet"? Enkeli Gabrielin? :D) 

Vierailija
71/72 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän naiset eivät enää kaipaa sitä alistettua palvelijan roolia hellan ja nyrkin välissä, jota kristinusko heille tarjoaa

Kristinusko tarjoaa syntien sovitusta ja iankaikkista elämää. Miksi se ei kelpaisi? 

Aika monelle kristinusko kelpaa sellaisenaan ja Raamattu on tuttu. Mutta kirkko ei.

Niin se vaan on:.kristinusko on raikas, mutta kirkko haisee ummehtuneelle.

Vierailija
72/72 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen ihminen ei kelpaa? Mihin ja miksei muka? Tavallisia ihmisiä kirkossa käy, ja myös sateenkaari-ihmiset ovat tavallisia ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi