Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsia pitää viihdyttää jatkuvasti?

Vierailija
04.07.2024 |

Olen huomannut vuosien varrella selkeän muutoksen kasvatuksessa. Vanhemmat viihdyttävät lapsiaan jatkuvasti. Vauvasta saakka ruokailut hoidetaan lasten youtube-videoita katsomalla. Juna/ bussi/ automatkat, video pyörimään tai jatkuvaa juttelua ja lapsen innostamista. Koskaan ei voi olla hiljaista tai tylsää, jatkuvasti pitää keksiä viihdykettä. 

En ihmettele, että lapset eivät pysty enää keskittymään. 

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aivan totta. Oma-aloitteisuus ei kehity.

Vierailija
2/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aivan totta. Oma-aloitteisuus ei kehity.

Mihin sitä oma-aloitteisuutta tarvitaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja keskustelutaito ei kehity. Eikä lukutaito.

Vierailija
4/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista rasittavinta on istua hemmotellun lapsen ja tätä hemmottelevan vanhemman vieressä. "Äitii, tylsää!". "No Jalmeri, nyt et kyllä saa puhelinta, kun olet pelannut jo monta tuntia tänään!"

MONTA TUNTIA? Monta tuntia? Kuka antaa lapsensa pelata puhelimella alle 10-vuotiaana edes tuntia?!

Vierailija
5/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aika järkyttynyt siitä, että tuttavaperheen 1- ja 3- vuotiaat syötettiin Pipsa Possua katsellessa. Molempien katse nauliintunut tietokoneen ruutuun ja suu auki, jonne lapioitiin ruokaa. Sairasta. 

Vierailija
6/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin itse asiassa se jatkuva juttelu juurikin kehittää keskustelutaitoa. Neuvolassa ohjeistetaan vanhempia juttelemaan paljon jo ihan pikkuvauvoille mm. kielen kehittymisen ja sanavaraston ja kommunikaation oppimisen vuoksi. 

Vierailija
7/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin itse asiassa se jatkuva juttelu juurikin kehittää keskustelutaitoa. Neuvolassa ohjeistetaan vanhempia juttelemaan paljon jo ihan pikkuvauvoille mm. kielen kehittymisen ja sanavaraston ja kommunikaation oppimisen vuoksi. 

Njoo, mutta aikansa ja paikkansa. Seiskan aamujuna ei ole oikea paikka leikkiä "Laiva on Lastattu". 

Vierailija
8/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsän sietäminen on hyvä taito.

Vierailija
9/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuudessa on tilaa funtsia kaikenlaista. Vaikka keksiä itse jotain tekemistä.

Vierailija
10/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen kyllä kyllä huomaa. Nykyvanhemmat selittävät, lässyttävät ja sössöttävät tärkeänä joka ikisen ohi lentävän hyttysen pierun sille pallopäälapsellensa. Todella rasittaa kuunneltavaa.

Vierailija
11/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos lapset ovat nykyään tyhmempiä. Eivät opi ajattelemaan ja havainnoimaan mitään itse. Vanhempansa syöttävät kaiken heidän päähänsä.

Vierailija
12/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana ei voi tehdä mitään oikein. Joko puhuu liikaa, väärässä paikassa tai väärällä äänensävyllä, tai sitten pilaa lapsen tuijottamalla mykkänä puhelintaan. 

Vierailija
13/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. 

Vierailija
14/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen kyllä kyllä huomaa. Nykyvanhemmat selittävät, lässyttävät ja sössöttävät tärkeänä joka ikisen ohi lentävän hyttysen pierun sille pallopäälapsellensa. Todella rasittaa kuunneltavaa.

No tätä vaaditaan nykyään tai muuten lasu napsahtaa. Neuvolassa tarkkaillaan vuorovaikutusta ja jos et puhu lapsellesi ja sanoita kaikkea, niin aivan varmasti huoli herää ja asia otetaan käsiteltäväksi.

Vierailija
15/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njoo, mutta aikansa ja paikkansa. Seiskan aamujuna ei ole oikea paikka leikkiä "Laiva on Lastattu". 

Se saattaa olla päivän ainut hetki kun vanhemmalla on oikeasti aikaa keskittyä lapseen. Yleensä iltapäivät on niin hässäkkää lapsiperheissä, että siinä ei välttämättä kerkeä leikkiä ja lorutella ja höpötellä.

Vierailija
16/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyään kuritus on kielletty, parempi siis yrittää pitää lapsi tyytyväisenä. 

Vierailija
17/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tätä vaaditaan nykyään tai muuten lasu napsahtaa. Neuvolassa tarkkaillaan vuorovaikutusta ja jos et puhu lapsellesi ja sanoita kaikkea, niin aivan varmasti huoli herää ja asia otetaan käsiteltäväksi.

Se huoli voi herätä ihan mistä tahansa muustakin asiasta. Oikeastiko aikuiset pelkäävät jotain neuvolatädin lasua?

Vierailija
18/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuudessa on tilaa funtsia kaikenlaista. Vaikka keksiä itse jotain tekemistä.

Eli olla oma-aloitteinen.

Vierailija
19/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on sairaaksi mennyt 

Vierailija
20/41 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsän sietäminen on hyvä taito.

En usko että tulin yhtään paremmaksi ihmiseksi siitä että jouduin istumaan autossa mökkireissut ilman virikkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi